
Sicket skit väder det är, det blåser och regnar. Jag har passat på att gå igenom FlauntR som är ett gratis program med 1000’s foto effekter och snabbt, enkelt att använda. Det finns mängder av olika program och jag gillade verkligen den här.

Sicket skit väder det är, det blåser och regnar. Jag har passat på att gå igenom FlauntR som är ett gratis program med 1000’s foto effekter och snabbt, enkelt att använda. Det finns mängder av olika program och jag gillade verkligen den här.
Kände att jag behövde lite hjälp på jobbet i dag, så Lill-Polarn fick följa med. Fast om jag ska vara riktigt ärlig, så var han inte till mycket hjälp. Han hade enorma problem med dörrarna – jag fick springa runt och lämna alla på glänt så han kunde röra sig någorlunda fritt medan jag städade.
Jag jobbar på en ganska stor fabrik med massor av utrymmen och kulvertar. Det är bara själva fabriken man behöver tillstånd för att gå in i, så där fick Lill-Polarn vänta utanför. Men det bekymrade honom inte det minsta. Nej då! Han passade på att noggrant kontrollera allt som jobbet har att erbjuda – bastu, dusch, fikarum och säkert något mer också. Jag tappade till slut räkningen på hur många gånger han hunnit basta och duscha.
Det var först när han började pilla på gubbarnas väggfläkt som jag fick rusa dit. Det är rejält flås i dem, och Lill-Polarn blev förstås hängande i luften! Tur att han inte släppte taget – annars hade han fått en flygtur han sent skulle glömma.
I dag ville Lill-Polarn prompt gå ut i förväg. Han skulle minsann visa att han kunde vägen och klarade sig alldeles själv ute. Jag tyckte det lät lite märkligt – jag vet ju att Lill-Polarn tycker att världen utanför tomtgränsen är hiskeligt stor, och han vill helst ha sällskap när han ska ut. På tomten går det väl an, men utanför tycker han fortfarande att det är lite läskigt.
Men nu ville han ut helt själv! Skumt, tänkte jag. Jag borde ha fattat att han hade något ofog på gång.
När jag och Shakira sedan gick vår runda hittade vi honom i viadukten – sprayandes för fullt! Vi ska inte gå in på hur förbannad jag blev. Visst, graffiti kan vara snyggt, men Lill-Polarn får definitivt inte smyga runt och måla på viadukter.
När jag frågade vad han egentligen tänkte, sa han att han bara ville “lämna sina tags”. Lämna sina tags?! Var får han allt ifrån? Är det tv:n som inspirerat honom, eller vad? Mina söner var aldrig så här jobbiga!

Lill-Polarn har länge varit sugen på att låna min kamera, men jag har tyckt att den är lite i tyngsta laget för honom. Efter mycket tjat, lock och pock – och en hel del släpande på diverse prylar för att komma åt kameraväskan – gav jag till slut upp och sa: okej då!
Villkoret var dock glasklart: stativet skulle användas, och inget bus med kameran.
Efter ett par timmars trugande lyckades han till sist få Shakira att sätta sig snällt framför kameran. Hon tycker fortfarande att Lill-Polarn är lite märklig. En liten figur utan doft som klättrar runt överallt? Det måste ju vara något skumt!
Visserligen försöker han fjäska med korv och köttbullar, men att lyda honom? Njaa, det får nog vara.
Dagens bild och lilla guldkorn är den här lyktan från mamma. Jag har en hel låda full av diverse saker som jag inte riktigt gått igenom. Där låg olika papperslyktor, den här har ett form av ett hjärta men det syns inte riktigt på bilden.
Jag hängde först ut den, men jag har svårt att ta bilder i mörker, även att jag tog stativet. Jag blir ganska skakig efter migrän eller kraftig huvudverk. Får jag inte till bilden på första försöket brukar det vara helt lönlöst.
Jag valde min kamera på grund av den låga vikten och har lärt mig att bara lyfta och snabbt trycka av. Jag har visserligen anti shake men det hjälper inte riktigt, jag tar så mycket kort jag bara kan så jag verkligen lär mig kameran och inte behöver koncentrera mig så när jag skall ta ett kort.