Dagens tema från Livsturisten är: Film Jag följde med gubben till Mölnlyckes bio och såg ( Stig Helmer Story ) Hmm vet inte riktigt om det är för jag varit så jäkla sliten eller om jag blivit totalt humor befriad?!. Vilken sur rulle! Jag fick verkligen klia mig under armhålorna för att dra på munnen, men som sagt jag var nog bara sliten för stunden. Gubben skall jobba idag med men jag skall med Rosa på hus visning så det får bli en annan dag. Typiskt när Tintin går, den vill jag hemskt gärna se.
Blandade Teman
4U2:s FOTOUTMANING # 9 : VATTEN / WATER
Såg att temat hos 4U2 var vatten och det har jag precis utanför dörren. Ja nu har det ju regnat så våldsamt och länge att vi har väl mer vatten än tänkt här på gården, men jag valde att fotografera katternas favorit drick plats. Även Shakira springer hit och dricker men oftast dricker hon ur karen som är utanför stallet.
Tema: Stol / Fotölj / Soffa
Gubben blir så trött ibland när jag är med olika fotoutmaningar, framförallt om det sträcker sig på ett år. Jag är ju med 365 Foto 2011 och har inte haft tid med att vara med på andra fotoutmaningar. Men jag blev lite sugen att vara med denna utmaning.
Bilden är från när jag var på High Chaparall i småland.
Week 10/52 – Theme: Childhood Toys …..
Blev så himla glad när jag hittade dessa. Kommer inte ihåg var de kallas men de kom större varianter som var Pluto. Spygrön och gula. Det roliga var att Elvy också hade haft sådana och mindes dem väl. Tror det är mina barn som lekt sönder dem. Visserligen kan man inte spara allt, men dessa tar ju inte så stor plats.
Lite svårt var det allt att låta bli att klämma, de ser ju så roliga ut. Jag skall ha två till efter min bror. Gubben har ett gammalt fort och massa bilar. Jag har letat en bra stund efter bilder på liknande leksaker men vad tusan kallar man dessa?? Hade varit lite roligt att få se en spygrön Pluto igen 🙂
Week 9/52 – Theme: Express Yourself …..
Valde Beethoven på det temat, tycker han är mästare på att utrycka sig med ögonen och kroppshållningen. Han är liksom fulsnygg med mängder av charm.
Tobias tomt ligger på höjden och snön brukar smälta först här, så de passar bra att låta hästarna gå runt där de är torrare under helgen. Muren är inte så hög och de kan hoppa över om de vill, men peppar peppar än så länge har det hållit sig på insidan. Det är ingen jättetomt men hästarna trivs så himla bra där och står gärna och myser vid framsidan så de kan se ner på Micaels och vårat hus.
Det är vackert ute men fortfarande väldigt kallt i vinden. Kände att fingrarna stelnade till när jag var ute och valde att se på det fina vädret genom rutan i stället med en kopp kaffe.










