... dina symboler här ...

Äng (182 av 365)

Äng (182 av 365)

Sov extremt länge idag och kände mig lite rastlös. Har saknat mina små turer jag brukar göra med Shakira. Även Shakira har visat tydligt att hon inte kommit ut ordentligt, så när jag gick mot bilen idag trodde jag hon skulle hoppa genom rutan in.

Fjäril

Jag hade tänkt åka till Gällinge kyrka och gå kulturstigen,  men jag fattade mig inte på våran gps så det blev Fjärås Bräcka istället. Oj oj! Vad folk där var och det kändes som vi hamnade i en gryta. Göta Petter vilken hetta. Men jag tror aldrig jag har sett så många olika fjärils sorter på en gång som i dag.

Fjäril

Shakira som var helt överlycklig av att få åkt bil satt och studsade för att få komma ut, hon som i normal fall sitter alldeles stilla. Hon for runt som en lite skottspole men det dröjde inte så lång stund innan jag märkte hur värmen tog på henne. Svängde ner mot Lygnen så hon kunde gå i vattnet och svalka av sig en stund.

Fjäril

Trots värmen så var det en mysig tur och både jag och Shakira är nöjda. Skall strax gå ut och rensa lite ogräs, resten av bilderna får jag lägga in sedan. När jag åkte iväg så stod Bellman uppe vid ingången i hagen och gnäggade. Borde tänkt på att han alltid gnäggar när det är något!

Fjäril

Så när jag kom hem från Fjärås så inte stod det några hästar i hagen. I år har det varit ovanligt mycket blinningar och framför allt i den lilla hagen. Bellman hade helt enkelt gått igenom tråden och upp till stallet där det är svalt och gott.

Guldvinge

De stod så snällt i en av boxarna, de verkade ha gått direkt upp utan omvägar för alla blommor var orörda. Beethoven hade inte ens rört pallkragen med honungsörten som han blev så förtjust i eftersom han totalt länsade vagnen.

Moder (181 av 365)

Moder (181 av 365)

Usch! När jag kom ner från stallet och fick syn på min blomma var det nära jag smällde av. Avskyr spindlar och min första tanke var att hämta radar eller något annat insektsmedel. Men när jag tittade närmare och fick se alla småttingarna så kändes det taskigt.

De stör ju egentligen inte mig och efter alla dessa år på gården så har man börjat vänja sig vid spindlarna. De skall ju vara nyttodjur och nu blir det ju inget regn heller när jag inte mosar dem.

Upp och Ner (180 av 365)

Upp och Ner (180 av 365)

Det var ett hårsmån från att jag kom för sent till jobbet. Går alltid upp kl 4 så jag kan ta en kopp kaffe efter jag fodrat och nu när det är så mycket bete tar jag en snigel runda istället. Men Bellmans hov måste rengöras så de får lite hö. Kollade runt dammen och där var det en trollslända som precis krupit ur sitt skal. Blev sittandes där en bra stund och höll på att glömma bort jobbet.

Edgar

Trodde den skulle sitta kvar tills jag kom hem men den hade flugit iväg. hoppas det kommer fler! vi har ju haft så himla mycket skinn i dammen att vi borde fått mängder av trollsländor. Eller också går de upp i omgångar. Jag tycker trollsländor är häftiga men Edgar var allt lite sötare att fotografera.

Edgar

Eget tema 13. Vildvuxen

Eget tema 13. Vildvuxen

Bellman rörde sig betydligt fortare idag och hade trampat av sig bandaget igen. Men han skall ha det i 2 dar till så får jag se hur det ser ut sedan.  Beethoven har varit nere vid dörren sen jag kom hem han tycker det är så spännande att titta in så jag passade på att ta lite mustasch bilder.

Sista veckan innan semester och det kändes så segt idag, men nu är det bara 4 dagar kvar 🙂

Smärta (178 av 365)

Smärta (178 av 365)

Bellman har fortfarande himla ont men rör sig mycket bättre. Han trampade av sig Elvys bandagering i går så jag tog en gymnastik påse istället. Så vadden med jordapax ligger under hoven och drar förhoppningsvis ut det mesta av infektionen. Skall ta och köpa in fler gamla gymnastik påsar på loppis, det satt verkligen bra och var ganska smidigt att sätta dit.

Smärta (178 av 365)

Jag har nu öppnat upp så de kan gå på Tobias tomt och ner till oss och så fort Hööks öppnar skall vi hämta mera band så vi kan låta de gå precis utanför dörren. Det behöver klippas och Bellman måste röra sig så mycket han bara kan. De är ju såpass nyfikna båda två att märker de att det är öppet någonstans så måste de ju bara dit och kolla.

Honungsrosen

Min Honungsros har verkligen blivit stor, synd bara att den inte blommar så länge. Den luktar så ljuvligt. Min gamla kärra som skulle ha flera sortens ängsblommor fick bara de här ljuslila blommorna i mängder. Förra året så lät hästarna vagnen vara ifred.

Honungsros

Det brukar räcka att säga nej och backa Bellman en meter så vet han att han inte får, visserligen försöker han tappert suga till sig lite blommor men han går inte fram till vagnen. Wester tränaren hade så roligt åt det för han stod som vid en osynlig linje och spanade in fikat i hagen utan att röra när vi tränade.

Honungsros

glömde helt bort att Beethoven inte är så väluppfostrad utan tittar på en och vänder lite huvudet åt sidan och sedan tittar på en igen men extremt förvånad min som ( Vaaa! Pratar du med mig?? ) De här blommorna luktar kanon gott och vagnen är nu total länsad och det var bara Beethoven som åt.