... dina symboler här ...

Torrekulla

Jag har röjt så mycket i helgen så jag kände mig ganska mör i ryggen och hade ingen lust att göra någonting idag, kollade igenom några trädgårds böcker och funderade på om vi skulle göra ett trädgårdsland i gropen. Gubben ser bara gropen som ett gigantiskt potatisland , han vill sätta potatis sorten Ukama som är hans favorit potatis. Själv kan jag tänka mig lite mera än bara potatis.

Det blev dags att fodra hästarna och jag kände mig lite rastlös, ville inte riktigt gå in och jag kände för en rejäl promenad med hunden. Ringde Elvy men hon tyckte det var för kallt, och det mörknade ju snart och det ena med det andra. Egentligen finns det inte dåligt väder utan dåliga kläder som en dagmamma brukade uttrycka sig innan hon släppte ut barnen att leka. I dag höll jag med henne till fullo så jag och Shakira åkte till Torrekulla och tog oss en go promenad.

Hills golfbana ligger precis vid Torrekulla och golfare vekar vara ute i ur och skur, det är bara snö som kan håller dem borta från golfbanan annars har jag sett flera ute även om regnet står som spön i backen.

Passade på att fotografera svamparna på träden, min syster gör konst utav dessa, drivved och olika saker som hon hittar och blir inspirerad av.

Hon har gjort den här söta nallen.

Det var en jätte mysig promenad och gubben hade maten klar när jag kom hem så där kommer jag att promenera flera gånger, det är ju många slingor att välja på och det var flera år sedan jag gick här så det blir till att utforska dem igen.

Shakira på besök hos Nisse och Alfhild

Shakira har varit och hälsat på Nisse och Alfhild. Det har funkat så bra mellan Shakira och Alfhild att vi tänkte vi skulle prova med Nisse nu. Nisse blev inte så glad när Elvy kom hem med Alfhild första gången, han morrade och tyckte bara att hon var allmänt jobbig. Jag kan förstå att Elvy blev chockad över hans reaktion och varit orolig över att låta Nisse hälsa på valpar, det var ju det sista beteendet man hade väntat sej av honom. Vi möttes på parkeringen och hundarna fick sniffa någon sekund på varandra innan vi tog en jätte promenad.

Nisse var hur lugn och go som helst när vi promenerade och Shakira tittade på honom som om hon hade mött världens charm prins. Alfhild for runt som en skottspole och hade jätte roligt.


Sedan gick vi hem och fikade hos Elvy , Shakira tyckte det var jätte spännande men lite läskigt att gå in, men det dröjde inte länge förrän jag och Elvy funderade på om hundarna tyckte det behövdes möblera om och triggade varandra till att flytta undan mest på kortast tid. Nisse blir 4 i år och man riktigt ser hur värdig och lugn han har blivit, Alfhild är ju 10 månader och ett riktigt bus troll. Det är roligt när man kan träffas och göra saker tillsammans och man vet att det funkar mellan hundarna.

Promenad på slingan

Jag och min charmige gubbe tog en liten sväng på slingan och skulle ta kort på Shakira.

Tycker jag har fått lite väl suddiga bilder det sista och funderade om jag kanske skulle skaffa mej en ny kamera med anti shake och mera pixlar. Har tittat ut en canon som är lite större att hålla i, kamerorna är ju så himla små nu för tiden, behöver snart förstoringsglas bara för att hitta dem i hemmet. Flera som jag känner är inne på att skaffa anti shake just för att vi börjar bli lite äldre, tog en himla massa kort och gick med spänning in för att titta hur de blev. Tja det ena kortet var ju suddigare än det andra och jag kände mej riktigt gammal, men gubben tyckte inte det fanns någon möjlighet att jag blivit så kass på att ta kort på ett par veckor och en del kort var så suddiga att det gällde att ha bra fantasi för att se vad det kunde vara.

Drömprinsen gick ut igen och tog nya kort och en del blev ju knivskarpa men så fort man började zooma så ställde skärpan inte in sej. Skönt att det var kameran som det gick utför med och inte mig. Skall titta runt efter en ny i morgon.

Men denna bilden blev ganska fräck, fast den är suddig och Shakira ser ut som en spök-hund.

OBS. bad gubben att kolla stavningen, hmmm han har allt gjort lite ändringar här och där