... dina symboler här ...

Att våga

Boulväskor

Jag har börjat titta en del på kanal 8. Det går ett program på kvällarna som heter ” En plats på landet ” . Jag får så mycket inspiration till hemmet och min trädgård, sen är det så roligt att se om mäklaren har hittat det perfekta huset för dem som vill flytta ut på landet. Men nu på morgonen gick det ett program som heter ” Enkel biljett ” och handlar om en familj som släpper allt och flyttar utomlans. Familjens tonårsson fick gå kvar i skolan i England medan 2 systrar
och föräldrarna flyttade ut på landet i Frankrike.

De hade köpt en Hasselodling och ville öppna en kampingplats. Hasselodlingen som var hårt angripen av ohyra gav inga pengar. Det var bara frugan i familjen som kunde franska, men jösses vad enveten hon var. Hon for runt till borgmästaren och myndigheter för att få tillstånd och sedan låna pengar. Hon var verkligen navet i familjen.

Hemma i England hade de barnvakt och såg nästan aldrig sina barn, det var det som fick dem att ta det här beslutet att flytta ut på landet. De var så spännande att se hur de kämpade med hasselodlingen och gården tillsammans, självklart så var det ju ingen dans på rosor och man såg desperationen i deras ansikten och när skörden bara gav 500 pund efter allt slit så brast frugan Angela i gråt.

Det blev att mannen fick åka tillbaka till England och arbeta som försäljare igen, medan resten slet i Frankrike. Efter att ha bott i Frankrike i 9 månader och bara tjänat 500 pund. Så gav Angela järnet med att få tillstånd till kampingplatsen och till sist kom tillståndet. Samtidigt som det var dags för nästa skörd av Hasselnötterna.

Detta året gav även hasselskörden dem 14 000 pund och man får se hur allt slit äntligen börja vända och hur stolta och lyckliga de var för att de vågade. Nu kan de försörja sig på gården och umgås mera och ta tag i nästa enorma projekt ”kampingplatsen”.

Testar slutartider

Såg en kanon bra förklaring på slutartider och en så kanon tuff bild på en vattendroppe i luften. Provade mig fram med mina olika objektiv men när jag fick rätt tid blev bilderna på tok för mörka. Jag skulle behöva rigga upp lite extra belysning men det får jag göra en annan dag. Shakira tittar på mig men sina vackra ögon och ser så himla hoppfull ut. Vi är nog båda behov av en långpromenad. Men det är så roligt att verkligen testa min kameras funktioner.

Testar slutartider

Har testat Abtronic

Micael testar abtronic

Yes! mitt Abtronic bälte kom idag och jag har testat lite försiktig. Det var lite bökigt innan jag fick på det och på ryggen vågade jag bara ha max andra nivån. Jag hade små plattor en gång som var kopplad till en enhet, men det var så bökigt att använda. Så nu är den stora frågan, kommer jag att se ut som dem på tv-n ? Knappast!

Jag har suttigt och tittat på youtube video om hur folk hoppar runt och haft sig med sina bälten ( Kolla ) och sett jag vet inte hur många artiklar om vilken bluff den är. Men om man som jag ofta har jäkligt ont i ryggen, så är den guld värd. Jag har funderat på att köpa en massagestol, men får oftast bara ont i ryggen på grund av att jag är lite skev.

Den här gången kommer jag inte att låna ut den till någon, det var så jag förlorade mina plattor en gång i tiden. Fick även min skeptiska son att testa och när gubben skulle höja massage nivån, höll han på att gå av på mitten och menade på att gubben kunde ju testa själv. Då är man ju inte så kaxig, det pulserar ganska friskt. Men Micael tyckte också att det var gott för ryggen. Så hittills är vi jätte nöjda

Kullinarisk resa genom Halland

När vi var nere i Derome Kryddor & Perenner så tog vi en Karta som visar alla gårdar, caféer och utflyktsmål genom Halland. När vi har åkt till Fjärås så brukar vi se en stor Bräutigams skylt och inte tänkt så mycket mer på det. Mitt första jobb var bland annat som servitris på Bräutigams konditori inne i Göteborg. Saknar fortfarande det konditoriet. Det hade så många läckerheter och som spelade i så många år, synd och skam att inte det bevarades. Så dröm om min förvåning att det finns en  butik!  Den ligger precis där vi brukar köpa pepparrot. Det skall bli kanon roligt att åka runt och kolla upp gårdarna.  Här är länken om ni vill ha mera information

Hur tänkte de här!

Här sprängs det

En stilla undran och funderingar.  Det har sprängs sten i åratal här, det är på nerläggning och skall så småningom återställas! enligt kommungubbarna.

Va! hur återställer man en gigantisk grop?

(Vid avslutad täktverksamhet är en återställning till det ursprungliga landskapet inte genomförbart) Nähä! vad konstigt! Blir bara lite matt ibland, tycker att det bara blir bredare och bredare grop.