... dina symboler här ...

Kanon sidor!

Fy! Det blåser som attan och känns som rena höstväder. Jag hade tänkt rensa i pallkragarna och kolla efter mördarsniglar. Såg igår att mina böner är kraftigt reducerade och ganska många slemränder. Även mina ärtor har blivit ovanligt korta! Men det är väl rådjuren som varit framme igen. Men det var bara så skit trist att sitta där i blåsten och försöka vara positiv. Tog en sväng med Shakira men det känns fortfarande som om det är en Urk På Burk Dag!


Fern Creek Cottage Tipsy Pots Tuitorial Can Flower Caddy

Wow! Här finns hur mycket som helst att titta på och att få inspiration av. Jag har ju en sådan gammal tvättbräda! Den till höger har små krokar på och jag tror man har fällt upp den som ett litet bord för att ha tvättkorgen på. Vi hittade båda i Micaels kokhus. Där han har kök nu har det stått en gammal tvättmaskin och bänk.

På den här sidan  Funky Junk Interiors  har jag hittat de fina tipsen, så om ni rullar ner ganska långt så finns länkar till massa andra fräcka idéer och deras sidor. Det fungerar som typ fototeman bara det att folk länkar in sina tips istället. Himla fräckt!

Likaså på denna  Childmade  där de visar steg för steg hur de gjort. Perfekt att titta runt på en sådan här blåsig dag.

Micaels kökskakel

Usch! Sen den hemska elräkningen i vintras har vi haft det lite små kämpigt med ekonomin. Vi får fortfarande vänta ett tag med de lite större renoveringarna. Så pengarna från Maria Nova brukar jag låta vara kvar tills det är kris och vi absolut behöver dem. Men nu så såg vi att det var 20% rabatt på Micaels kakel och då tyckte vi det var dags att plocka ut pengarna. Maria Nova använder Payson Kortbetalning och det tycker jag fungerar jättebra.

Jag var först lite orolig att den skulle vara som Paypal som jag personligen upplever lite krånglig.  Men tack och lov så är Payson smidig och lätt överskådlig. Nu skulle pengarna till banken så gubben kunde beställa och betala kaklet.  Jag hade lyckats få ihop 675kr och kaklet gick på 1824kr. Men det är ett smidigt sätt och enorm lyckokänsla när man snabbt och enkelt skickar över pengarna från Payson till banken. Jag har varit inne ett tag på att öppna en e-handel, då blir det helt klart Paysons  kortbetalning för webbshop  som jag kommer att använda. Kan inte bli så mycket smidigare!

Spana in kaklet Micael har valt!! Snyggt va!?

Tillhör även dessa små

Värderingssajt för bilar

Fick mejl från Blogvetiser idag om jag ville skriva en recension av en sajt för  värdering bilar.  Blev först lite ställd eftersom jag nobbat att skriva om vissa saker så jag trodde det var kört där för min del. Nu kom det som sagt om Bilpriser.se som är Sveriges största värderingssajt!

Jag hade inte hört talas om att den fanns, blev jätte nyfiken och kollade upp sidan på direkten. Hmm! Skulle kolla upp värdet på min hästlastbil men man kunde bara kolla bilar från 1992. Så den till hör väl kategorin  (ras eller veteran). Blev lite besviken att jag inte kunde kolla upp den, men desto gladare när jag kollade upp min bil. Andrahandsvärdet var ca 80 000 på den!

Så att kolla upp värdet på denna klenoden är nog ingen idé. Såg i och för sig på sidan, att man kunde söka upp reservdelar och däck. Jag har ju alltid velat ha en baby blå bil! Ratten är helt intakt, tja sätena ?? behöver kanske renoveras lite men det skall väl inte bli så dyrt, tycker jag? Det är bara att ta ut ett par stora kuddar så sitter man kanonfint. Jag tycker grillen är hel läcker, jag är så superlycklig att jag är ägare till denna klenod. Men värdet!!! Blir nog svårt att få fram.

Fick mig en tanke ställare om att man kanske skulle ta och byta ner sig till något mindre som inte dricker så fiolat.  Jag har nu sparat Bilpriser.se sida och kommer att kolla upp mina eventuella nästkommande bilar. Här fanns ju all nödvändig  information om bilar.

Test med texturer

Pappa

Usch! Tycker det är kallt och lite ugget idag! Skall strax åka ned till Rosa och hämta ett par ginstskott. När jag kommer tillbaka skall jag tända mig en brasa och mula ner mig i soffan. Har fortfarande en chokladkaka kvar och den åker definitivt ner i magen idag.

Malva

Har gått igenom lite bilder och testade texture actionet till photoshopen. Riktigt smidigt bara välja bakgrund och den lägger sig över bilden. Testade att andvända lite olika tekniker, sudda fram vissa delar o.s.v men nu kände jag att ögonen börjar bli lite trötta. Bättre att ta en uppfriskande promenad med vovsingen innan jag intar soffläge.

Bellman och Beethoven

It’s Complicated

Gubben skulle jobba på Möllan och tyckte att jag skulle med och se filmen It’s Complicated. Jag tycker lite sisådär om Baldwin bröderna och hade väl egentligen ingen lust. Men jag följde men och länge såg det ut som om ingen mer skulle dyka upp, så jag förberedde mig på att åka hem igen. men till sist kom det 3 själar till och gubben körde igång filmen

Jösses! vad glad jag är att jag följde med. Vilken rolig och mysig film. Önskade bara att vi var fler i salongen! På vissa ställen hade jag betydligt knasigare humor än de andra och damen vid min sida måste ha tappat bort humorn helt. På ett ställe garvade vi andra så vi  höll på att ramla ur stolen totalt, medan damen vid min sida inte rörde en fena!

Har ni möjligheter att se filmen så rekommenderar jag den varmt, det är inte ofta jag garvar hejdlöst men nu gjorde jag det på flera ställen.