... dina symboler här ...

Fototriss: Hårt

Veckans Fototriss: Hårt och det är dessutom en tävling så man kan vinna en kamera från www.coolstuff.se

1. När man jag var yngre köpte jag gärna nit armband och kedjor som smycken, alla kläder gick i svart och sminket skall vi bara inte gå in på. Det gällde att ge ett så hårt intryck som möjligt.

2. Rättsväsendet kan vara hårt ibland men oftast upplever jag att det är på tok för slappt. Slår lite väl hårt på bagateller och släpper igenom tyngre brott.

3. Ojoj! Ibland kan det vara hårt att titta sig själv i spegeln på morgonen.

Fototriss: Plastic fantastic

Veckans Fototriss: Plastic fantastic

1. Här är plasten bra skydd så inte dränerings gropen blir vattenfylld. Sonen med kompis drog upp mängder av sten bumlingar. Skall bli så himla gott när det är klart.

Dräneringskydd

2. Min grep och dynghinken från stallet. Jag har letat som en tok efter metall grep, även om plast grepen är lätt och smidig så tycker jag inte den är speciellt hållbar.

Min grep

3. Shakiras boll! Shakira är alltid med mig i stallet så det blir att vi busar med bollen på väg ner igen. Hon älskar att rusa ner för backen och sedan hoppa upp på muren.

Shakiras boll

Glas

Tisdagstema: Glas Den här lilla glas kolibrin köpte vi på vår första Thailands resa. Tänker på de små affärerna som var så tätt packade att det behövdes en guide för att inte gå vilse i gränderna.

Fototriss: Kollektivt

Veckans Fototriss: Kollektivt

När jag såg att det var kollektivt kom jag att tänka på våra kärring onsdagar. Vi turas om att gå till varandra och hjälpa till med det som behövs eller åka på utflykt. Det fick bli collage bilder idag. Ni kan läsa om hur det blev när ni trycker på den blå länken.

1. Här är det Rosa som behövde lite hjälp med  badrummet.

2. Här har vi samlats hos Elvy och skall baka  pepparkakshus.

3. Jag har aldrig haft så mycket  färdig kluvet ved som den vintern och det var så mysigt att stå där ute som ett par Michelin gubbar och jobba. Hmmm! Kan vara något att göra i år igen.