... dina symboler här ...

Såg så gott ut ute, men så kallt!

Glad Shakira

Det såg så himla gott ut när solen sken, men det var svinkallt ute och jag glömde mina vantar i vanlig ordning. Kanske dags att sätta ett långt snöre på vantarna, så som man alltid hade på ungarna, kanske en adresslapp i pannan också med tanke på att jag ofta går vilse. Jag tränade Shakira när hon var liten att så fort jag sa försiktigt, så skulle hon gå långsamt och hela tiden ha koll på mig.

I går på kärring onsdagen så stod jag på näsan, så när vi skulle gå ner för den branta backen sa jag försiktigt till Shakira och hon gick supersakta och hade stenkoll på mig. Jag tränade in detta för att jag inte ville Shakira skulle skada sig när vi var ute, men inser nu att hon är en riktigt pensionärs anpassad hund och egentligen har stenkoll på var jag befinner mig.

Så jag kan nog koppla av lite mera när vi är ute och hålla bättre koll på mig själv, för självklart satte jag mig på rumpen igen när vi klättrade upp för berget och blicken Shakira gav mig skall vi bara inte gå in på. Skall ta en kopp kaffe innan jag kollar till hästarna, måste bli lite varm igen.

Äntligen ensam!

Hmm undra om Shakira är lite trött på mig! Hon var ensam hemma när jag var med Rosa till Ätran. Det händer av och till att hon plockar runt skorna och har vi inte stäng sovrummet så sliter hon sönder gubbens kudde! Min kudde tar hon aldrig, men hon röjer allmänt runt i sängen. Så vi är noga med att ha dörren stängd. Men idag när jag kom hem var Shakira på ett strålande humör och sniffade igenom mig grundligt medan svansen gick i ett. Så det blev till att gå på en rejäl promenad och hon sprang runt som den värsta vilden. Nu ligger hon och gottar sig framför brasan och verkar helnöjd.

Härlig promenad.

Tog en sån härlig promenad med Shakira, vi åkte ner till Elvys parkering och Shakira trodde hon skulle hälsa på Nisse och Alfhild. Men Elvy var inte hemma så vi gick runt själva. Jag mötte två joggare, Elvy berättade att oftast går hundägarna inne i området på den lilla slingan. Då kan jag förstå att flertal hundar är griniga om de bara få gå där. Kommunen har verkligen lagt ner ett jättejobb med att anlägga den här el upplysta slingan. Det tog mig 2 timmar att gå runt, ja jag velade väl runt lite på sidoslingorna och tog den längsta vägen, men så fint där var. Nu hann det mörkna och jag vill gärna gå dit på helgen så jag kan läsa alla skyltar som finns där. Skrämmande att inte fler hundägare går där, de fattar inte var det går miste om, men snabba är de på att gnälla att de inte har någonstans att gå med hunden.

Cyklister

Slutade lite tidigare idag, underbart med tanke på det fina vädret. Hämtade Shakira och åkte till Delsjön. Det jag gillar bäst med Delsjön är att det fins slingor för alla. Det var härligt att höra hur en barnfamilj satt vid den lilla grillstugan vid sjön, barnens skratt hördes långa vägar. Shakira var så ruskigt pigg i dag att jag valde en väldigt kuperad och klättrig skogstig. Fast idag blev jag lite nervös att hon skulle ramla ner för bergen, hon for runt lite väl häftigt.

Det enda som jag tycker är lite bökigt, är alla cyklister som kommer i full fräs. De är nästan ljudlösa och kör så himla fort. Det fins slingor även för dem och går jag där får jag ju skylla mig själv. Men de kommer på den breda vägen vid sjön och åker sicksack mellan barn familjer, mötande och hund ägare. Hade jag kommit ridande på det sättet som de cyklar hade det blivit rent ut sagt ett jä… liv.

Klövjeväska

I går när vi köpte nytt hundfoder fick vi med en första hjälpen väska, med sax, bandage, sår tvätt, fästing tång m.m. Det är ju så käckt att ha med sig ifall det händer något när man är ute. Men när jag är ute och promenerar är det max kameran jag vill ha i nävarna. Inte en massa packning att bära på. Jag har sökt på nätet efter olika klövjeväskor, och det är väl som med det mesta, dyrare har bättre passform och hållbarhet. Den jag köpte var lite dyrare men passformen var helt kanon, och jag kan ta av väskorna och bara använda selen.

Torekulla vandrahem

När jag satte på Shakira väskorna så tyckte hon först, shit och vägrade röra sig, men när jag bara lät henne springa med selen, så blev hon super ivrig. Vi har alltid på henne sele när vi är ute, så när hon såg bilen var det bara att sätta på väskorna och åka iväg. Vi tog en tur till Torrekulla. Shakira kopplade bort väskorna så fort hon kom ut, hon kunde springa helt obehindrat och väskorna låg helt stilla.

Det finns handtag med i fall man behöver hjälpa hunden över svår terräng och den kunde givetvis inte gubben låta bli att kolla hur det funkade och lyfte upp stackaren. Tur att Shakira är härdad och tar det mesta med en klackspark. Det var ”barnsligt” på tisdagstemat idag och på flera bilder var det jättefina kort, men så står respektive gubbar i bakgrunden och fånar sig. Typiskt

Hills golfbana

Torekulla