... dina symboler här ...

Fototriss: Så här ser det ut där jag är.

Fototriss: Så här ser det ut där jag är.   Det har arbetats precis nedanför min uppfart och när jag skulle ta tag i räcket var jag på väg att halka ner rätt i gropen! Det var i början av arbetet och mer uppgrävt. Vad tror ni min sambo eller nu mera särbo sa!  ” Men det hade väl inte gjort något?”  Har dokumenterat gropen nu! Kan komma tillfällen då jag behöver ta fram bilden. Typ! När min kamera behöver nya objektiv….stativ…….o.s.v

1. Grop! Vadå inte gjort något om jag hamnat i den???? Vad menade han???

Arbete

2. Beethoven kommer farandes och vill ha hö. Den här hästen är verkligen lika rolig att rida som han ser ut. Vrål snäll men ibland  rejält vimsig. Ytterst sällan som han surna till och tur är väl det för han är smidig åt alla håll och kanter med full kontroll över sin kropp.

Beethoven

3.  Längtar tills jag kan börja plantera.

Drivbänken

Fototriss:Kärlek och Romantik

Fototriss:Kärlek och Romantik  tävling http://www.coolstuff.se/tag/Alla-hjartans-dag-present

1. Min gubbe med våra söner. Kortet är taget i Bodö när vi hälsade på syrran.

Familjen

2. Micaels och Ninas fina ljusdekoration som skulle sitta i hallen. Tycker det är så vackert med ljusdekorationer.

Ljus

3.  Shakira och Fimpen som var lika gamla hängde ihop i stort sett hela dagen och det blev väldigt jobbigt för Shakira när han blev påkörd. Shakira tycker om alla katter vi har/haft men Fimpen var speciell.

Shakira och Fimpen

Fototriss – Less is more

Fototriss:Less is more Extremt svårt tema även om de visade en länk till   less is more gruppen på flickr.  Fick bli lite skåpmats bilder tills min nya kamera kommer. Det är så mycket fel på den nu att jag får ta så himla många bilder för att få ett bra. Eller också har jag helt enkelt bara tappat stinget.

1. En nyckelpiga som precis skall till att flyga. Det såg ut som den använde de stora stenskivorna som startbana. Satt en bra stund i somras och tittade innan den kom iväg ordentligt.

Micael och pepper

2. En nyckelpiga som sitter på ett grässtrå. Tog bort allt runt och satte den i en glaskula för att framhäva den. Det här går väl under manipulerad bild men jag tror man får använda vilka bilder som helst i trissen? Bara det är ens egna.

Nyckelpiga

3.  Det enda lövet som var utanför jobbet den dagen. Tyckte den var så fin där den låg ensam på stenarna. Skulle bara velat ha fotat med mera stenar runt.

Löv

Fototriss : Ränderna går aldrig ur

Fototriss:Ränderna går aldrig ur

1. Micael och Pepper. Bästisarna! Från den dagen vi hämtade Pepper så har de hängt ihop och Pepper kommer som ett skott så fort han ser Micael. Oftast när man skall fota de här två tillsammans så blir det alltid en bild där Pepper blänger.

Micael och pepper

2. Pepper i stort sett alltid på språng, jag har mängder av bilder där han står på bakbenen, klänger i något träd eller är i luften.

Pepper

3. Missar ytterst sällan någon insekt eller om något är på gång. Oftast är det bara att hålla koll på Pepper så vet jag om det finns insekter att fotografera. Så dessa ränder går nog aldrig ur Pepper och det är de som gör honom så störtskön.

Fototriss: Kvinnlig

Tisdagstemat : Smärta

Tisdagstemat : Smärta  

Det tog över ett halvår innan jag fick tillbaka känseln i foten efter att Beethoven trampat mig. Shit! Det gjorde så ont att jag satt på trappan och kippade efter lufts innan jag fortsatte och verkade färdigt hoven på Beethoven.  Vi skall bara inte gå in på hur svårt det var att få av stöveln! Hua

Annars så brukar Elvy alltid dra upp det när jag hamrade mig på tummen och lugnt ger henne hammaren och säger AJ!!! Kallsvetten börjar rinna på pannan och jag tar tillbaka hammaren och spikar vidare. Just det där är så jäkla typiskt mig och Elvy! Blodet kan bokstavligen spruta och vi jobbar vidare!

Edgar och Shakira

Annars är väl största smärtan just nu att Edgar är borta. Han har varit borta en vecka nu och chansen att han skall komma tillbaka är noll. Han var elva så antingen blev han sjuk eller har blivit överkörd. Vi kommer att skaffa en ny katt till våren, men helst vill vi ju ha Edgar tillbaka. Men det känns exakt som när Fimpen blev överkörd och även Pepper som varit väldigt rastlös har lugnat ner sig och börjat äta igen.