... dina symboler här ...

Julafton

Julen 2023

Tror det här har varit den lugnaste jkulen på länge. Jag började tidigt att pynta så allt var redan klart första december. Den sista grova städningen gjorde jag i går så det var bara maten och snabb städ eftersom Jackpot fäller som värst nu.

Julen 2023

Mao är lite frusen av sig och jag ville ändå steka köttbullarna på vedspisen, så den startade vi upp i god tid och kaminen i vardagsrummet. Så all mat var klar i god tid och det var varm och gott i hela nedervåningen.

Julen 2023

Det blev så mycket över att Tobbe fick ta med sig till middag i morgon och hundarna kommer att få lite av korven som blev över.

Julen 2023

Micael och Mao stog för desseren och hade lagat äpple knyten och chuklad/kaffe kaka med vispgrädde. Så gott! Mao är så otroligt duktig på att baka med tanke på att hon inte har någon ugn i Japan.

Julen 2023

Hundarna var så himla fina och lekte försiktigt med leksakerna de fick. Jag var lite orolig för svansarna och att de skulle bli lite röjiga när vi var så många.

Julen 2023

Jag hade levande ljus överallt men det var inga problem. Härligt att de ändå kunde leka med sina leksaker. Jackpot blev så förjust i sin leksak som var en stor platt karamell men klädd i sammet. Den låg hon och lekte med i sin hundbädd.

Julen 2023

Jippy fick en gummi snögubbe och blev jätte glad? Hon brukar inte gilla gummisaker men kanske bara blev glad att hon också fick en julklapp.

Julen 2023

Känner mig riktigt nöjd och skall nu koppla av framför tvn med någon film och lite glögg. önskar alla en fortsatt underbar jul.

Kvällsmys

Varm choklad

Älskar när julfilmerna har kört igång och det mesta av julpyntet är uppe. Bara till att koppla av när man kommer hem efter jobbet.

En liten stänkare

Fick en Sheridan´s av Kristina och Peter när vi passade hundarna och idag tog jag och provsmakade. Hmmm! Så himla god och även perfekt att ha i kaffet.

Så mysigt att bara möla ner sig i soffan med stärkande kaffe och titta på jul deckare. hundarna var nöjda med att få ben efter promenaden, så nu är det bara att ladda upp inför Ullared i morgon.

Alla helgona helgen



Rosa och Håkan kom och hämtade mig för turen till gravarna. De hade gjort så fina dekorationer och jag satte sedan rosetter på dem. Vi skulle till tre olika kyrkogårdar.

Alla Helgona Alla Helgona

Förr gjorde vi alltid blomdekorationer och kruk arangemang på kärring onsdagarna. Jag tyckte inte om att gå till graven, men när vi gick tillsammans så började jag uppskatta det. Det blev en stund till tankar och underbara minnen.

Alla Helgona

Jag får ta och rensa upp på graven, sorgligt nog så har någon stulit gravlyktan och vi har gravvård men den har nog gått ut , för graven såg berövlig ut.

Afternoon Tea

Afternoon tea på Tjolöholm slott Afternoon tea på Tjolöholm slott

 

 

Afternoon tea på Tjolöholm slott


Så mysig avslutning på helgen! Vi hade beställt biljetter till Afternoon Tea på Tjolöholm Slott, något vi redan gjorde i somras. Men det är så populärt att det inte fanns biljetter förrän nu. Så otroligt fint de hade gjort och så god mat.

 

Afternoon tea på Tjolöholm slott Afternoon tea på Tjolöholm slott

 

Tjolöholm slott

Rekomenderar starkt detta och det var så fint att Mao var här från Japan. Mao och Rebecca fick uppskattning av personalen för att de hade klätt upp sig så fint.

Afternoon tea på Tjolöholm slott Afternoon tea på Tjolöholm slott

Vi kommer att göra om detta och jaghoppas att jag då kan ta med mig syrran från Norge som älskar att gå på caféer. Så detta tror jag att hon hade gillat. Vi hade en underbar eftermiddag som man kommer att minnas länge.