... dina symboler här ...

Furbyn

När jag plockade bort jul staden idag så hittade jag den här gamla Furbyn. Eftersom den låg i jul lådan och jag var helt hundra på att den var trasig, så var jag på väg att slänga bort den. Men jag satte i batterier i alla fall och det hände inte ett dugg. Jag fortsatte att plocka bort jul staden när plötsligt Furbyn vaknade till liv! Ögonen öppnade sig och den började sjunga!! Jösses ni skulle sett stackars Shaskira, hon skäller nästan aldrig. Nu rusade hon bort vilt morrande och skällande med raggen på ända. Hon tyckte bara den var hur vidrig som helst. Furbyn skall reagera när man pratar eller klappar den, men denna är stilla i flera timmar och sen vaknar den till en stund innan den blir sten död igen. Den har garanterat gjort sitt.

En vecka ledigt

Jippi ! Skall vara ledig en vecka och tycker det skall bli kanon. Hoppas bara vädret blir bättre. Tog en härlig promenad med Shakira när en äldre dam joggade förbi mig med sin lilla hund. Jag blev så perplex över energin och hastigheten som damen höll. Jag kan promenera lång och snabbt, jobba på utav tusan och i många timmar men joggar jag så blir jag andfådd på två röda. Visserligen hämtar jag upp mig snabbt men ändå!

Jag funderar att jogga en bit varje gång jag är ute med Shakira, längden kommer jag inte bry mig så mycket om i början utan att det skall kännas roligt. Shakira tyckte det var skitkul och ligger nu nöjt vid soffan. Jag har precis sett färdigt på Rally brudar och skall ta och städa undan så jag kan koppla av i morgon.

Sandsjöbacka

IMG_4037

I dag kände jag mig mycket piggare men skall ändå bara koppla av i kväll. Jag har varit så sugen att gå lite utanför stigarna vid Sandsjöbacka och fotografera, så idag stack jag iväg på en jättetur. Dels behövde jag rensa skallen och Shakira behövde miljöombyte. När Shakira börjar lägga skorna i våran säng plus dörrmattan, då har hon i hennes tycke inte kommit ut tillräckligt. Man blir himla sur när hon gör så men det är kanon så man vaknar till. Att vara ute med oss och jobba och sedan gå samma promenad är inget skoj i längden.

Shakira har som jag extremt stort behov av miljöombyte, när vi var vid havet, blev hon helt lyrisk av den äckliga tånglukten och idag var luften full av träd som stod i blom. En riktigt söt doft, kryddat med fårskit. Mycket spännande dofter med andra ord. Promenaderna behöver inte alltid vara så långa men det skall vara nya dofter med spännande vägar.

Jag höll tummarna att de inte släppt ut korna och blev så himla glad när jag såg att det var helt tomt, hundarna skall vara kopplade när man är inne i betesområdena, men det är lite bökigt att ta kort då. I dag ville jag verkligen klampa runt mitt på heden. Det var riktigt kämpigt bland all ljung. Tänkte inte på att ha vatten med till Shakira, visserligen ligger där en sjö, men vi var långt ifrån den och vi hade klättrat runt bra. Till sist kom vi där jag definitivt inte kände igen mig och mängder av skyltar, så det kändes lagom att vända.

Det var en så jobbig men härlig promenad att jag tänkte sätta mig vid sjön en stund så Shakira kunde bada, men det sprack! Huu! De hade släppt ut korna och jag ville bara raskt gå igenom och ur betesområdet. Kor är väldigt snälla men de gick med ung tjurar som kan vara bedrövligt kaxiga och nyfikna. I de lägena är det skönt att Shakira bara går, hon skäller aldrig.

Vinter igen!

Vinter bild

Jösses! Det snöar så det står härliga till. I går kändes det ju som vår, snacka om skiftningar. Shakira var helt lyrisk när vi tog promenaden, hon älskar snö och for runt som en skottspole. Det enda jag tyckte var lite mysigt var att vi var de första som gick i skogen och att det knarrade under skorna. Passade på att ta lite vinter bilder.

Besök

Christina kom ner från Vänersborg och hade Agnes med sig. Det var roligt med besök och Christina fick se hur långt vi kommit med kokhuset. När vi gick upp till Tobias låg han så gott nerbäddad i sin soffa och tittade på film, han har det betydligt varmare uppe hos sig än var vi har, så i år skall bara elementen upp i vardagsrummet. Har just nu eldat som en tok men känner mig lite låst, hade gärna tagit en go kvällspromenad i snön. Det skall bli plus i morgon om det nu stämmer? så det gäller att passa på och njuta. Men fy tusan för att ligga och köra bil i detta, hoppas Christina tar det lugn och vägarna är ordentligt plogade. Försökte ta kort på hundarna men de hade inte tid att stå still.