... dina symboler här ...

Vatten (60 av 365)

Vatten (60 av 365)

När Elvy var hemma hos mig så undrade hon vad det var som kvittrade. Hon hittade den lilla fågeln som jag brukar ha i datarummet i min porslinsblomma. Nu kunde jag inte fotografera blomman för det står fortfarande ett gigantiskt ritbord i vägen  🙂

Jag köpte fågeln för jag har en tendens att glömma av att vattna mina blommor. Nu blir jag påmind och hur sött ljudet än är så blir man tokig om den står för länge och kvittrar. Tror jag har sett grodor som låter också och funderar att sätta även en i vardagsrummet. Mina växter trivs betydligt bättre nu och jag har vågat mig på att köpa ganska många Pelargon sticklingar som jag är väldigt spänd på. En del behöver jag plantera om redan till helgen.

Så lite digitalt fågelkvitter kan man allt stå ut med när växterna trivs så bra.

Nytt/Nyhet (59 av 365)

Nytt/Nyhet  (59 av 365)

Den här tidningen är från Torsdagen  den 13 Mars 2003 då vi var i Thailand. Det är gamla nyheter men jag kom att tänka på tidningen när jag pratade med en iranier på jobbet. Jag satt och gnällde över hur kallt och trist det var ute, när han sa att våren kommer 21 mars! Nu hade han bråttom till sitt skift, men menade på att man räknade ut våren exakt långt innan Kristus födelse och visade mig en spännande film om Persepolis Recreated.

Han fullkomligt lös av stolthet över sitt land och sin historia. Men han hade inte läst sin historia ordentligt förrän han kom till Sverige. Har aldrig träffat någon som lyst upp så av Sverige eller med stolthet kunnat berätta viktiga historier så. När man frågade guiden något i Thailand lös han upp av samma stolthet och berättade stort och brett om det man undrade över.

Den enda jag kan påminna mig som lös upp på detta sättet var en ung kille som var hög som ett höghus och berättade historien bakom Skansens krona 🙂 Skall erkänna att jag och Elvy satt som två ljus med ett antal besökare och lyssnade spänt på hans berättelse.

Synd att en sådan berättartalang förmodligen kommer att bli förstörd av diverse ångor. Alla satt verkligen och lyssnade.

Svartvitt (58 av 365)

Svartvitt  (58 av 365)

Den här gubben köpte jag på Blomsterlandet för ett par år sedan och det fanns flera olika varianter och storlekar.  De var antingen svartvita, rödvita eller blåvita. De såldes vid jul och jag tycker inte det är några tomtar! Jag har letat efter dem som en tok för Elvy blev så himla förtjust i denna. När jag skulle visa henne hade de redan slutat att sälja dem.

Jag skulle själv gärna vilja ha den som går i sömnen, så om någon vet var man kan köpa dem lämna det gärna i kommentaren. Han är ganska charmig  🙂

Kommunikation (57 av 365)

Kommunikation (57 av 365)

Nu har dammen bottenfrusit och pumpen lät inget vidare. Vi har fyllt på ett par spänner varmvatten och skall fylla på ett par till om en stund. Shakira och Edgar kom för att kolla vad vi höll på med. De brukar dricka där det rinner ut men nu var det helt tyst frånsett pumpen som förde ett himla oväsen i nedre delen. De verkar som djuren trivs bäst att gå runt på övre dammen av någon anledning?

Kommunikation (57 av 365)

Edgar kom och ville gosepuffa på Shakira, så det gällde att spänna ut klorna så hon inte blev föst till andra sidan av dammen. De är bara för söta när de gosar. Idag är det ganska tråkigt väder och jag hoppas att temperaturen skall gå upp lite så snön  försvinner. Skall ta och plocka undan lite, men sen blir det nog att jag pyssla med något.

Kommunikation (57 av 365)

Krokig (56 av 365)

Krokig (56 av 365)

Usch! Riktigt tråkväder och jag har ingen större lust att göra något.  Hade tänkt att mysa med hästarna och göra en grundlig genom gång av päls och hovar men skjuter upp det till morgondagen. Känner mig lite uggen och tappade sugen när jag var ute vid jobbet och kände hur kallt det är i vinden. Tror jag bara skall fodra idag, så får gubben ta en promenad med Shakira.

På bilden ser ni min krokiga blomportal! Den står lite dumt till när snön rasar av taket. Tänkte inte på sådant när jag satte dem där. Kanske kan böja rätt den i år med men bör nog komma på något smartare att sätta där istället.