... dina symboler här ...

Manlig (183 av 365)

Manlig (183 av 365)

Gubben kämpar på med Micaels hus och har kommit riktigt långt. hur lång vill jag inte lägga ut bilder på ännu i fall Micael kolla i Stockholm. Det fungerar bra med hans jobb men det börja kännas bra tomt här. Skall bli gott när han kommer hem igen 🙂  Det är inte riktigt klart för kakel ännu, men snart.

Gubben

Så här snygg var gubben efter att ha slipat väggarna så nu vet jag hur han kommer att se ut grå hårig. Vi har haft liljor på tomten i flera år och de har blivit större och större, men rådjuren har ätit upp blommorna varje år. Har gått och trott i alla år att det är orange liljor med svarta ränder som vi haft!  Bidde lite förvånad när dessa slog ut? Riktigt mörkröda.

Lilja

Tror det är nätet på uteplatsen som skrämmer iväg rådjuren, vi har haft ovanligt få på tomten. Härligt att äntligen få se liljorna i alla fall. Nu när det varit så varmt och sedan regnat en skvätt på kvällarna har gjort så allt fullkomligt har exploderat i trädgården 🙂

Lilja

Tält (182 av 365)

Kom iväg till Gällinge kyrka men hittade det perfekta temat för dagen. Sedan har jag letat som en tok på vad det var för vacker fluga! inte fjäril som jag såg i går på Fjärås Bräcka. Det är en  Bredbrämad bastardsvärmare! Det var första gången jag har sett en i alla fall.

Tält (182 av 365)

Tältet såg så spännande ut mitt i skogen att jag bara var tvungen att gå fram och titta. Kändes skönt att Shakira är lika snokig som mig och rusade in så fort jag öppnat. Det hade ju kunnat varit fullt med troll! Sånt kan man ju aldrig veta.

Tält (182 av 365)

Tycker de hade ordnat det så fint för folk. Platser att grilla på och en mysigt spelbord. Tältet stod helt perfekt placerat vid sjön. Satt en bra stund och bara njöt i det fina vädret. Shakira passade på att svalka av sig innan vi började gå på stigen.

Tält (182 av 365)

Äng (182 av 365)

Äng (182 av 365)

Sov extremt länge idag och kände mig lite rastlös. Har saknat mina små turer jag brukar göra med Shakira. Även Shakira har visat tydligt att hon inte kommit ut ordentligt, så när jag gick mot bilen idag trodde jag hon skulle hoppa genom rutan in.

Fjäril

Jag hade tänkt åka till Gällinge kyrka och gå kulturstigen,  men jag fattade mig inte på våran gps så det blev Fjärås Bräcka istället. Oj oj! Vad folk där var och det kändes som vi hamnade i en gryta. Göta Petter vilken hetta. Men jag tror aldrig jag har sett så många olika fjärils sorter på en gång som i dag.

Fjäril

Shakira som var helt överlycklig av att få åkt bil satt och studsade för att få komma ut, hon som i normal fall sitter alldeles stilla. Hon for runt som en lite skottspole men det dröjde inte så lång stund innan jag märkte hur värmen tog på henne. Svängde ner mot Lygnen så hon kunde gå i vattnet och svalka av sig en stund.

Fjäril

Trots värmen så var det en mysig tur och både jag och Shakira är nöjda. Skall strax gå ut och rensa lite ogräs, resten av bilderna får jag lägga in sedan. När jag åkte iväg så stod Bellman uppe vid ingången i hagen och gnäggade. Borde tänkt på att han alltid gnäggar när det är något!

Fjäril

Så när jag kom hem från Fjärås så inte stod det några hästar i hagen. I år har det varit ovanligt mycket blinningar och framför allt i den lilla hagen. Bellman hade helt enkelt gått igenom tråden och upp till stallet där det är svalt och gott.

Guldvinge

De stod så snällt i en av boxarna, de verkade ha gått direkt upp utan omvägar för alla blommor var orörda. Beethoven hade inte ens rört pallkragen med honungsörten som han blev så förtjust i eftersom han totalt länsade vagnen.

Dagdrömmar (181 av 365)

Dagdrömmar (181 av 365)

Tjoho! Semester och hela dagen kändes som tuggummi. Även fabriken förberedde sig för delvis semesterstängning så det var röjning och tömning på flera ställen. När jag skulle in i gjuteriet så gick jag förbi en vagn full av slaggprodukter. Inspirationen sattes i gång på direkten när det fanns 50 tal  ( Rymdraketer ) och stora bitar av en planet rätt framför näsan.

Jag började placera ut rymdraketerna och skulle precis börja nynna på temat till Närkontakt av tredje graden när ett gäng gubbar undrade vad jag höll på med i slaggvagnen. Ni skulle bara sett deras fundersamma miner när de såg mina så kallade rymdraketer snyggt utplacerade.

– Du skall ha semester snart vaa?

– Japp! I dag är sista jobbar dagen 🙂

– Hmm! Tror du behöver semester!!

Men hallå?? ärligt talat hur många hade kunnat låta bli en hel vagn med slagg och bluttar av något slag?!! Med rätt bakgrund så kan det bli vilken planet man vill  🙂

Dagdrömmar (181 av 365)

Moder (181 av 365)

Moder (181 av 365)

Usch! När jag kom ner från stallet och fick syn på min blomma var det nära jag smällde av. Avskyr spindlar och min första tanke var att hämta radar eller något annat insektsmedel. Men när jag tittade närmare och fick se alla småttingarna så kändes det taskigt.

De stör ju egentligen inte mig och efter alla dessa år på gården så har man börjat vänja sig vid spindlarna. De skall ju vara nyttodjur och nu blir det ju inget regn heller när jag inte mosar dem.