... dina symboler här ...

Frukt (24 av 365)

Frukt (24 av 365)

Det här glasäpplet har vi fått av farmor och det är så himla läckert. Har ett päron också men den har tappat bladet. Har använt texture action i photoshopen för att få lite variationer på det svarta pappret. Det här är en väldigt rolig funktion som går att göra i de flesta foto programmen. Hade bara en stackars banan kvar efter att Micael hade varit framme och länsat frukt skålen. Vet inte riktigt hur många äpplen han tryckte i sig när de fogade i går.

Jag gillar bäst när texturen är väldigt svag, medan Micael och Fredric tyckte den nedersta bilden är fräckast. Micael åkte precis iväg och skulle hämta upp Nina, han är så fruktansvärd ivrig att visa stenväggen.

Frukt (24 av 365)

Rimfrost (23 av 365)

Rimfrost (23  av 365)

Gick runt i trädgården efter fodringen och fick syn på att dekorations trollsländorna  fortfarande hängde kvar i äppleträdet. Köpte dem på rea när Pepper var liten. Han tyckte de var så roliga att leka med. Det såg riktigt hyfsat ut och dammen forsar på bra, har inte behövt köra varmvatten i utan det rinner på så fint under isen. Det enda som var riktigt klantigt i år var att vi inte fick in ljusbollarna innan snön kom.

De ligger och lyser under isen. Ser häftigt ut, men el räkningen är mastig som den är att varje korv öre är värt att spara. Släcker jag dem nu så kryper isen närmare och förmodligen krossar dem. Nu har de skydds gropar runt från värmen.

Dekoration

Klarröd (22 av 365)

Klarröd (21  av 365)

Hittade denna termometern med små brickor, de var väldigt populära för ett par år sedan. Hmm! Vi har som sagt lite kallt hemma så all färgerna for upp i toppen. Blir till att elda så den klarröda sjunker ner. Skall bli lite roligt till sommaren och se när alla ligger och knör på botten.

Ur fokus (21 av 365)

Ur fokus (21  av 365)

Vissa dagar blir bara allt så fel. Tog med kameran till jobbet för att fotografera hur den stora lastbils planen ser ut som en skridskobana. De har inte sandat den på hela vintern, så jag har varit helt överlycklig över att snövallen ligger precis framför det lilla stupet. Min Toyota har pussat vallen ett x antal gånger. Vad tror ni de hade gjort nu då???…. Sandat! Kunde de inte väntat en dag.

Sen tänkte jag men det är lugnt jag fotografera pappas FN och Kongo flagga istället! Bidde bara skit bilder hur jag än flyttade fram mammas läslampa och vinklade den åt alla håll och kanter, omringade flaggorna med värmeljus, Afrikanska prylar m.m. Det blev ändå taskigt med ljus och bilderna blev urusla.

Ja men då tar jag och väljer temat hatt! Pappas hatt från Afrika hängde mitt framför näsan, enkelt och bra. Hmm behövde en modell och Micael hann inte undan. Gubben som brukar vara en linslus var idag grinig och vresig. Tyckte att jag kunde hatten  på köksbordet och fota?! Wow! Så inspirerande!

Summan av kardemumman! Det blev temat (Ur fokus) Kunde inte låta bli att skratta när Micael for runt som  Michael Jackson och gjorde massa klassiska rörelse. Jag och kameran hann definitivt inte med idag.

Micael

Tulpaner (20 av 365)

Tulpaner (20  av 365)

Fy tusan vad här har blivit kallt igen! Våran el räkning är skrämmande hög igen och vi eldar som tokar, men den ränner iväg ändå. Gubben och Micael hade sådan flyt i går att de fogade klart hela stenväggen. Det blev riktigt snyggt och Micael lär inte ha några  problem med att hålla värmen med de tjocka väggarna och då är ändå inte övervåningen isolerad ännu.

I dag har jag bara tagit lugnt hemma, eller snarare hela veckan. Känns som jag lägger mig och doing så skall jag upp igen. Känns som jag överhuvudtaget inte har sovit. Tröst löst! Men nu är det snart helg och jag får massa ljus på mig. Härligt 🙂

Fick så söta tulpaner av gubben och har börjat gilla tulpaner mer och mer. När jag var liten tyckte jag att det var den fulaste stinkande och intetsägande blomman som fanns. Men nu finns det så mycket tuffa färg kombinationer och varianter att jag har börjat tycka att det är en spännande blomma.

Tulpaner