... dina symboler här ...

105) shot in perspective

105) shot in perspective

Fick besök av Elvy idag och Shakira var inte sen att kolla om hon fick plats i låne bilen Pluttrick! Elvy var så impad över krutet i bilen men jag har ju haft Peugeot i flera år innan vi gick över till Toyota. Vi bilade ner till Frankrike på semester efter vi hade haft den stora branden här. Så mycket som vi fick röja väck tog på krafterna och jag sov hela vägen ner. Fy tusan vad slut körd jag var. Men bilen gick som en lite klocka och var bensin snål till max.

105) shot in perspective

Eftersom det är bestämt att vi åker ner till Tyskland på vinst och förlust och sedan hade tänkt vidare till Italien och Frankrike, men får nu ändra om planerna lite. Tobias ville med till Italien för att kolla om en flytt är aktuell och jag kan nog hellre tänka mig Frankrike än Italien så det är många viljor som skall kollas denna semester. Men mamma är prio ett så jag skall kolla med hennes väninna hur hon tar det om vi dyker upp ( Jag tänkt också på det Åsa att det kanske är lurigt att bara knacka på dörren ) Man vill ju inte chocka henne.

105) shot in perspective

Vi har inte haft semester på 6 år nu så det är allt dags. Gott att ha något att se fram emot.

162) Preparation for Easter

162) Preparation for Easter

Min hasselgren hade vält igår så jag fick ta och limma om den! Undrar om inte Amor har varit framme under natten och tyckt att det behövdes en ny design. Jag har sett hur han har sneglat på påskäggen och tassat runt vardagsrums bordet. Gott när påsken kommer med lite lediga dagar så man kan åka iväg. Känner att jag varit hemma på tok för mycket och börjar bli rejält rastlös. Hade så mysigt med gubben i går när vi var ute så jag längtar tills vi kan göra fler utflykter.

162) Preparation for Easter

Jag blir så slö när det är så kallt och gubben skall vi inte prata om! Har har blivit bedrövlig att få med sig någonstans och han gnäller värre än mig på kylan.

100) Milestones: at a Birthday, Wedding, Graduation….

100) Milestones: at a Birthday, Wedding, Graduation....

I dag är det så gott i solen och det kändes som en riktig vårdag. Gubben och jag tog en sväng och fikade när vi var ute och handlade. Tobbe jobbar helar dagen så vi får gå ut och traditions käka en annan helg. Sedan slutar han inte förrän ett i natt så han får ta sin tårtbit då. Suck! Vilka arbetstider.  Brukar alltid ta en testbild när jag skall ta dagens bild så Micael passade på att ha en liten enmans show.

100) Milestones: at a Birthday, Wedding, Graduation....

Jäsingens! Vilken god vanilj och rabarber tårta vi fick tag på, fast man blev ju propp mätt så någon pizza blir det inte idag. När jag var och handlade idag så jag en så snygg klänning och blev sugen på att börja sy igen och när syrrans present med de fina banden kom så ångrade jag verkligen att jag inte köpt mönstret och lite tyg. Det hade ju varit så läckert att sätta blombandet runt armarna eller bara som en dekoration i klänningen.

Band

Syrran tänkte jag skulle ha detta till scrappingen men redan vid jul var jag sugen på att använda de banden jag fick då till ett par torgvantar. Hmm! Man kanske skulle ta och lämna in symaskinen för genomgång och köra igång.

43) With a book

Påsklilja

Städat massa trappor idag och Göta Petter vad skiten man blir. Så jobbar kläderna i tvätten igen och jag lyckades nog tömma varmvattens beredaren när jag duschade. Så himla gott när vattnet är riktigt varmt. På med mysdressen och bara lägga sig med en bok. Soffan ser kanske inte så bekväm ut men den är verkligen mjuk. Skulle väl egentligen städa här hemma men det kan jag göra en annan dag. I dag känner jag bara inte för det.

43) With a book

Tog lite bilder på mina påskliljor innan de vissnar ner helt. Det finns så mycket tulpansorter nu och de piggar verkligen upp när våren verkar dröja, fn alltså! Det snöade igår? Jag blev så matt i morse när jag såg hur mycket som hade kommit. Kallt och eländigt……ups! Blev lite gnälligt här 🙂  Som sagt, så gott att mysa i soffan, ut och fodra, brasa och något gott att äta så blir man snart piggelin igen.

216) Same but different

216) Same but different

Då kom Monica upp för att kolla så att sadeln passade henne och jag tycker allt den gjorde det när hon satt riktigt. Nu var hon van att breda ut sig på padden och tyckte sadeln var lite bökig. Beethoven som märkte att jag hade bättre kontakt for iväg som en skottspole så tempot var ganska högt. Men isen låg kvar så det var bara att vända och rida mot området. Bellman blev överlycklig och så g väl bara höet framför ögonen och sprang som en tok. Monica vrålade HÖJ!!!  Bellman surnade till men stannade, vilket nu Beethoven gjorde med! Typ tvärnit! Fast det gjorde ju inte jag utan fick mig en rejäl flygtur.

Bellman och Monica

Hmm! Behöver jobba på att kunna sitta kvar när Beethoven gör så. Tillbaka igen så vi kunde rida förbi samma ställa samlat och fint innan vi fortsatt runt området. Det var två otroligt pigga hästar och ridturen var lite jobbig men rolig. Det är alltid lite fin putsning som behövs göras innan man kan köra igång dem ordentligt. Bellman är väl bättre med det men Beethoven känns det alltid som man får börja om från början igen innan han skärper till sig och går ordentligt