... dina symboler här ...

Bakåt (50 av 365)

Bakåt (50 av 365)

Kallt som tusan men vackert väder. Sov riktigt länge idag och hade bestämt mig för att ta Bellmans hovar nu när jag var full av energi. Hovslagaren som var uppe tog aldrig betalt för honom, han tyckte inte det behövdes göra så mycket på honom. Inte så att jag spåttar pengar men jag tycker det är viktigt att han får betalt. Han visar mig var bristerna är och har fått mig att bli modig till att skära ordentligt i hovarna.

Jag brukar ta framhovarna när de äter och inte är uppbundna, vilket har gjort att de blivit väldigt lugna och ger mig tid att skära på. Sedan går jag ner någon timme senare och tar upp hovarna på hovstället och tar bakhovarna. Har fortfarande problem med bakhovarna, jag tycker det verkar som hästarna inte gillar att ha fötterna i hovstället just bak? Skall visa hovslagaren när han kommer nästa gång.

Brukar lägga upp hoven på spannen som är lite lägre och det funkar kanon bra. Nu använder jag bara spannen bak men när Lill-polarn skulle kolla så använde han även fram.

Unik (49 av 365)

Unik (49 av 365)

Helt underbart fredag och vackert väder. Tänkte jag skulle töm köra Beethoven på promenaden med Shakira. Men jag tror jag tar det i morgon istället. Båda hästarna stod längst ner i hagen och gottade sig, möjligt att grannen har snickrat en stund. De såg så tillfreds ut där i solen att jag inte hade någon större lust att ropa upp dem.

Busar

Tyckte det var bättre att ta med en påse knäckebröd, äpplen och morötter. Shakira gillar knäckebröd så hon fick också. De är värre än småungar med att alla skall ha i tur och ordning. Det är väl nästen det bästa jag vet med vår gärdsgård, att man kan sitta på den och mysa med hästarna. Shakira vill så gärna hälsa men hon tycker det är så läskigt när Bellman frusta. Men idag luktade hon bra länge och Bellman var helt stilla, sedan frustade han till och jag trodde att Shakira skulle hoppa ur skinnet.

Hälsar

Men det är så himla mysigt att bara sitta där på muren med djuren sniffande runt en. De lägger mer än gärna sina stora huvud i ens knä. Det behövs röja efter stormarna igen och jag kommer nog att börja ganska tidigt men bara ta lite i taget så det inte bara känns som slit utan att man mest tar en timme innan man går på promenad eller bara koppla av.

Kompisar

Körde så förra året och tyckte jag fick betydligt mera gjort än att hålla på i ett par timmar. Shit! Jag längtar till våren så jag smäller snart av.

Knasig (48 av365)

 Knasig (48 av365)

Den här köpte gubben på loppis. Vi har nog lite olika smak i alla fall! Om inte annat på prydnads saker. Jag frågade han vad han skulle ha den till? Jamen den är ju häftig! Kolla godiset!! Hmm få se om jag hittar någonstans att placera denna dyrgrip. Vilket jobb att plasta in godis, den har säkert varit dyr med. Knasiga grejer brukar ha en förmåga till det. Vill helst att sakerna skall ha ett syfte eller att man vet redan i affären var man skall ställa den. Oftast vet jag det eller har blivit bättre på att inte köpa ting i onödan.

Sedan sånt som kan vara bra att ha till pyssel tycker jag är lite annorlunda, där vill jag ha mycket att välja mellan. Men den här kan jag nog inte ens hitta på något pyssel med. Kanske kan kränga den som bantargodis.

 Knasig (48 av365)

Baksida (47 av 365)

Baksida (47 av 365)

Fy det har snöat halva dagen och nu vräker det ner. Den enda som nog var glad idag var Shakira. Har lagt om arbetet med att jag börjar en timme tidigare, hoppas verkligen jag kan behålla de tiderna. Visserligen är det betydligt ljusare längre men det kändes ändå extra ljust idag när jag var ute på promenad. Men snön hade  varit underbar att slippa. Kulturstigen var så isad idag att jag hade kunnat åka skridskor utan problem hela vägen. Nu blir det lurigt när snön lägger sig ovanpå och man inte ser hur halt det är.

Gubben passerade två olyckor på vägen hem och är lite orolig för Tobias som är ute och kör i detta.

Accessoar (46 av 365)

Accessoar (46 av 365)

Fortsätter även i dag med hjärtan. Jag använder väldigt sällan smycken men har lite smått och gott i min gamla pigtittare. Det som alltid får mig att le är ett halsband som var ganska dyrt med pärlor och strass. Vi köpte det till mamma och stoppade ner det i en bytta full av godis. Mamma var en riktig gottegris. Tror aldrig hon använde det men minen när hon såg godiset :)) Halsbandet hoppas jag kunna använda vid någon fin tillställning. Jag borde haft på mig det när vi bodde i Victoria sviten på Amalias hus i Gränna.

Bäst att låta gubben skruva upp den ordentligt hos Micael till helgen, han vet bättre hur reglarna sitter och vilka skruv som passar.