... dina symboler här ...

Rosas kattunge

Jag passar Rosas katter när de är på semester, jösses vilken liten korv kattungen har blivit. Det hade ramlat ner en kudde i katt lådan så Morris hade tagit ut ungen. Händer det igen så får jag möblera om där inne så inget går på tok. Kattungen är väl ca: 3 veckor nu och börjar kräla runt en del, så det är bra om den kan hålla sig i lådan och inte på utsidan. Garderoben är ganska stor med massor av bråte och det kan bli svårt att hitta den om den krälar runt därinne.

En söt gäst

När vi var ute och jobbade på uteplatsen ser vi två bollar komma farande, den ena for upp i trädet som en raket och Shakira rusade dit för att kolla vad det var för något. En härlig kräm färgad, förmodligen Norsk skogskatt satt uppe i vårt träd. Fimpen brukar inte jaga andra katter så vi blev lite förvånade. Han kanske var på dåligt humör idag?

Han såg lite förskrämd ut uppe i trädet men kom ganska snabbt ner. Fimpen sprang och jagade runt Shakira istället, så den lilla gästen kunde springa hem till sig igen. En otroligt vacker katt. Nackdelen med att bo på gård mitt i ett bostadsområde är att folk har en tendens att slänga upp sina katter här när det har tröttnat på dem. Vi har haft en stor röd katt boende på loftet ett tag men han har försvunnit nu, synd att den var så skygg så man inte fick tag på den och kunde placera ut den. Men den här gästen var en välmående en med halsband och inte speciellt rädd av sig.

Roliga Cliparts

Kollade runt lite efter ClipArts, tänkte jag skulle skoja lite med kompisen Elvy och slänga upp lite knasiga saker på hennes blogg. Men fastnade otroligt för den här bilden, den är ju bara för söt.

Undra om det var så här Shakira såg ut och kände sig när Rosa passade henne idag ??. Tyckte det var dags att hon börjar vänja sig att vara borta, Chasy min pudel hade stora problem med detta när hon var liten.

Shakira hade väl terrat Rosas katter mer än vanligt och ränt runt i ett men lagt sig tillrätta när Rosas gubbe Tore satte sig i soffan. Så det hade funkat jätte bra.

 

Fixar till slingan

Håller på att röja upp en ridväg runt gården, men såg att det behövde ansas frisk för gräset hade blivit lite väl högt. Tänkte att jag kunde ju låta hästarna gå där och beta. Jösses vilken dum idé, tänkte inte på att yttertråden inte får någon
ström.

Det kom en granne tidigt i morse och undrade om jag saknade ett par hästar. De hade gått rätt genom tråden och över stora vägen, tyckte tydligen den stora ängen som låg närmast var för kuperad med tanke på att det fans välklippta trädgårdar med äppelträd som var mycket trevligare och så slipper de ju bli blöta i hovskägget (hu så hemskt) .

Pinsamt men trädgårds ägaren var en äldre dam som tyckte det var lite roligt med 2 klumpar under äppelträdet .

Hennes granne, han som kom och hämtade mig hade bundit hästarna i äppelträdet men Bellman hade tagit sej loss och var på väg in i nästa tomt. Det är som jag alltid sagt grisar är mycket bättre, de smiter nästan aldrig och det går inte så fort. Har ägaren dessutom en kompis som heter Elvy så får man passa sej extremt noga från att gå ur tomten ( det bara smäller till i rumpan och man får springa som en galning tillbaka).

Fimpen kontrollerar om vägen är i fint skick och inte för sunkig.  Tur att man har en väg kontrollant som hjälper till.

Träning hos Carolin

I dag har jag tittat när Pernilla tränade uppe hos Carolin. Hon behöver hjälp med att Cardan reser sej titt som tätt. Cardan är ett 3 årigt varmblods hingst. Pernilla logerade honom en bra stund och lät honom lukta och undersöka western sadel hon hade med sig.

 

Cardan stod hyfsat still när hon la på sadel, normalt sett brukar han ha problem med att stå stilla. Här står Carolin och gosar en stund med honom.

Pernilla red runt en bra stund i korallen innan hon tog ut honom och red på utsidan, Cardan skötte sej kanon fint och reste sig inte en enda gång, Pernilla satt bara och väntade på detta så hon kunde kolla i vilka lägen han reser sej i, men inte i dag han bara gick runt och tog det lugnt.