... dina symboler här ...

Lekplats (295 av 365)

Lekplats (295 av 365)

Wow! Idag har jag nog sett världens fräckaste lägenhet med in bygd gård alldeles ny byggt. Folk flyttade in i omgångar, så det skall bli spännande att se när alla har flyttat in och gjort i ordning utanför sina lägenheter. Jag ser framför mig hur Leiha kommer recandes runt på diverse prylar. Jag tror de kommer få det toppen där.

Det var ju tänkt att vi skulle hjälpa Elvy med att städa ur den gamla lägenheten, men hon var redan klar när vi kom så det bidde till att koppla av och ta en fika.

Fundersam

Riskfyllt (294 av 365)

Riskfyllt (294 av 365)

Ojoj! Vilket grått och trist väder det har varit idag. Skulle direkt till tandläkaren efter jobbet så när jag kom hem var det nästan svart ute och jag fick skynda mig ut med Shakira. Tur att hennes svans och rumpa är så vit att man kunde skönja var hon befann sig.  Tog in hästarna lite tidigare idag, ingen större vits att de står ute i regnet och har tråkigt. Har mest gått runt på halv fart här hemma och varit små seg.

Micael och jag spelade balans tornet och jag förlorade i stort sett varje gång. Har inte riktigt tålamod med att sätta de helt perfekt.

Knut (293 av 365)

Knut (293 av 365)

Känner mig exakt så här idag! Som en luddig knut på ett oändligt snöre. Folk verkar trötta och utslitna lite överallt, det finns redan advents ljusstakar uppe! Och tjejen i köket smög fram en liten tomte med ljus. Kan bara tänka mig att anledningen är för att det är så mörkt och trist och inte att man vill fira jul redan nu! Eller!? När jag precis hade gottat ner mig i soffan ringde Elvy och ville ha lite pepp talking inför att ge sig iväg och jobba. Vi skall tack och lov snart samlas och julpyssla för jag har kört fast igen. Köpte den här lille nissen i tyg och med ståltråd i så att man kan böja honom hur man vill.

Nisse

Tänkte jag skulle göra en dekoration på en kakburk, eller ask av något slag. Sedan fick han gå med en gran och lite annat smått. Men var inte riktigt nöjd med det heller. Sedan kom Micael in och undrade om man inte kunde ställa honom upp, och det gick det med men man får nog hjälpa till med en ståltråd till i så fall. Det slutade med att vi hull på och böja sönder stackaren, så jag visade Micael lyktorna i scrapping som jag hade tänkt göra från början. De tyckte han var gör snygga så det är nog bättre att sätta igång med dem. Men den här luggna nissen är typiskt en RK pryl för en tia. Fixa man till den och låter han hålla i något så blir den ju jättefin.

Nisse

Han har ett hål i dräkten, men sätter man en lapp där eller bara tråcklar lite så blir den som ny. Det är så svårt att hitta saker för olika dekorationer, paketet och noterna kommer från en ljus manschett.

Glader(292 av 365)

Glader(292 av 365)

Här är två glada tomtar som jag köpte för en krona styck på RK.  Jag brukar samla på små figurer och de flest har gått åt i olika arrangemang. Nu åkte skäggen upp igen när jag fotade men har ser så himla glad ut, likaså tjejen nedanför. Den är ju som gjort för explosions box eller en godis låda. Hua! Snart är vi redan inne i December och det känns som man inte riktigt hinner med.

Glader(292 av 365)

Sönerna kommer in på middag idag så Micael hade fixat kvälls mys! Choklad och energi dryck  🙂 Tror våran smak skiljer sig på vad man skall stoppa i sig på kvällen. Men det skall bli mysigt att äta tillsammans, det var ett tag sedan sist. Tobias har fått ett hål på avloppsslangen till diskmaskinen och fick syn på detta när vattnet började sippra upp ur klickgolvet! Shit! Snacka om att det just nu verkar gå troll i gården. Vi får hoppas att försäkringen täcker detta , men som tur är verkar Tobias ta det med ro.

Kvälls mys

Eget tema 35. Hysteriskt

Eget tema 35. Hysteriskt

Jul basaren på Röda korset började 10 och när vi kom så var kön enorm. Hua! Det var så mycket folk att man varken kom fram eller bak så idag fick jag lätt panik och folk började till sist säga till varandra att sansa sig lite. Jag kan förstå att folk vill göra fynd, men innan alla lugnat ner sig så hörde man kraschande ljud lite här och där. Jag var väl egentligen på jakt efter jul manschetter till dekoration. Jag köpte två glas som jag skall ha värmeljus i och de beställde Micael på direkten.

Vakt (291 av 365)

Men det var roligt att se de flestas glada miner när de kom med sina fynd och det är lite roligt att höra när folk gratulerar varandra eller berättar att just sådan hade de när de var liten. Gillar att så många ungdomar köper de gamla traditionella handmålade ljusstakarna. Skall åka ner en vardag och kolla igen, men jag känner mig riktigt nöjd med mina Fynd, Få se hur mycket som stannar här eller om de flyttar in till våra unga grannar .)

Nu skall jag göra i ordning glasen och mysa.