... dina symboler här ...

Spel (268 av 365)

Spel (268 av 365)

Hua! Har slarvat med att gå och lägga mig i tid utan suttit med hemsidan och lite annat. Kände idag att jag måste lägga mig en stund när jag kom hem och inte sätta mig vid datorn. Så efter att jag gett hästarna grovfoder så slocknade jag i soffan och vaknade av att Shakira låg och och drömde. Hon skall ju löpa så hon verkade vara lika seg som mig och verkade ha sovit lika djupt. Men jösses vad behövligt det var 🙂 Tog en go långpromenad och fodrade för kvällen.

Så nu har jag fixat till de koderna som gjorde att min hemsida  blev så seg. Man skall egentligen inte sitta med sådant när man är trött för det blir gärna att man bara slänger in lite på måfå. Förut hade jag alltid en extra test sida so jag velade runt med, kanske dags att lägga in det. Hittade lite fler webshops system som kan vara roliga att prova.

Det här lilla rese schackspelet tänkte jag lägga ut men är lite osäker på om det kommer från mina föräldrar eller är en present från någon. Hade tänkt lägga ut den på webloppisen men det kanske är bäst att kolla så det inte är gubbens.

Ekonomi (267 av 365)

Ekonomi (267 av 365)

Jösses! Vilket skitväder det har varit, blev ingen ridtur idag heller så jag passade på att jaga hovslagaren igen och veterinären. Veterinären kommer i november och raspar tänderna på hästarna. Beethoven verkar ha lite svårt med att tugga höet och det är nog två år sedan sist. I somras hittade jag den gamla kvittoburken från konsum och där lägger vi allt som måste göras innan vintern. Lika bra att ta allt som kostar extra innan de stora huslånen. Tack och lov så har alla djuren hållit sig friska eller bara haft sådant man ha kunnat lösa själv.

Ekonomi (267 av 365)

Två nya paddar är beställt från Usa och på väg, skall sätta ut ett par möbler på webb loppisen det enda nackdelen har varit att tiden inte räcker till. Har börjat förstå vilket jobb en del verkligen lägger ner för att få in extra pengar på till exempel Tradera. Det tar en järnspikars tid att fotografera och skriva beskrivningar o.s.v  Men skam den som ger sig, skall trycka på Elvy lite mera så hon börjar att gå igenom lite tidigare .) Vet att du läser bloggen, så kan du fixa 91 drömfångare tills på torsdag och googla fram vad bysterna kan vara värda, putsa upp western sadlarna, 5 huvudlag och två kör selar. Oj höll på att glömma det viktigaste! Komma på en kulinarisk middag på jordärtskockor.

Så nu förväntar jag mig att allt är klart på torsdag  🙂

Eldklot (266 av 365)

Eldklot (266 av 365)

Fy tusan för måndagar! Vi skulle egentligen tagit en sväng med hästarna, men Monica är barnvakt. I och för sig lika bra det, sicket tråkväder! Små duggar och allmänt dimmigt. Tog och gjorde i ordning Beethovens hovar istället så får jag ta Bellman i morgon. När jag kom ut från stallet så började det redan bli svart ute och jag funderade på om mina ljusbollar i dammen kunde fungera som eldklot till temat.

Eldklot (266 av 365)

Var lite lat idag och valde förhandsvisning på kameran och zoomade in lite på måfå. Det är ytterst sällan jag använder förhandsvisningen, tycker det är så svårt att få in skärpan och den är väl egentligen tänkt för hjälpmedel vid detaljer. Gillade bilderna i alla fall, lite rymdkänsla och visst funkar de som eldklot? Skall prova att ta flera kort med förhandsvisningen. Skall kolla igenom lite bloggar och sedan se en film 🙂

Eldklot (266 av 365)

Rötter (265 av 365)

Rötter (265 av 365)

Tog en sväng och tog upp de sitta rotknölarna som skall in för vintern. Nu ligger de i en hög på planterings skyddets bord som har lufthål så att de skall torka ordentligt innan jag lägger de i tidningspapp och i rotkällaren.  Jag blev så paff när jag ryckte upp jordärtskockan, jösses där var det rotknölar i mängder och jag har sparat en tredjedel till nästa år. Men jag kommer att plantera dem i köksträdgården i stället där det är bättre jord och gott om utrymme.

Har hittat lite recept men tror jag skall laga det på en kärring torsdag. Eller? Det kanske är dumt! Då finns det kanske risk att de aldrig kommer upp till mig mera. Hmm! Kan ta med dem ner till Elvy 🙂 Hon är bra på att laga mat och har säkert lagat sådant innan .)  Visst har du Elvy?

Rötter (265 av 365)

Jag har placerat min blogg i Kålleredbloggkartan.se!

Vardag (264 av 365)

Vardag (264 av 365)

Kallt men vackert ute och jag skulle väl ha plockat upp de sista knölarna som skall upp. Men det blev att jag satte mig med hemsidan istället. Elvy kom med den smarta iden att vi skulle hjälpa varandra med att sälja det vi inte behöver utan som bara står och samlar damm. De flesta har väl grejer som går under ” bra att ha grejer ” och nu tänkte hon att man kunde trycka på varandra så vi lägger ut det på blocket eller på min sida. Det finns massvis av pluggar till wordpress så att man kan ha en webbutik.

Vardag (264 av 365)

Det blev att jag satt och provade olika pluggar, så till sist var jag bara tvungen att mysa med hästarna och ta en promenad med Shakira. Man bli verkligen mossig när man sitter så koncentrerat. Sedan har jag inte varit riktigt nöjd med mallen till min hemsida så jag kollade om det fanns någon annan. Men jag får nog leta vidare någon annan dag och koncentrera mig på webbutiken istället.

Tinkrar

Jag har flera glas karaffer som jag började att fotografera, men så kommer det där jobbiga!! ( Men den kan ju vara bra att ha! ) Pust! Vad trött jag blir på mig själv. Nu har jag lagt ut ett par karaffer och skall fortsätta att gå igenom varje vrå. Vi börjar väl och plockar fram prylar hos Elvy så vi kan fotografera och sätta ut dem. Elvy vill även börja sälja sina drömfångare så det är väl bara att bita ihop och få tummen ur så vi kan fylla våran webbutik.

Tinkrar