




![20240311_140049[1]](https://live.staticflickr.com/65535/53582913774_46b78c297d_c.jpg)






![20240311_140049[1]](https://live.staticflickr.com/65535/53582913774_46b78c297d_c.jpg)


Glowe Garden var väl lite mer för barn familjer men ändå vacker att gå runt i. Det var tänkt att vi skulle göra detta första dagen vi kom till Dubai men de hade stängt parken på grund av åskan.

Det var riktigt stor park med tanke att den låg så centralt. Dubai är otroligt stort med många gator så det är taxi som gäller när man skall för flytta sig. Det byggs nytt på löpande band och taxi chafören berättade om vilka områden som bara var ett par år gamla.

Vi kommer att besöka Dubai fler gånger eftersom det är ett bra ställe att mellan landa på om vi skall till Japan igen.







De hade en stort loppis stånd på marknaden och där fastnade vi en bra stund. Så mycket att se. Ägaren hade blivit så stressad i åskvädret igår att han låste in sina nycklar. Kortläsaren och alla prylar hade ståt ute.

Jag älskar att titta på alla underbara kryddor och örter de har lagt upp, rena ögon godis. Vi har köpt in de teer jag var ute efter men det finns så mycket spännande blandningar att man får hålla hårt i plånboken.


Mysig känsla att gå runt och får man bara titta i lugn och ro så hittar man lite gulkorn. Men nu får jag spara pengarna till Singapore där jag är ute efter ett te sett.


När vi fick nytt hotell rum igår så hamnade vi mera mitt i smeten och det var häftigt att se så mycket rörelse på kvällen, mycke ljud men det tycker jag bara hör till upplevesen när man är i ett annat land. Bilden nedan är tagen på morgonen när det är lugnt.

![20240309_141828[1]](https://live.staticflickr.com/65535/53576988659_84ca6ba716_c.jpg)
Vi fick byta hotellrum och här ligger jag i det gamla och väntar på att de skall komma och visa oss det nya.

Sedan bar det av att kolla efter olika te sorter och lite annat smått och gott.

Det är väldigt jobbigt att handla på marknaden för så fort man skall titta på något så släpper de inte taget om en, och till sists får man fräsa ifrån att det räcker.

Lite synd för jag skulle så gärna vilja köpa mera te sorter, men det är fly omöjligt att få titta i lugn och ro. Men jag är glad att vi fick smaka på kardemumma kaffet för det var super gott. Får hoppas att jag finner det jag vill ha i Singapor.
![]() |
![]() |
