... dina symboler här ...

260) Displaying foreign money

260) Displaying foreign money

Kom post från min tyska mamma där hon hade skickat med pengar. Så himla gulligt av henne. Funderar starkt på att ta de pengarna och besöka henne. Jag pratade med en präst som bjud mig på varm choklad, han undrade var jag kom ifrån och det blev att vi pratade om Tyskland och alla som blev adopterade runt 60 talet. Han tyckte åk ner, knacka på dörren och bara kort och gott säg att du hade vägarna förbi  🙂 ” Ja men språket!? ” Ta en översättare med dig, finns bra appar på mobilen, bärbar dator och ni behöver inte prata så mycket! Det viktiga är att du åker ned.

euro

Han hade sådan stört skön stil och såg absolut inget krångel i detta. Det kanske är det bästa? Att inte förbereda utan bara åka ner. Han menade på att ibland räcker det att bara vara nära så löser det sig allt eftersom. Det tåls att tänka på, hon är ju inte helt kurant och börjar bli till åren.

213) To the stable

213) To the stable

Ojoj! Vad is det låg kvar på kulturstigen! Såg fint ut i början och vi stod och pratade med byggnads arbetaren vid den nya kyrkogården. De hade haft inbrott igen och han var så trött på hela situationen att han tyckte det var dagens glädje ämne att se hästarna komma lunkandes. Underbar känsla att folk är positiva till hästarna och att det dessutom kom en dam till som tyckte de var kanon? Wow! Vilken dag. Sadeln satt jättefint om än att det kändes lite ovant och jag tyckte jag satt lite högt upp. Kände mig så mycket större än Bellman och Alex.

213) To the stable

Vet inte riktigt hur mitt lilla blondinsnöre tänkte idag men han fick sådan panik när han slant att han totalt glömde bort att använda bakbenen och drösade omkull rejält. Alex som såg vilka problem Beethoven hade bestämde sig för att gå av och tur var väl det. Vi hann inte mer än av förrän Beethoven låg i backen! Jösses! Han blev så rädd att han bara svalde luft och skakade som ett asplöv. Man kan inte göra så mycket mer än titta på tills han sansat sig och kommit upp på benen igen. Men han fick verkligen panik.

213) To the stable

Så det blev att promenera offroad tillbaka och rida en sväng genom området istället. Men det var lika mysigt det och Beethoven gick snabbt över till att kaxa upp sig och bli små het när han kände att det var stabilt att showa runt lite. I sådana här lägen känner jag hur viktigt det är att ha vettiga medryttare med sig, lugna sansade, talar om när det inte känns okey att man bara kan få vara sig själv rida runt och bara ha mysigt! Visst blev ridturen en himla mess! Men allt löste sig kanon och ingen blev skadad så vad kan mera kan man säga än att jag hade en kanon mysig ridtur idag.

3) Dressed for comfort

3) Dressed for comfort

Vi tog en sväng och hämtade ut Bellmans sadel. Skall bli spännande att se hur den passar. Vilket fall så är det underbart att den inte väger så mycket utan har i stort sett samma vikt som mina tjocka paddar. Jag kommer att testa denna sadel på båda hästarna innan jag eventuellt beställer en till. Har ju fortfarande inte fått sålt westernsadeln och det är ett måste innan jag beställer den andra. Men sadeln verkar vara jättebra, mjuk och fin.

Vi tog en sväng inom Lidl och fick köpt lite roliga grejer pluss lite varma kläder jag kan ha när jag rider eller softar runt. Gillar av och till att handla lite udda mat och det kan man lugnt säga att de har på lidl.

3) Dressed for comfort

44) With another camera

44) With another camera

Yeees! Äntligen fredag! Har jag tur hinner jag hämta den nya sadeln innan jag skall ut med hästarna på söndag. Jag är lite nyfiken på den eftersom det var ett par år sedan jag använde sadel. Men det är Bellmans så det blir väl upptill Alex om hon vill testa den eller köra med padden. Får inte glömma att ta in de skitna vojlockarna när jag kvälls fodrar. Monica har hamnat i någon slappe fas så henne skall jag köra igång igen så hon kommer upp och rider. Nu börjar det bli gott väder med så det suger ordentligt att få komma ut.

44) With another camera

Jag funderar på att be snickaren om han kunde hjälpa oss med ett regnskydd i lilla hagen. Den stora hagen behöver röjas och plöjas så jag funderar på att stänga av den nästan helt i år. Men som sagt blir det lika mycket regn i år som förra så behöver hästarna ha tillgång att gå in i stallet.

114) Climbing trees

Haga kyrka

Var i Haga kyrkan idag och när ljuset smyger sig in genom fönsterna så hade jag kunnat sitta i timtal och bara filosoferat. Kantorn var där och spelade lite pampig musik också så dagen kunde väl inte bli så mycket bättre? Eller jo! Räkmackan jag köpte idag satt verkligen som en smäck i min kurrande mage. Har varit en lugn dag och temat är avklarat så nu skall jag strax ta en långpromenad med Shakira. Tänkte på det så mesig man börja bli? Jag gick och letade efter det lägsta trädet att klättra runt i.

114) Climbing trees

Och kameran tar ju kort i en serier så på en del bilder ser jag ju fullkomligt vettskrämd ut och balansen skall vi bara inte gå in på innan jag fick satt mig ner. Har fortfarande inte hittat var jag kan förlänga fjärrtiden så jag slipper stressa när jag skall klänga runt. Jag har en hel del nerblåsta träd och jag funderade först på att bara kliva upp på ett sådant i stället för att klättra runt, men lite höjd ville jag allt ha. Använde gorillastativet runt en sten så där kommer ju de böjbara benen till sin rätt.