... dina symboler här ...

Grymt härligt väder!

Amor

Äntligen har det blivit vår och när Alex och jag var ute med hästarna så såg jag mängder av tussilagos. I helgen har jag rensat rent uteplatsen och gubben satte upp hängstolarna. Nu är det bara gardinerna runt som skall upp. Funderar på att först ha myggnät och utanför lite kraftigare tyg, kan vara smidigt om det blir sur väder denna sommar med. Det är fortfarande frost på natten och Beethoven frös i morse så han får ha regntäcket ett tag till i alla fall på natten. Gott att han så snabbt kom i rätt temperatur när han fick termotäcket på sig.

Bellman

Amor har blivit lika förtjust i hängmattan som jag är och kommer som ett skott när han ser att jag skall lägga mig i den. Han har gjort tappra försök att komma upp när ingen ligger i den, men då blir det ju så smal och rangligt att han inte hinner gona ner sig innan han ramlar av. Så idag har vi legat par timmar och bara lyssnat på musik. Så lite färg har jag allt fått.

uteplatsen

En riktig mysdag :)

Rotkällaren

Har haft en riktig kanon dag. Sov vrål länge i morse och tog det det riktigt lugnt på morgonen. Verkade i ordning Beethovens hovar i morse och lyckades skära rätt igenom handskarna, som tur var det bara lite i fingret. Snickaren gjorde klart farstukvisten i stället för att börja med gaveln och vi pratade en stund om vårt skämmiga badrum. Är vädret bara hyfsat så kanske vi hinner färdigt det i år, hade varit så himla gott. Så idag har jag tagit superlugn och plockat undan för vintern.

Rotkällaren

Dörren kanske man skulle fixa med? Det är två dörrar och det är den yttersta som har halverats. Men blåser det in så blir ju datarums golvet kallt. Det första jag skall ta i tur med när jag blir arbetslös är nog veden, där ligger vi back rejält. Sedan är det ganska mycket som behöver fixas så jag behöver inte gå sysslolös. Skall kolla upp om jag inte kan läsa in gymnasiet, det är ju jätteviktigt nu för tiden att städerskorna har gymnasium kompetens. Skall inte gå in på det eller vissas attityd till städerskor, risken blir väl att webbhotellet stänger ner sidan på grund av språket. Tobbe fixade överrasknings pizza och den var bland det godaste jag ätit.

Amor

Så nu blir det att intaga Amors stil och kolla på körslaget. Hmm! Man kanske skulle ta och fixa en kopp te men absolut inte Lapsang Souchong ett svart te som smakar rökt korv 🙁  Ujj! Så vidrigt! Ett svart te från Kina med fyllig rökig karaktär! Säger bara blääää!

Röjt lite

Muren

Har röjt som en tok vid muren i dag. Det finns väl egentligen viktigare ställen att röja på, men det är så fuktigt när grenarna hänger ner på muren så det inte kommer någon sol igenom. Behöver väl kapa grenarna mera men detta är en bra början. Sedan är Amor lite bökig med att han skall vara med över allt. Hmmm när jag tänker efter så är ju Eros likadan och är de hos mig så brukar även Pepper dyka upp. Shakira håller sig alltid i närheten men har vett att flytta på sig när jag använder något verktyg.

Vart blev han av?

Nu for Amor upp i träden och tog verkligen sats för att komma så högt som möjligt. Han är så himla snabb och dimper liksom bara ner lite här och där så jag ville inte använda alligatorn när jag tog grenarna. Bättre att skicka ut gubben på det när jag har Amor på insidan. Pepper och Eros tittade intresserat på när han for runt bland grenarna. Men ibland var Amor lite väl högt upp.

Taskit läge

Även om djuren är lite i vägen så tycker jag det är mysigt när de är med. Djur är verkligen specialister på att njuta och ta för sig av det goda och nu fungerar alla djur perfekt med varandra. Tror jag har röjt färdigt för idag. Har en go hängmatta som väntar på mig, kaffe och lite musik.

Samlade

Mysdag

Fäcklisar

Vilken grymt härlig softar dag jag haft. Mina aklejor är på väg att vissna så jag tänkte jag skulle passa på att fotografera olika blomster arrangemang. Det sprack på direkten! Jösses! Vad löss! Och fäcklisar. På en  Akleja satt det 6 stycken fäcklisar, ett under att inte blomman lutade av tyngden. Jag trodde att det var lössen de var ute efter men de verkade bara samla in pollen och fixa till fler fäcklisar.

Tomten

Jag skulle väl behövt rensa som ni ser på bilden men jag hade ingen lust och ville bli fri från förkylningen. Mår ganska prima men är så in i nordens hes och har inte kunnat prata idag. Hmm! Undrar om det är därför gubben har lett och varit på ett strålande humör? Hade tänkt avsluta dagen med en ridtur men det sprack, lite synd när det nu är så fint väder.

Testar

Passade på att testa min rullgardin och jag är kanon nöjd med den, betydligt billigare alternativ än en riktig duk. Det är bara ljuset som jag är lite missnöjd med, har på tok för gult sken och behöver en lampa till för att slippa skuggorna. Men det var mysigt att ställa upp lite prylar och slippa att tänka på att plocka undan på direkten.

Fått gjort en hel del

Eros kollar ägorna

Djuren är så himla mysiga på morgonen. Katterna om de inte har sovit inne kommer som skållade troll ner för backen och möter mig, de vill inte bli insläppta utan vill vara med och fodra. Sedan är det tävling nerför backen och alla rusar mot dörren. Katterna får mat, jag tar kaffe och Shakira får sitt tandben. Sedan är det dags att gå runt och kolla vad som skall göras. På helgerna är det här den bästa tiden.

Snacka om att gotta sig :)

Gubben brukar sova ett par timmar till eller tills jag blir grinig och tjatar på honom att gå upp. Fattar att han och Eros kommer så himla bra överens, båda två gillar verkligen att ligga och vila. Varför gå upp när man kan ligga kvar och jäsa ett par timmar. Jag har blivit dunder förkyld och haft huvudverk i stort sett hela dagen, men ändå fått gjort rätt så mycket. Gräset är väl det vi ligger mest back med eftersom åkgräsklipparen varit kass. Men nu går den kanon fint.

Jobbar

Vi fick gjort en hel del idag och det mesta är klippt. I alla fall det jag kan köra av utan att den stängs av vid varje gupp. Bra med säkerhets prylar men ibland lite enerverande. Skall ta upp klumparna och sedan blir det till att softa.