... dina symboler här ...

Business ( 246 av 365 )

Business ( 246 av 365 )

Har satt ut mina sa mina western sadlar för försäljning och lämnar nu ut dem för andra gången på prov. Håller verkligen tummarna att de blir nöja så jag kan köpa nytt till mina hästar. Bellmans sadel är så järnspikars tung att jag har svårt för att lyfta upp den på hans rygg och vill inte belasta min axel med det när det fins så mycket lättare alternativ att välja på. Jag vill beställa två nya rid paddar o lite annat smått och gott.

Så om fyra dagar senast så får jag besked om jag gjort en affär eller inte.

Armband ( 245 av 365 )

Armband ( 245 av 365 )

Pust! Försöker få lite ro, men det verkar kört. Blir så trött på försäljarna när de inte ger sig! Inte tusan behöver jag förklara för dem varför jag inte vill ha produkten! Ett enkelt NEEEJ!! Skall väl ändå räcka? De ger sig inte förrän man blir otrevlig och så  skall de ju inte behöva vara. Säger man nej så inte tusan ändra jag mig efter deras tjat, snarare tvärtom. Försökte fixa till en doppresent till Elvys dotter dotter Leiah, men får ta det på helgen när jag har mera tid och inte blivit uppretad av försäljare.

En annan grej jag inte heller smälter är det här armbandet som jag fått av min stora syster när jag var liten. Jag bara älskar det armbandet. Men när jag var liten och hade en kompis på besök så frågade hon om hon fick låna det och jag sa ja. Senare när jag gick på ett födelsekalas hade ( kompisen!) givit bort armbandet i present till hon som fyllde år. Det är nog en grej jag aldrig kommer att glömma. Jag fick ju tillbaka mitt armband men bara grejen att göra en sådan sak. Det blir att jag tänker på det varje gång jag ser armbandet.

Armband ( 245 av 365 )

Eget tema 21. Fönstersmyg

Eget tema 21. Fönstersmyg

Härligt snickaren kom upp dundrandes och flyttade ut köksfönstret 1 dm 🙂 Så nu har jag plats för krukor och annat. Älskar när smygarna är så breda, speciellt när man inte har några fönsterbrädor i köket. Mysigt att snickaren och gubben höll på men attans vad kallt det blir inne. Hann inte elda heller för Elvy kom upp och ville ha hjälp med sin dotters dopkort.

Vi har höll på till halv nio och jag kilar nog och lägger mig och kollar lite på tv, känns som jag snart skall upp och jobba igen 🙁  Det är kanon roligt att greja med photoshopen men det tar sådan tid och jag blir ganska seg när jag suttit så länge. Men kortet vi gjorde blev jätte fint.

Buffé ( 244 av 365 )

Buffé ( 244 av 365 )

Wow! Det har redan blivit betydligt varmare i köket och jag slipper draget som har kommit så fort man öppnat köksskåpen. Värst har det väl varit när man stått och skalat potatis, attans vad neder skåpet har varit dragit. I dag har jag bara myst runt och städat. Gubben var så gullig att han köpte den Engelska versionen av Stolthet och Fördomar som han vet är en av mina favoriter. Gillar denna versionen bättre för att det inte var så kända skådespelare och att miljön och färgerna är mustigare.

När jag öppnade stalldörren för att släppa ut hästarna var hagen full av småfåglar och även på fram sidan  i gruset gick de och plockade mask. Kanske dags att börja fixa in fågelmat för vintern. Skall strax upp och fodra, det blir att jag tar in de tidigare idag för det är rena skitvädret. Skall laga soppa och rostade mackor, tända brasan och mängder av ljus 🙂 Nu blir det till att softa!

Småfåglar

Lördag ( 243 av 365 )

Lördag ( 243 av 365 )

Det största problemet med att det har varit så kallt i köket är att grunden hade släppt, så det var i stort sett helt öppet på vissa ställen. Snickaren ville blåsa in isoleringsmassa mellan balkarna i golvet men det gick tydligen inte. Det enda man kunde göra var att borra sig ner från kök skåpen ner! Hmmm! Låter inte bra!

Men de fick cementerat igen och satt upp reglar och lagt på plasten. Även om jag inte gillar det så har vi kollat om vi kan öka på lånet så vi kan isolera hela huset, köpa in en ny värmepump och sätta nya plattor längs ner vid grunden. På andra sidan huset har det börjat lossa stora bitar. Tobias har ju fast jobb och förhoppningsvis får Micael jobb när han kommer hem igen. Då kan vi höja deras hyra lite så att det täcker vad låne kostnaden blir. Detta lånet skall vara extra låg ränta just för att man isolerar och sparar energi.

Linjer ( 242 av 365 )