... dina symboler här ...

Min parkering

Jag är så himla nöjd med parkerings platsen gubbarna har gjort utanför garaget.  Dels börjar garaget torka upp ordentligt och lukten har blivit betydligt bättre. På måndag skall lastbilen besiktigas, sen är det bara att börja fylla den med skit och köra iväg. Det är lite skit kvar i garaget och det är det första som skall i väg så jag kan köra i bilen. Det skall bli så härligt att slippa ha bilarna utanför vardagsrummet och kunna titta på de fåglar som kommer till fågelmatarna .

Nu håller jag tummarna att vår skorsten går igenom kontrollen. Kransen högst upp behöver åtgärdas och de läcker lite från öppna spisen pipa till vedspisens pipa, men det är inget som vi har fått eldningsförbud på. Tobias skorsten är ny slammad men tak nocken går igenom skorstenen  högst upp, så han får vänta med att elda tills vi fixat det. Kokhuset skorsten behöver totalrenoveras, tror inte ens att den håller för tryck kontroll.

Går inte skorstenen igenom och jag inte kan använda min vedspis, blir jag super deprimerad, jag älskar värmen, det mysiga sprakandet och att laga maten på den o.s.v näää börjar känna mig stressad, såg att gubben köpt sig en choklad kaka som han garanterat inte vill äta. Tar och äter upp den och går ut och fodra.

Köket

Tittade ut i dag och kände bara usch vilket skit väder, regnet bara vräkte ner och jag gav hästarna extra med hö i fall de heller inte hade någon större lust att gå ut. Bellman ställde sig i dörren men gick tillbaka till den stora boxen med hö rännan och mumsade lugnt vidare. Rosa undrade om jag hade lust att följa med och handla, men vi ligger så in i norden back med pengar denna månaden att det kändes bättre att hålla sten hårt i de stackars korv örena man har kvar. Mammas gode man skall ha betalt och oftast så tas det på dödsboet, men Nordea skulle krångla i vanlig ordning och kunde inte skicka pengarna så vi har lagt ut de pengarna så länge.

Det är över 8 tusen så det blev extremt kännbart. Tänkte att det är bättre jag stannar hemma och städar mitt kök som har sett ut som ett bomb nerslag ett tag. Jag har plockat in ved och skall städa resten av huset innan jag sätter i gång vedspisen. Jag tänkte jag skulle premiär baka idag men nu skiner solen ute och jag har blivit varm av allt städande. Det känns väl inte speciellt inspirerande att sätta igång spisen, den behöver komma upp i ganska go värme för att man skall kunna baka smidigt i den. Tror jag skall passa på att gå ut i stället nu när det har slutat regna.

Inte bara ludd!

Usch gick ut och skulle tömma färdigt garaget. Men jag blir så äcklad av alla spindlar, och nu hittade jag mängder av råttskit. Det hänger fullt med kokonger, men de verkar vara tomma, tack och lov. Det är min tur att ha kärring onsdag nästa gång och jag hade tänkt tömma så vi eventuellt kunde laga väggen och måla den vit. Shakira kom in i garaget och rotade runt i ett hörn, hon hade hittat ett ben av något djur.

Shakira är lite små knepig, kräsen så in i norden när det gäller mat och måste funderar i timmar om sådana här gamla ben är värt mödan att börja tugga på. Men har jag arbetes handskar eller plockar isär någon del på någonting, så tar det två röda så har Shakira varit framme och snott grejerna, handskar i synnerhet. Nä jag får se hur mycket jag hinner nu i helgen, det känns som om det kryper överallt på mig så jag går in och tar en dusch nu.

FY TUSAN tänkte kolla var det var för spindlar jag har och läser att kokongerna är fyllda med ägg och ludd!!!!, shit jag trodde det bara var lite ludd i mina kokonger. Ägg mera spindlar! inte en chans, i morgon är det gubben som får gå ut och sanera först om jag skall gå in där.

Husmusen Knut

Gubben ropade på mig för vi hade fått en gäst. När jag kom till hallen såg jag ingen och gubben pekade ned mot golvet. Den här lilla musen sprang runt bland våra skor. Även om det är ett skadedjur så har jag lite svårt för att ta kål på dem, och framför allt när de är så här små och söta. Antingen så har den bott i väggarna eller så har Fimpen kommit med den. Det är inte alltid han tar kål på dem heller, utan ligger bara och tittar på vad tar sig till. När vi köpte vår tvättmaskin så var den så stor att vi fick ta ned dörrposten för att få in den på toan. Eftersom vi skall renovera men inte på börjat ännu, så kom aldrig listerna upp igen. Nu satt den lilla musen där och kikade innan vi lyckades pilla fram den och släppa ut den.

Jobb

När jag går upp och fodrar brukar jag ta kameran med, man vet aldrig vad som dyker upp. Men idag var det inga söta rådjur, utan vad de har ställt till med som mötte mig. Gubben skulle jobba idag så det fick bli snabblösning med att stänga av slingan, så får han slå ner nya stolpar när han är ledig. Jag passade på att gå runt lite överallt på gården och det enda jag ser just nu är jobb och skrot. Det fattas bara att semestern kommer att regna bort som förra året. Nä jösses vad pessimistisk jag är! Skall ta mig en kopp kaffe och tänka på annat.