... dina symboler här ...

Solstråle ( 251 av 365 )

 Solstråle ( 251 av 365 )

När jag kom hem låg Edgar och sov så gott i soffan. Det ser så varmt och mysigt ut och jag gjorde honom sällskap en stund innan jag tog en härlig promenad med Shakira. Det har verkligen varit kanon väder idag. När jag var ute och promenerade såg jag svampar som påminde mig lite om stekta ägg. De flesta svamparna har blivit väldigt slibbiga av allt regn.  Jag såg en så läcker bild på nätet med massa små svampar som växte upp mot en stam och en del var färgade i pastell. Jag har sett sådana svamp kolonier här men givetvis är de nog borta nu.

Svamp

Nu när det har regnat så mycket tror jag att det gamla nakna ihåliga trädet som vi har på framsidan att ge med sig. Just nu är den full av vinbärssniglar som vill ha extra regnskydd. Håller på att titta på Idol och scrappar, tror jag skall lägga mig tidigt idag. Blev lite väl sent igår men det är svårt att sluta när man har flyt i scrappingen.

Snigel

Sött ( 250 av 365 )

Sött ( 250 av 365 )

Jag håller på med en dop present och letade efter något sött jag kunde använda. Skall visa vad jag gjort när dopet är över. Men en av de här kommer jag i alla fall att använda. Köpte dessa för flera år sedan, de satt lösa i ett titt skåp. Känner mig lite stressad för jag vet inte riktigt vad jag skall ha på mig och lär inte hinna kolla efter något nytt. Det blir nästan 50 personer och jag vet inte om det duger med vanliga jeans, men det ordnar sig nog  🙂

I morse tog jag Tobias bil till jobbet eftersom min skulle in på besiktning. Mina jobbnycklar sitter med bilnyckeln så givetvis så glömde jag dem! Det blev till att köra hem igen sedan har dagen bara fortsatt att små strula. Men bilen gick igenom, har kommit en bra bit på dop presenten och huvudverken har släppt så nu är det bara till att softa.

Brygga/ Bryggor ( 249 av 365 )

Brygga/ Bryggor ( 249 av 365 )

Monica var uppe tidigt idag så vi tog en sväng till Tulebosjön.  Dels ville jag fotografera den långa fina bryggan! Hmm! Som nu inte var så lång utan kort och uppstaplad. Vi hade perfekt rid väder även om ljuset blev lite konstigt på en del bilder. Jag hade väl paltat på mig för mycket kläder i vanlig ordning och blev ganska svett, men hellre det än att ha för lite och bli kall.

Kållered

När solen låg på ganska lågt så blev bilderna lite små mystiska. Tycker de blev lite läckra med spökkänsla. De här funkishusen eller boxarna som ligger på ängen är ganska nya. Jag tycker de är så vrål fula. De har ett liknande område fast med bruna hus på andra sidan, men där har blivit jättefint och lummigt. Tror det här området kommer att smälta in bra också så småningom när trädgårdarna har fått växa till sig.

Mot Tulebo

Det är de här ängarna vi brukar galoppera över. Det är två ängar med en liten väg i mellan. Det gäller att inte hästarna är för heta så de bara drar på, har de väl fått upp farten kan det vara lite svårt att få stopp. Sist vi red här ville de köra sitt egna race så jag fick styra upp mot husen där den sista biten är en brant backe. Hästarna får gärna springa fort men det skall vara kontrollerat annars får det vara. Idag var de jättefina så vi vände ner vid skogen längs bort och fortsatte runt sjön.

Ängarna

Vi har badat förut med hästarna men av någon anledning vägrade Beethoven att gå i för Monica så vi tänkte testa idag igen. Blev så full i skratt när jag såg Monica och hur smidigt Beethoven breddade bakbenen för att stå som fastklistrad i backen. Som sagt han vek inte en tum och Monica ville ha revans idag :)  Bellman var så törstig och älskar gräset som växer längs kanterna så han var det inga problem med att få i.

Bellman

Här börjar Beethoven fatta att Monica vill ha i honom i vattnet och försöker smyga vidare. De stod och velade en bra stund innan jag tyckte att Monica skulle testa med att backa honom och sedan bara vända upp.

Beethoven och Monica

Beethoven försöker göra sig så kompakt och fyrkantig som det bara går, han blir verkligen som en tung klump när han trycker ihop sig. Monica backade och vände upp mot sjön och man såg hur han tänkte skit också och så gick han försiktigt i vattnet. Jag kör denna varianten när de är för motsträviga och jag vet att det inte är något de är hysteriskt rädda för, utan bara kör typ vill bada i morgon men inte just nu.

Beethoven och Monica

Beethoven tycker det är kanon roligt när han väl är i och man får se upp så han inte bara lägger sig ner för att rulla runt. De fick mysa runt en bra stund i vattnet innan vi begav oss hemåt igen. Men nu var det på två betydligt piggare hästar.

Svalkat sig

Linslus ( 248 av 365 )

 Linslus ( 248 av 365 )

Yiipie! snickaren kom förbi och de satte upp mitt fönster. Är så himla glad, för nu kan gubben isolera färdigt på insidan och jag får mitt efterlängtade hobbyrum. Ja ni som har följ bloggen har nog redan märkt att min gubbe är en riktig linslus  🙂  Här fixar han det sista på rutorna så att man kan se ut.

Huset

Visst börjar de att bli fint! Det verkar som vi kommer att isolera hela huset på utsidan utan där det går in, ungefär där bilen står. Där bygger vi ett inglasat uterum som har fönstren precis som på vardagsrummet där stegen står. Vi har en fin ingång där som är bra dragit. Tror det kommer att bli kanon fint. försäkringsbolaget kommer upp ganska snart och värderar om husen. De har ju inte varit här sedan branden och vi har gjort många förbättringar efter det.

Mitt hobbyrum

Nu är snart alla rutor utbytta till spröjsade och de i vardagsrummet får vi lämna in för renovering. Det är original rutorna och ganska gamla, man ser att glaset inte är helt rakt och det blir ofta lite regnbågsfärger i dem. Lite svårt att förklara men de är gamla i alla fall. nedersta bilden har jag mörkat, är väl inne i någon svart period.

Mitt fönster

Eget tema 22. Höst

Eget tema 22. Höst

Shit! Fick inte sålt sadlarna nu heller så det var en kort period man fick känna sig lite små rik. jag får hålla tummarna att någon mer ringer annars får jag sätta ut annonsen till våren igen. Jag trodde jag skulle få läckra och färgglada bilder på löv, men ekarna som vi har i den stora hagen var fortfarande gröna. Det står en jättestor gammal ek som är så mäktig när den går över i höstfärger. De fick bli en bild på mina smultron i stället.

Eget tema 22. Höst

Här är en bild från den lilla hagen med solen som går ner, mörkade ner bilden så eld färgerna skulle komma fram. Det var så mysigt att sitta på den breda gärdsgården och kolla när Shakira och Pepper busade bland buskarna. Skall strax stätta mig och scrappa medan jag lyssnar till idol. Gubben har redan tänt en brasa och ligger nerbäddad i soffan pustar för han är ju så himla sjuk (lite snorig) jag får behärska mig till det yttersta för att inte placera en ved klabbe lite fel. Nej….det skal nog gå bra, underbart att det är fredag i alla fall 🙂

Pepper