... dina symboler här ...

Planerat och rensat i dag.

Har planerat hur mitt skydd till planterings bordet skall se ut och dirigerat runt gubben. Han såg riktigt nöjd ut när han var tvungen att åka iväg och jobba. Hmm! Konstigt! Har mest rensat min dator på skräp och tagit det väldigt lugnt. Har gjort klart för hästarna i omgångar så nu är det bara att ta upp dem. Härligt!

Vi har precis varit ner och köpt påsk kort, när jag satte mig för att rensa vidare på datorn. Då såg jag att jag fått e-mail från en okänd person. Normalt så slänger jag all e-mail men såg att den slutade med .de. Tur jag inte kastade dem det var hälsningar från min morbros fru !? tror jag. Jag har verkligen vänt och vridit på översättningarna, men gav till sist upp. Språkligt så måste det stå klockrent, ingen slang eller udda språkstil. Men roligt var det och jag skall strax sända iväg en hälsning. De är nybörjare på dator så jag är imponerad att de testar i alla fall.

Göta kanal tur mellan Berg och Borensberg.

Wow! Vilken kanon present jag fick av gubben. Göta kanal tur mellan Berg och Borensberg. Med massor av slussar  och genom en levande landsbygd med hus och herresäten från 1700- och 1800 talet. Skall bli kanonkul. Det verkar som även pojkarna ville åka med och det hade ju varit super.

Tvättad och klar för Norge

Så då har jag tvättat och fixat till en av nallarna till min syster. Paketet skall till Norge så det är lika bra att lägga honom i en ordentlig ask. Hittade en bra sida som hade dikter om systrar valde den av Siv Andersson. Jag har ett par mindre nallar kvar som Micael vill skicka upp till Nina. Men han får allt fixa sina egna nallar när han är på RK.

Tilläggsisolera

Jaha då kom vår elräkning och det var som vi misstänkte, dubbelt upp och lite till. Vi skall se över vårt hus till sommaren, misstänker skarpt att det inte ligger någon vindpapp i mellan fast det skall vara tilläggsisolerat. Snickaren skall komma upp på lördag och vi bad honom ta det lite lugnt så vi hinner få ihop pengar. Rörläggaren gör klart det sista på fredagen så är vatten delen klar. Sen skulle elektrikern komma och lägga värmeslingor i badrummet, men det får vi väl vänta lite med.

Kände på mig idag att jag skulle få post från Tyskland och gick ner extra till brevlådan. Jag tänkte mest på en påskhälsning men det kom ett tidigt gratulationskort till min födelsedag. Det var roligt och det känns som hon tänker lite och inte bara tar ett kort i mängden. Detta kortet var lika fint som Nyårskortet.

Elräkning! Hua!!

Stare

Usch! Tobias har fått sin elräkning och blev bra chockad. 7000 för tre månader, vågar inte tänka på var vår räkning ligger på nu när även kokhuset är igång. Tobias har jobbat extra så han hade pengar, men ändå! Han hinner liksom inte lägga undan och känna wow! Nu kan jag unna mig ditt o datt. När jag kom hem så stod han och gubben i köket för att ta bilen in till ett nytt jobb han eventuellt har på gång. Får han det är det möjligt att han kommer att få firmabil och behöver inte vänta på att jag skall komma hem. Sitter här och håller tummarna för honom medan jag väntar på att Micael skall komma hem.

Micael var så extremt trött i morse att vi fick tjata bra för att få iväg honom till praktiken. Nu är det verkligen dags att han går upp för egen maskin, annars blir han kvar i sitt rum. Jag kan förstå om han och Nina längtar efter att bo själva men de verkar glömma bort att vi inte betalar någon el och en viss hyra måste vi få in. Vattnet och soporna är inte uppdelade utan räkningen kommer till vårt hus.

Vi har ökat Tobias hyra allt efter han tjänar, men den är ändå bara symbolisk med tanke på hur stort han har. El räkningen är jätteviktig att han klarar av själv och kan planera in om det är extra kallt. Så får vi gå över alla hus och se hur vi kan sänka kostnaderna undan för undan. Vi är riktigt nöjda med hur Tobias har skött sitt boende och hoppas att Micael skall mogna och bli lite mera självgående, men nu vete tusan om jag inte får ge honom en liten spark där bak så han börjar tänka till. Det är inte så mycket grova saker kvar på huset att göra. och vips så står han där med sin första elräkning i handen.