... dina symboler här ...

Eget tema : Träning (55 av 365)

Eget tema : Träning (55 av 365)

Blev så ruskigt irriterad på Shakira igår att jag beslöt mig för att ta en promenad igen med häst.  Men tog med Bellman istället och red inte. Jag glömmer alltid bort att Bellman är så mycket bättre att jobba med. Han är så mycket mera häst att man gärna tar Beethoven om man är orolig att hamna i jobbiga situationer.

Men både Shakira och Bellman vill gärna vara till lags och tycker inte om när man blir arg och på så sätt är väldigt lyhörda när det gäller, medan Beethoven mest tycker ( Gå du där och muttra! Mej stör du inte ) Shakira blev inte glad när hon såg att Bellman skulle med, men kom ändå och gick fot. Hon rusade fram lite då och då men gick tillbaka längs min sida när jag sa till och kämpade på kanon duktigt.

Så fort jag kom över vägen släppte jag henne lös och det tog inte så lång stund förrän hon vågade springa fram och tillbaka bredvid Bellman. Bellman lärde sig ganska snabbt att koppla av när hon kom rusandes och inte börja stissa. Hon kom vid varje inkallning och satt till ock med kvar när Bellman frustade över henne. Bellman går gärna och frustar och pustar när han är ute.

Kommer göra detta flera gånger, det verkar som Shakira och Bellman är mer lika varandra än man kan ana och de triggade igång varandras glädje. Bellman som gärna drar bena efter sig, sprang så fort jag ökade och när Shakira kom rusandes så såg man att han tyckte det var roligt och blåste upp sig. Betydligt mer avkopplad Shakira som väntar med Bellman på något gott än på översta bilden 🙂

Eget tema : Träning (55 av 365)

Stående (54 av 365)

Stående (54 av 365)

Idag tänkte jag prova att rida ut med Shakira.  Beethoven började bli ganska hård i munnen och jag är glad att jag upptäckte det i tid. Fattar inte varför folk skall ha så svårt med att ta det lugnt med tyglarna. Jag har mjuka bett men de är ledade för att hästarna skall känna minsta möjliga tag.  Rider med en sidepull ett tag och använder näst in till bara kommandon så får jag hoppas att det ebbar ut.

Började med att lägga ut hö och borstade i ordning Beethoven, Shakira kom till sist och lade sig och väntade på att jag skulle bli klar. Tänkte att det här kommer nog gå kanon fint. Visst! Katastrof är bara för ordet, blir så himla trött på Shakira ibland. Hon ville inte på några vilkor gå bredvid Beethoven. Beethoven tyckte linans ljud när Shakira velade fram och tillbaka var jätteläskigt och började stissa runt varav Shakira for runt ännu mera! Pust!

Släppte Shakira helt och började rida nerför backen, tänkte om hon bara höll sig ett par meter bakom så kanske det kunde funka. Men icke! Hon betedde sig som om hon var sten döv och varenda grässtrå hade speciella dofter som man bara måste utforska minst en halvtimme. Nää behöver hjälp av Elvy. Tog upp Shakira och fortsatte ridturen med Beethoven. Övade på att backa och stanna på direkten. Han var lite spänd i början men sedan gick det jättebra.

Tog en promenad sedan med Shakira och begränsade henne betydligt. Jag får nog tänka på att ta ett par promenader där hon få gå mera fot och kalla in henne tätare. Okey att hon kan tycka att det är lite obehagligt att gå fot med hästen, men det hon gjorde idag var total olydnad och nonchalans.

Ägg (53 av 365)

Ägg (53 av 365)

Har plockat hem lite fler kartonger från jobbet och fortsätter med röjning av garderoben. Nu har jag packat Micaels jul saker som han fått av släkten under årens lopp. Så får han själv gallra till jul, det är ju roligt att kunna köpa egna jul saker med. Tjejen på jobbet får inte plats med mera kaffe på hyllorna så jag får vänta ett tag till på kartonger. Även om det ligger mycket framme just nu är det gott att kunna rensa i lugn och ro.

Har börjat få riktigt gott om plats och hittat saker som jag ändrat uppfattning om. Ett tag samlade jag på ägg och gillade socker äggen med motiv i. Har bara detta kvar, två gamla plåt ägg och några porslinsägg. Ja visst ja jag köpte ju ett litet trä ägg förra året också. Nu när jag vet var jag ha dem skall jag lägga dem i glasskåpet.

Ägg (53 av 365)

Musikinstrument (52 av 365)

Musikinstrument (52 av 365)

Den här saxofonen köpte vi när vi var i Paris för ca 10 år sedan under Eiffeltornet. Vi var inne i Paris en eftermiddag, som ett avbrott till Disney World. Det var vår första utlands-semester med barnen och båda gick som osaliga andar vid bilen innan vi gav oss av. Jag var så utsliten efter branden att jag sov hela vägen mer eller mindre tills vi kom in i Frankrike.

Sönerna var så duktiga hela vägen trots att bilresan var riktigt seg. Det var en upplevelse utan dess like.

Disney Land

I min bil (51 av 365)

I min bil (51 av 365)

Gubben gick med i Grönt ljus för att få billigare bil försäkring. Skall erkänna att jag har gruffat bra om detta. Klart jag vill hålla hastigheten, värna om miljön och spara pengar men det är inte så himla lätt mitt i rusningen vid 7 på morgonen. Nu när jag börjar 6 har det däremot inte varit några problem alls. Trivs riktigt bra med hastighetsprylen.

Trodde först att den konstant skulle lysa som på nedre bilden men så fort den blir gul sänker jag hastigheten och som har lite dålig koll på vilken hastiget det är på vägarna så är detta bara kanon, den visar innan med en liten skylt vilken nästa hastighet blir så hitils har vi mestadels kört grönt. Hoppas det nu gör skillnad i plånboken också.

I min bil (51 av 365)