... dina symboler här ...

Bloggtema – Kärlek

Kärlek

Livsturistens   Bloggtema – Kärlek   Det är väl ganska mycket som är kärlek men i första hand är det ju familjen. Och då framför allt sönerna  🙂  Sedan kommer våra djur och gården. Men temat är ju egentligen oändligt och jag är just nu på tok för trött för att gå in djupare. Det är många som passar på att förlova sig idag och jag känner ett litet sött par ( Monica-Eddie ). Vill passa på att säga ett jätte-Grattis! till dem.

Sedan något som jag tycker är viktigt och det är att stödja varandra i smått och stort. Just nu känns det väldigt lyxigt att ha med Rosa på Tyska-kursen  🙂  Ett stort stöd och en handling i kärlek, även om vill lära sig själv så hade hon inte behövt välja just denna kurs.

Att veta och känna att Elvy alltid ställer upp i vått och torrt.

Bloggtema – Snö

Micaels hus

Livsturistens Bloggtema – Snö   I år har jag verkligen längtat efter snön. Dels för att det skall bli ljusare men framför allt för att marken skall frysa. Det har regnat så in i nordens att marken inte orkade ta upp mer och flera träd välte så fort det blev storm. Vi byggde ut Micaels tak provisoriskt för att vattnet skulle rinna av ovanför dräneringen. Gubbarna kunde inte gå närmare med grävmaskinen eftersom huset står på gärdsgården. Men peppar, peppar det har inte läkt in något nu. Annars rinner ju allt vatten från Tobias tomt rätt ner på väggen.

Pepper och Shakira

Sedan tycker både Pepper och Shakira att det är roligt med snön. Shakira har fått så tjock päls att hon gärna vill ligga ute. Pepper vill väl helst ligga inne i soffan med tänd brasa.

Bloggtema : Glömsk

belysning

Livsturistens bloggtema är glömsk  och det är något som jag absolut inte är, mitt minne är verkligen kristallklar. Det har hänt ibland när jag åkt till ö…. vad vad det för tema nu igen???? Åh! Jaha! Glömsk!! Det händer titt som tätt att jag glömmer mitt kort för att ta mig in på jobbet. Man blir så himla matt för det är värre än Fortnox när man skall ta sig in till fabriken. Sedan händer det väl att jag glömmer fylla på toa rullar men det vill jag ju inte erkänna utan brukar fräsa till gubbarna att inte sk..a så mycket! För jag glömmer ju absolut inget!

Värst är det när jag försöker att inte glömma, då glömmer jag allt.

Shakira

Bloggtema – Vänskap

Elvy

Livsturistens Bloggtema  är Vänskap  och det är nog bland den viktigaste som finns. Jag har Elvy som är min allra äldsta vän och hennes vän Rosa som även har blivit min vän. Sedan har man kaffe vänner och vänner på jobbet o.s.v  Men Elvy är väl den som man har delat all skit med.  Hon var den starka kompisen som sa till mig att skärpa mig när jag satt som 16 åring i en egen lägenhet med enbart 1 säng. Jag mins det som i går när vi satt på lastbilsflaket i varsin fåtölj som vi handlat på Lions loppis.

Allvarligt talat! Soffan och fåtöljerna var skrikande orangea.  Hua! Jag hade inte så mycket pengar att vi valde det som var billigast. Gubbarna som körde hem möblerna tog aldrig betalt utan jag fick det helt  gratis.  Elvy såg till att jag skaffade in köksprylar och egentligen kort och gott såg till att jag fick ett fungerande hem. Själv var jag ganska paralyserad av att plötsligt befinna mig ensam i en lägenhet utan förvarning.

Elvy är den som alltid har sagt ( Jaha?!!) när man kommit med knasig förslag och för övrigt inte rört en min på vad hon egentligen tyckte.  Har alltid ställt upp när djuren blivit sjuka och vi har fått vandra hela nätterna, matat förtidigt födda valpar och varit med om jobbiga avlivningar. Kort och gott en vän man alltid kan ringa till om man behöver hjälp eller bara behöver prata av sig.

Så egentligen räcker inte bloggen till för att beskriva mina vänner.

Bloggtema – Jobbigt

Första snön

Dagens tema från Livsturisten är: Jobbigt

Hmmm! Det som tar mest på mig är nog om familjen och djuren mår dåligt. Det som har varit jobbigt nu är att det varit sånt skitväder. Att man lyckats få hästarnas hovar kanon bra och sedan sakta behöva titta på när de blir sämre på grund av all blöta. Beethoven som i stort sett aldrig har problem bli halt och en eventuell hovböld på gång. Han har rasp på ett ben som slog till ordentligt eftersom de torkar så långsamt.

Att vi nog renoverade på ett ställe för mycket! kändes som jag inte kunde vända mig om utan att krocka i bråte. Renoveringen har dragit ut för Micael och det känns i moders hjärta att se hur han håller positiviteten uppe när gubbarna bara klafsar runt i hans hem. De har andra jobb och helgdagar har kommit i mellan. Snickaren och kakelgubbarna är helt underbara och gör verkligen världens kanon jobb, utan det är att ibland har pengarna tagit slut och ibland måste vi helt enkelt prioritera något annat.

Första snön

Mitt i allt har man äntligen hittat storebror. Självklart positivt men vi har helt olika uppväxt och det märks på våra sätt. Jag tar absolut inte till mig någon, just för att han är släkt och har lite svårt att fatta varför jag automatiskt måste öppna stora famnen. Där har väl omgivningen varit rent ut sagt bedrövlig med sina kommentarer om hur de tycker jag skall vara och bete mig. Det har rent ut sagt varit skit jobbigt och fått mig att fundera på om det var så smart att ens ta kontakt.

Första snön

🙂  Men nu har vädret blivit bättre. Jag har tagit kontroll över hästarnas hovar igen. Beethovens rasp är nästan borta och jag skall ta i tur med Bellman i dag.

Jag älskar mitt rum, det ger mig kraft och energi. Kakelgubbarna sliter för fullt inne hos Micael och sedan är det inte så mycket kvar. Det går ju framåt med stormsteg.

Känner äkta glädje över att släkten börjar utvidgas och Rosa har hjälp mig med skypen. Så är det någon som vill skypa  🙂  är det bara att plinga. Obs lär nog ta tid innan jag gillar videosamtal! Men men allt får ta sin tid. Ingen idé att stressa sönder sig för att andra tycker si och så.