... dina symboler här ...

Slappt värre

Göta Petter vilken slappe dag jag har haft. Gubben har börjat sin semester och röjt runt på uppfarten och kollat vilket som behöver göras så vi får bort ställningen vid Micaels hus. Micael målar det sista nu när getingboen är borta. Han hade två stycken och de som var vid taket var väldigt aggresiva när han försökte måla. Nu är han snart klar med det pilliga och kan börja på gaveln där vi har fågelholkarna.

Amor har mestadels legat som en platt sill och jagat trollsländor. Jag är nog den enda idag som inte gjort ett skit. Drog om tråden lite för hästarna så de kan gå från stallet till den lilla hagen men annars har jag bara softat och kollat efter hus i Italien och Tyskland. Vi har pratat förut om att flytta utomlands och det kanske är dags att börja se sig runt. Somrarna här kan ju kvitta. Det kommer en mäklare upp så får vi se vad gården är värd och vad som behöver åtgärdas om vi flyttar.

Tobbes getingbo!

Getingbo

Jag hade en kanon dag med Tobias i går. Tobias körde super stor städ och jag hade tänkt att ta lite bilder från hans hem ” totalt uteslutet! ” Ve och fasa så där såg ut! Ta ut allt på direkten i ställe så slipper det bli berg! Så det där med att ” jag ta det sedan ” har han ju fått efter sin far.  Tobbe gjorde i alla fall ett kanon jobb med att tömma sitt hem på kartonger och soppor så får det nog bli att jag går in tätare och trycker på så att han städar ordentligt. Tycker han är såpass vuxen att han inte skall behöva ha någon dadda.

Getingbo

Sedan gick jag upp för att kolla hans getingbo och jösses vilka ilskna getingar. Men vi hade Anticimex på försäkringen så det blir deras jobb att ta ner dessa bon. Små bon brukar vi ta med dessa är bara för stora.

Shakiras provsvar var inte klara ännu men hon är så mycket piggare efter antibiotikan att jag stenhårt håller tummarna för en infektion och att ep-anfallet var en en gångs företeelse. Vi pratade med veterinären och han var glad över att hon redan piggnat till betydligt. Jag tycker att Shakira ser lite små mullig ut men hon hade bara gått upp två kilo sedan hon fick sin sista sprutan så så farligt var det ju inte. De lär hon nog snabbt springa ner igen när infektionen är borta.

Blad

Känns lite segt att behöva vänta ytterligare på provsvaren. Men det är bara att hålla tummarna

Dammen

Nu blir det semester

Amor

Det har varit en tuff vecka och nu har jag två veckor kvar innan semestern är slut. Så nu skall jag slappa mesta möjliga. Härligt! Det ryktas att sol och värme är på väg och det är något som jag har saknat. Det är egentligen massvis som jag behöver göra här men jag tror att jag bara gör det om jag absolut känner för det. Även om det var roligt med truckutbildningen så känner jag stressen att semestern snart är slut.

Amor

Så gött att jag fick mitt kort och att jag sedan fick besök av en kompis som jag inte träffat på ett par år. Så det har verkligen varit en kanon dag i dag. Jag tog med mig kameran ut för jag skulle fotografer hennes hund, men glömmer bort det totalt! Kom att tänka på hennes hund när Pepper kom in för att äta, han gillar ju inte hundar efter att ha skräck bekantat sig med Agnes. Men shit! Så stor och massiv han har blivit, han är ju ändå färdig vuxen vid det här laget?

Amor

Måste ta och väga honom, han är så himla massiv och absolut inte fet utan bred som kompisens hund.

Äntligen!

Beethoven

Idag har det varit kanon väder och äntligen har man sett att hästarna har gått runt och gottat sig. Det började väl spritta lite väl mycket i Beethoven för han kunde inte hålla sig utan vi fick plötsligt se hur han försvann under loftet. Där skall han han absolut inte rota runt bland all bråte. Knepigt? Han har ju stått där hela förra året utan att gå under. Kakelgubbarna fortsatte hos Micael som kom hem i går och blev blåst på sovmorgonen. Men han är glad att de har börjat igen och nu med förstärkning så det skall gå undan.

Rummet

Fixade till det mesta i hobby rummet och började flytta in prylarna. Jag kommer väl byta vägg där jag skall ha skrivbordet nu när rummet blivit smalare och byta ut pappas filmduk mot något jag kan ha på väggen för att få det lite smidigare. Helt otroligt att vi inte har några element på i övervåningen utan det håller sig hyfsat varmt efter isoleringen och då har vi hälften kvar. Elen är framdragen men kommer nog inte kopplas in förrän Micaels badrum skall kopplas ihop. Men det börjar så smått likna ett hem igen  🙂

kasseten

Öppna spisen

Sådär! Kom hem till den här röran igår och kände bara skit nu räcker det!  Så länge som jag sov i går har jag nog aldrig sovit. Det har verkligen varit en rörig period och jag tappade sugen med precis allt. Trodde aldrig jag skulle vara på väg att sluta fota, men inte ens det kändes roligt.  Men den nya kameran släpps ju snart och den är jag verkligen sugen på. Hoppas nu bara den kommer med 24 mp så den inte är kvar på 18 mp som det står på vissa sidor.

Öppna spisen

Så mycket små fel som kameran har nu känns det nästan som ett under om jag lyckas få hyfsad skärpa i bilderna och egentligen borde jag ju passat på att lämna in den när jag ändå inte använde den. De blev inte färdiga med kassetten idag heller utan kommer att fortsätta i morgon. De hade mätt fel så anslutningen passade inte utan de fick bygga upp en ny kåpa, men offerten var ju redan lagd så vi slapp betala mera.

Pepper

Shakira har blivit riktigt bra med främlingar även om hon såg ut som ( Det var inte jag som släppte in den där!! ) när jag kom hem. Pepper såg mest ut som ( Ut med honom så jag får sova! )