... dina symboler här ...

Fototriss: I köket

Fototriss: I köket

1. Vid diskbänken brukar jag hänga upp de örter och blommor som jag vill spara och då sprider det en härlig doft i mitt kök. Till jul brukar jag hänga upp pepparkakor och julkulor.

vid diskbänken

2. Min klena gubbe sitter och värmer sig framför vedspisen. Vi har precis tilläggs isolerat köket och jösses vilken skillnad. Sedan var det stora hål i grunden och det gamla avloppet var inte ordentligt igensatt, så det drog kalluft rätt in.

Vedspisen

3. För ett år sedan så hade jag Lill-polarn och hans lilla gäst Wumba Wu härjandes i mitt kök. De skulle baka   Aprikos kakor  Ja de härjade väl egentligen friskt runt hela gården innan de åkte till Afrika och vi fick lugn och ro. Det är minsann inte alla som haft vandrande pinnar i sitt kök 🙂

Skarp (270 av 365)

Tisdags Tema: Kontrast

Tisdags Tema: Kontrast

Här är Beethovens gamla sko, jag hittade den när jag städade i stallet. Hästarna har ju gått barfota i fyra år så det är väl hans sista sko. Tänkte jag skulle göra något jul pyssel med den. Hmm! Kanske använder några fjädrar! Vem vet  🙂  Fler tolkningar hittar du på Tisdags Tema

Fototriss: Monokrom

Fototriss: Monokrom    Ett riktigt roligt tema idag och det skall bli spännande att se vad alla har gjort, en del bilder blir så mycket mer dramatiska om man drar ner färgerna.

1. Detta är från Sundsby säteri som har anor från 1300-talet. Vi hade sådan tur att trädgårdsmästaren var i växthuset som är renoverat till ursprungligt skick.

Fototriss: Monokrom

2. Är från Äskhults gamla by som består av fyra gamla gårdar. Byn har behållit sin karaktär av tät gårdsbebyggelse samlat kring ett gemensamt bytorg från 1700-talet. Älskar att gå runt i de här gamla husen och den vackra naturen runt omkring.

Fototriss: Monokrom

3. Bertil som har varit med i ett annat tema om ingångar. Han huserar runt på vår gård, men är otroligt snäll och sabbar inte så mycket utan står mest med sin älskade ostbit.

Fototriss: Monokrom

Fototriss: Personlig

Fototriss: Personlig  Det var betydligt svårare att komma på vad jag skulle fota än jag trodde. Det är ju så himla mycket som är personligt och så oändligt många olika sätt att tolka på. Jag valde att tolka så här 🙂

1. Min ide bricka från Tyskland och det tidigaste tagna kortet på mej för adoption.

Fototriss: Personlig

2. Från minnes albumet på pappa som jag gjort på dokument och personliga ting jag hittade efter mina föräldrars bortgång. Jag tycker verkligen om att bläddra och känna på sakerna i detta album.

Fototriss: Personlig

3. Mamma från minnes albumet. Det var ett roligt album att göra och jag är inte riktigt klar ännu men jag önskade att jag gjort det med dem istället för efter dem. Det är så mycket jag hade behövt fråga om. Men detta albumet är personligt och något jag värderar högt.

Fototriss: Personlig

Fototriss del 151: Rosa (för Rosa Bandet)

Fototriss del 151: Rosa (för Rosa Bandet)

Första bilden är en söt rosa kopp jag fått utav Kickan. Den är så tunn och skör att vi har den som prydnad.

kopp

Andra bilden är en påse brads som jag bestälde till scrappingen. De går i olika rosa toner.

Påse brads

Sita bilden är en altrad pringles burk som går i rosa, även de små fåglarna går i rosa.

Altrad pringles burk