... dina symboler här ...

Möblerat om

Var nere och kollade Rosas scrapprum, hon hade flyttat ner alla saker så man blev supersugen på att börja scrappa. Hittade en hel del julsaker som hon hade fått av sin mamma och det blev att man började planera julklappar. Men först är det lilla Cornelia som skall döpas, så det blir till att söka runt på nätet efter något som passar. Sedan dök Rosas bror upp och tyckte Rosa skulle möblera om!

Så det blev att vi skiftade möblerna i vardagsrummet så att Rosa nu enkel kan installera en kamin och även gjort utrymme för en balkongdörr. Rummen såg genast större ut även om man nu fick delat upp hennes soffa. Sedan ger det sig väl undan för undan vilka möbler hon vill ha. Skall bli skoj att se det hel färdigt så småningom.

Wow! så långt vi hann idag

Loftet

Idag fortsatte jag med loftet och nu äntligen börjar det bli riktigt fint där uppe. Första gången vi tittade på gården för 13 år sedan cyklade Micael runt på loftet och vi var helt inne på att göra ett stort lekrum där. Det är ca 70 km och ganska mysigt enda nackdelen är att det är asbest pannor på taket. Men nu funderar vi skarpt på att isolera och då är det ingen risk att det kommer ner något damm. Men nu står det snart enbart våra saker och saker som vi vill behålla. Sedan skadar det inte att göra ett stor röj varje år. Det är ett mysigt loft och ett kanon ställe att måla på om det regnar.

Håller koll

Elvy tyckte jag var grinig idag! Hmm! Men det var mest att jag blir stressad bland alla kartonger och när hon börja flytta undan dem så tappade jag kollen. Gubben fick lastat ett lass och kört iväg det, så tar vi ett i morgon. Hoppas att vi blir hel klara då. När man är så koncentrerad och flyttar runt och har sig så är det lätt att tappa bort var snedtaket börjar och jag klappade i ordentligt i pannan och mitt på skallen. Hmm! Jag behöver nog inte gå in på hur järnspikars ont det gjorde! men både jag och Elvy är ju sådana att vi svär en stund och jobbar sedan lugnt vidare. Sedan kände jag bara hur det började rinna nerför ansiktet, det blev kaffepaus och sår tvätt.

Stella

Just nu har väl jag mest ont i ett öga, så det är väl någon nerv som fått sig en smäll och pannan. Såret på skallen ser riktigt fint ut så får jag se hur det är i morgon. Efter vi var klara åkte vi upp och tittade till Carolins föl som hade växt rejält. Hon är så himla söt

Fasadtvätt

Var hemma hos Rosa idag och hjälpte henne med att tvätta fasaden. Det hade blivit ganska mycket alger på plåten. Det var ett äldre par som bodde där innan så det har nog inte blivit tvättat någon gång och grävmaskinen skvätte upp en hel del lera när de dränerade. Det blev jätte fräscht när vi var klara och det gör ganska mycket för humöret när man kommer hem till ett fräscht hus.

Rosas katt

Rosas lilla kattunge ser ut lite som Eros och hade samma studs i gången så det är kanske lite Bengal i henne med? Eddy fixade jättegod middag och det var gott att komma hemifrån lite. Jag har suttit och rensat datorn på skit och håller på att kolla varför våran internet segar så förbannat. Det blir till att ta kontakt med Telia igen 🙁   Tar sådan energi och jag tycker det är ganska självklart att man får den hastighet man betalar för och inte bara lite då och då!?

Mask

Besök

Besök

Härligt! Idag kom Janne och Lotta på besök. Det var Janne som jag var backupp fotograf för på bröllopet. Vi hade kanon tur med vädret och kunde sitta på uteplatsen och gotta oss. Riktigt mysigt och vi hoppas på repriser framöver. Kändes gott att bara sitta och slappa och kommer att fortsätta med det under kvällen,  Jag har ju semester 🙂

Busar

Micael hade plockat upp och ställt i ordning sina utemöbler och vi satt där en stund. gubben satt och retade Amor som inte hade riktigt kläm på att det var en ruta i mellan honom och burken. Uteplatsen blev bara så himla fin och det är så gott att se Micaels glädje. Allt har ju tagit så himla mycket längre tid än som var tänkt och nu har vi siktat in oss på att ta fasaden först men tanke på hur knepigt vädret är. Inne lär det säkert bli gott om tid att ta med tanke på hur blöta våra somrar brukar vara.

Honungsros

Honungsrosen står i full blom och det luktar så ljuvligt när man skall till stallet.

Hos Rosa

Fick äntligen kommit iväg och kollat hur det har blivit hos Rosa.. De har jobbat på riktigt bra och det är väl bara vattnet till badrummet som brådskar. Men det blir förmodligen klart på onsdag. Gillar att huset är så överskådligt och att Rosa kommit så långt innan hon flyttar in permanent.

Sovrummet hade blivit jättefint, ja alla rummen var jättefina och det skall bli spännande att se när allt är klart. De var gott att komma iväg en sväng även om det kändes lite slappt att inte kunna hjälpa Rosa med det sista möblerna. Men jag hade inte orkat bära idag och jag tror inte rosa var så upplagd heller.

Monica är på tjocken och skall inte bära några möbler alls. Skall bli tufft när hennes del blir klar.