... dina symboler här ...

Julstämning (300 av 365)

Julstämning (300 av 365)

Elvy kom upp och fixade till min jul stad 🙂 Helt suveränt! Jag satt och fixade med gamla bilder på min bror. Häftigt att jag fick korten av min tyska mamma idag när nu när jag precis gjort i ordning ett album på fb. Här har det börjat blåsa upp igen och Elvy ville hem innan snöstormen skulle börja! Shit! Det får gärna snöa lite ymnigt så där! Men storma kan det göra någon annan stans. Till helgen skall jag i alla fall göra ett jätte röj, här ser för bedrövligt ut.

Tusen Tack Elvy  🙂

Juldekoration (299 av 365)

Juldekoration (299 av 365)

Hua! vad jag kört fast i med julpyntet. Värmepumpen är inte uppe än och jag funderar på om vi inte skall hoppa över jul staden i år. Just nu är det lite bomb nerslag i alla rum och i övervåningen hänger det elkablar överallt. Förstår om inte snickaren och el killen hinner hit innan jul. Han som skulle fixa Micaels badrum har också fått dubbeljobb. Kanske bättre att städa undan och nöja sig med det man har. För min del räcker det med öppna spisen  🙂

Hoppas verkligen Elvy kommer upp som en vitamin kick i morgon  🙂

Juldekoration (299 av 365)

Eget tema 44.Hungrig

Eget tema 44.Hungrig

Äntligen har hovslagaren varit uppe och kollat hovarna. Han tyckte de såg så mycket bättre ut och att jag lyckats hålla ihop hovarna bra. De hade mer normal form nu och inga pannkakor. Bellman hade fått strålröta fram igen men det var så ytterst lite att håller jag bara koll på det så försvinner det snabbt igen. Det har ju varit bra geggit i hagen och han står gärna still när det vankas mat och i hans tycke så måste man ju förbereda sig i god tid så man kommer in först.

han tyckte jag hade skurit dem bra och behövde inte ta så mycket denna gången. Men jag såg att jag inte behöver vara så mesig på sidorna av strålen. Japp ! då kommer han om ett år igen  🙂

Lackade (298 av 365)

Lackade (298 av 365)

Göta Petter! Vilken dag jag haft. Det blev som sagt inte mycket sömn i natt och jag har gått runt som en zombie på jobbet, men vilken känsla att ha fått tag i brorsan  🙂  Har gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra, jag skypat med min bror. Michael fick stå bredvid som stöd, jag är ur kass på att prata engelska och blir som en mussla. Men grymt häftigt att få se honom live.

Men jag kommer nog att lägga mig så tidigt jag kan. Tar tid att smälta allt och känner mig lite matt. Tack och lov att temanen snart är slut och jag kommer nog inte att göra ett år till, känns gör trögt nu.

Lackade (298 av 365)

Eget tema 43. Jultvål

Eget tema 4. Jultvål

Gjorde färdigt mina tvålar och kommer att göra det fler gånger. Nu köpte jag ett set på Panduro men kommer nog bara eventuellt köpa tvålmassan där. Det finns gott om olika recept och hur du gör den billigaste varianten själv. Det gäller att hitta den oljan som passar en bäst. Eftersom detta är jultvålar så doftar de kanel och apelsin  🙂

Jag använde hela tvål blocks massan vilket var dumt, för det blev en hel skål över och hade gott och väl kunnat bli 2 tvålar till. Det fins stämplar att köpa så man kan stämpla hemma gjorda på tvålarna. Skall bli roligt till sommaren när lavendeln blommar och jag kan använda det i tvålarna.

Eget tema 4. Jultvål