... dina symboler här ...

Stolt (297 av 365)

Stolt (297 av 365)

Wow! Vilken dag 🙂 Fick ett samtal från en helt överlycklig Lill-polare som fått tillökning i familjen. Han var så stolt att jag trodde telefonluren skulle explodera. Alla mådde bra och stormtrivdes i Afrika, även Wumba Wu skulle få tillökning så de skulle världens brak fest nästa vecka med fyrverkeri så gigantiska att vi garanterat kunde se de.

Det var roligt att att snacka en stund med den lille vandalen innan jag fortsatt med tvål tillverkningen. Har varit en mysig dag med turer på loppisar.

Eget tema 42. Jobb avslutat!

Eget tema 42. Jobb avslutat!

Gubben var hemma när jag slutade jobbet så vi tog en snabb sväng till RK. Hittade lite mer dekorationer. Så nu blev jag klar med lyktan. Detta var en test lykta men jag tror att jag kommer ge min tyska mamma den. Jag hade tänkt göra en sådan här lykta till favo gubben på jobbet, men känner jag honom rätt så är han nog mer intresserad av godsaker. Även om jag nu tänkt lägga chokladtomtar i lyktan. Tror jag scrappar en ask till honom istället.

Eget tema 42. Jobb avslutat!

Nu är det lite för dålig belysning i rummet för att pilla bort lim kladd och trådar som gärna blir efter limpistolen. Jag hittade en jätte fin resebok över Tysklands bergsområde. En roman och två barn böcker. Jag förstår betydligt mer än jag trott, men har fortfarande extremt svårt att förstå när någon pratar om de inte pratar ren skoltyska. Jag har inte tänkt på att jag kan kolla efter böcker RK. Barnböcker är ju kanon att börja med.

Eget tema 42. Jobb avslutat!

Eget tema 37. Storm

Eget tema 37. Storm

Tvi vale! Här är det full storm och grannens presenning far nog snart iväg. Snickaren är här och hjälper gubben och Micael med att sätta upp skivor som skall stå lutat från taket så att inte snön lägger sig och smälter innanför dräneringen. Det kommer bli en uteplats där till sommaren med tak. Det har visserligen inte läckt in något trots att det har tok regnat i sommar. Men lika bra att gardera sig.

Usch! Ljuset blinkar bra här nu, hoppas inte någon el tråd är på väg ner igen.

Eget tema 37. Storm

Hyacint (296 av 365)

Hyacint (296 av 365)

Pust! Vi tog en sväng till Frölunda för att handla på Panduro, men jag höll på att få spatt. Jösses! Vad folk! Fick i alla fall köpt papper så jag kan börja med lyktorna. Tänkte jag skulle ha hunnit färdigt allt idag men det sprack med råge. Halva överdelen på bokhyllan skall väck, gubben vill ha den nya värmepumpen på den väggen istället så att värmen från kaminen slussas runt ordentligt. Det blev att jag skulle flytta väck de grejerna och fram med jul sakerna.

Adventsljusstake

När jag skulle sätta upp adventsljusstakarna så hade jag bara udda? Shit! Så irriterande. Jag är ganska enkelspårig när jag pyntar och städar och vill helst göra klart vissa delar först för att jobba mig ut mot köket. Sedan är stora rums bordet fullt av pysselprylar som jag behöver när jag gör lyktorna. Jag får nog kånka ner brudkistan igen så jag kan ha grejerna där. Nu ser det ut som en himla mess i vardagsrummet och det får det göra tills i morgon. Passade på att göra i ordning guld hästskon med nissen jag köpte på RK.

Nisse

Eget tema 36. Mysar

Eget tema 36. Mys

Har mest gått runt och små städat. I morgon kommer jag att plocka fram resten av adventsljusstakarna och byta klart gardinerna. Nu blir det mest att  man bara plockar bort och förbereder för lite tomtar. Skall plocka undan lite till sedan ger jag mig, känner mej bra seg och skall nog bara sätta mig och titta på en film. Det var inte så länge sedan jag gjorde en stor städ här så jag blir nog klart med allt i morgon.

Gubben och Tobias skall ta upp köksgolvet och kolla hur omfattat Tobias vattenskada blev. Försäkringen täcker med självrisken ligger på 4000 kr. Hua! Känns som pengarna bara flyger iväg. Tobias såg väl lite positivt på det på grund av att han nu kan ta ett lite mörkare golv. Nu har han ju bott där uppe såpass länga att han kan renovera och byta som han vill. Vi tyckte bara att det var lite onödigt att han ville tapetsera om köket det första han flyttade in. Nu har han egna pengar och bott in sig såpass att han är på det klara med hur han vill ha och vad han vill ha. Nu kan han härja bäst han vill.