... dina symboler här ...

Upp och Ner (180 av 365)

Upp och Ner (180 av 365)

Det var ett hårsmån från att jag kom för sent till jobbet. Går alltid upp kl 4 så jag kan ta en kopp kaffe efter jag fodrat och nu när det är så mycket bete tar jag en snigel runda istället. Men Bellmans hov måste rengöras så de får lite hö. Kollade runt dammen och där var det en trollslända som precis krupit ur sitt skal. Blev sittandes där en bra stund och höll på att glömma bort jobbet.

Edgar

Trodde den skulle sitta kvar tills jag kom hem men den hade flugit iväg. hoppas det kommer fler! vi har ju haft så himla mycket skinn i dammen att vi borde fått mängder av trollsländor. Eller också går de upp i omgångar. Jag tycker trollsländor är häftiga men Edgar var allt lite sötare att fotografera.

Edgar

Eget tema 13. Vildvuxen

Eget tema 13. Vildvuxen

Bellman rörde sig betydligt fortare idag och hade trampat av sig bandaget igen. Men han skall ha det i 2 dar till så får jag se hur det ser ut sedan.  Beethoven har varit nere vid dörren sen jag kom hem han tycker det är så spännande att titta in så jag passade på att ta lite mustasch bilder.

Sista veckan innan semester och det kändes så segt idag, men nu är det bara 4 dagar kvar 🙂

Smärta (178 av 365)

Smärta (178 av 365)

Bellman har fortfarande himla ont men rör sig mycket bättre. Han trampade av sig Elvys bandagering i går så jag tog en gymnastik påse istället. Så vadden med jordapax ligger under hoven och drar förhoppningsvis ut det mesta av infektionen. Skall ta och köpa in fler gamla gymnastik påsar på loppis, det satt verkligen bra och var ganska smidigt att sätta dit.

Smärta (178 av 365)

Jag har nu öppnat upp så de kan gå på Tobias tomt och ner till oss och så fort Hööks öppnar skall vi hämta mera band så vi kan låta de gå precis utanför dörren. Det behöver klippas och Bellman måste röra sig så mycket han bara kan. De är ju såpass nyfikna båda två att märker de att det är öppet någonstans så måste de ju bara dit och kolla.

Honungsrosen

Min Honungsros har verkligen blivit stor, synd bara att den inte blommar så länge. Den luktar så ljuvligt. Min gamla kärra som skulle ha flera sortens ängsblommor fick bara de här ljuslila blommorna i mängder. Förra året så lät hästarna vagnen vara ifred.

Honungsros

Det brukar räcka att säga nej och backa Bellman en meter så vet han att han inte får, visserligen försöker han tappert suga till sig lite blommor men han går inte fram till vagnen. Wester tränaren hade så roligt åt det för han stod som vid en osynlig linje och spanade in fikat i hagen utan att röra när vi tränade.

Honungsros

glömde helt bort att Beethoven inte är så väluppfostrad utan tittar på en och vänder lite huvudet åt sidan och sedan tittar på en igen men extremt förvånad min som ( Vaaa! Pratar du med mig?? ) De här blommorna luktar kanon gott och vagnen är nu total länsad och det var bara Beethoven som åt.

Triangel (177 av 365)

Triangel (177 av 365)

Usch! Det är en riktig skit dag idag. Bellman har så in i nordens ont och hovbölden är förmodligen ganska stor. Elvy som har jobbat på sjukstallet var uppe och hjälpte mig att sätta på jodapax bandage. Ser jag ingen förbättring till på måndag så får veterinären komma upp ta en koll. Det tar så på krafterna, jag har ganska svårt för sånt här och stressar upp mig till max.

Honungsros

Har stängt av så att hästarna bara kan gå på inne gården och en liten flik i köksträdgården. Är Bellman mera rörlig öppnar jag upp Tobias tomt. Det är viktigt att han rör på sig. Hästarna har ju varit så fina att rida på och det känns så tröstlöst när de inte vissa smärta förrän de har jävligt ont. Typiskt kallblod som veterinären sa när vi var inne med Beethoven för sandkolik.

Man tager vad man haver

Har suttit och försökt varva ner med photoshopen, men har inte riktigt tålamod. Tog pappas gamla filmduk och satte som bakgrund så jag kunde använda textures som bakgrund. Längtar tills vi har tömt loftet så jag kan ha allt uppställt och slipper flytta på allt och möblera om.