... dina symboler här ...

2 kilo +

Fy för den lede vilken vecka! Fabriken är stor och jag rör mig väldigt mycket, ändå ?!! räckte det med att jag gick in på jobbet så la jag på mig 2 kilo??? Fattar ingenting. Gick ner 1 kilo under semestern, var skit glad och så nu? 2 kilo!!

Usch! Jag har kommit hem så mycket senare att det har varit synd om Shakira. Hon har rusat ut och kissat på direkten. Det som är skönt med henne är att hon är lyhörd för hur man mår och jag har kunnat ta mig en kopp kaffe i lugn och ro innan vi går på promenad. När hon tycker jag suttit tillräckligt kommer hon och putter på mig. Bara älskar att se glädjen i henne när vi är ute. Fast just nu har hon precis slutat och löpa och är lite rultig hon med. Sådan matte sådan hund

Kolla här på bilden. Inte tusan är det möjligt att jag har satt en squash i drivbänken?? Måste ju bara vara Lill-polarn!

Visst ser det ut som en ängel

Jösses! Vad upptagna insekterna är i trädgården. Min röda Kvanne är full av humlor och de är lite på krigsstigen om man inte ser upp. Men den här fjärilen på min Kungs mynta ser ut som en liten ängel som inspekterar blommorna.

Snigelfarm

Usch! Har rensat längs muren idag och reagerade att det var så mycket luft i mossan. Mossan liksom buktade ut. Fy tusan när jag kollade så var det mängder av sniglar där under och gottade sig. Shit! Det såg ut som jag bedriver snigel uppfödning!! Jag gillar när det är mossa på muren och jag har läst att det tar ganska lång tid för mossan att växa till sig. Men alla dessa sniglar! Nää i morgon åker nog mossan ner.

 Hmm! Hittade trimmen också! Den stod bakom blommorna som Rosa tyckte vi skulle spara. Det ogräset växer med turbo hastighet för det var ju inte så längesedan gubben använde trimmen?! Har i alla fall gottat mig med att rensa upp på utsidan och i datorn som är segare än segast.

Härligt!

Ahh! Nu har värmen kommit och jag skall slappa hela dagen i trädgården. Vi skall ha snabb besök, eller rättare sagt Tobias skall ha, sedan blir det hängmattan för min del. Har bunkrat upp med ett gäng böcker som jag skall mysa mig med. Eventuell om jag inte slocknar helt i hängmattan så skall jag förbereda för våran lerugn. Vi vet var vi vill ha den men är lite osäkra hur vi skall bygga den. Gör grunden på ett ungefär utan att cementera så vi vet om det kommer att fungera.

Röd Fibblan

Blev så glad idag när jag gick runt på tomten och kollade mina blommor. Röd Fibblan som jag tycker är jätte söt hade klarat sig på ena sidan uppfarten. Funderar på att flytta dem till dammen, även om det är en ogräs så rycker jag färgen är så himla läcker. Jag såg den första gången när jag och gubben var på utflykt vid Åkrabergs gård. Även Gurkörten som jag tog med mig från Gräfsnäs slottsruin på en kärring onsdag har kommit upp detta året.

I morse när jag fodrade så frös stackars Bellman! Fick släng på honom ett täcke och ökade upp höt ordentligt. Han är en riktig velour totto. Jag har precis gått runt och kollat den stora hagen och det fans att äta på men inte i mängder. Har öppnat på tomten igen så de kan klippa vår gräsmatta. Misstänker att Bellman har surnat till och varit lite lat med att gå runt och äta, betydligt bekvämare att få det i en stor hög så han bara kan skyffla in höt i munnen!

De skall strax få lite extra hö så de har under natten, så skall jag flytta mina Fibblor. På andra sidan uppfarten har det här ogräset tagit över. Den som humlan sitter i.