... dina symboler här ...

Gullig (255 av 365)

Gullig (255 av 365)

Monica  kom upp för en ridtur och hade med sig en present till mig  🙂 Hon och pojkvännen hade varit i Gränna och köpt det här trollet. Både gulligt gjort och gulligt troll, håller med att det lyser lite mig över det. Tack och lov så kommer äntligen hovslagaren upp nästa vecka och kollar av hovarna så jag inte gör fel. Jag har gett dem biotin för att stärka hovarna och jag tycker att formen börjar se bra mycket bättre ut. Bellman är fortfarande lite öm av hov bölden och även Beethoven verkar ha lite skavanker.

Men det är en extrem skillnad sedan jag bytte foder och ger dem innan vi rider ut. Sedan trivs de när de kommer tillbaka till ett färdigt stall och kan stå och njuta av höet. Så det känns verkligen som man börja få kläm på de små detaljerna som gör enorm skillnad. Nu är det enbart Monica och jag som rider och det känns väldigt bra, dels för att jag litar till 100% på Monica och dels för att vi båda är noga med säkerheten för oss och omgivningen. Hellre bara skritta om de känns för heta än att tappa kontrollen.

Idag var de extremt pigga men lyssnade fint, de hade fått 1 dl extra foder och det var något som Beethoven absolut inte skulle ha men fungerade toppen på Bellman. Nu hoppas jag bara att hovslagaren är nöjd och att jag inte är på väg åt fel  håll.

Kvinnlig (254 av 365)

Kvinnlig (254 av 365)

Det här skorna köpte jag på sko punkten för 49 kr och de hade jag på dopet. Så himla goa att gå i. Fördelen med att jag red innan var väl att jag inte hann prova mera kläder utan fick ta jeansen för att tiden rusade iväg. När sko punkten byter till höst skor brukar de rea ut sommar skorna. Här nedan har Elvy och jag kommit ur kyrkan och skall vidare på dop kaffe.

Har även bokat namnet   www.krakelgården.se  då allt mer domän namn tillåter åäö.  Det kostar 150 kr om året och går till min blogger sida. Har inte hunnit flytta över alla inlägg ännu men ville låsa namnet. Fast det verkar som jag kan hänvisa flera sidor till den!? Får läsa på lite mera om det sedan.

Kvinnlig (254 av 365)

Oktober (253 av 365)

Oktober (253 av 365)

Då är vi inne i Rosa Oktober och vi brukar köpa så mycket rosa produkter vi kan. Tycker det blir fler och bloggar som läger ut rosa bandet och startar olika insamlingar. Gillar att   cancerfonden  har sådan bra information. Jag har inte varit med på fototriss på snart ett år men idag var jag med och la upp lite rosa bilder. Annars har jag bara tagit det extremt lugn och pysslat med bilderna från dopet. Gått igenom inlägg på blogger, har fortfarande massa inlägg som skall över dit.

Beethoven

Jag och Monica red ju innan jag skulle till dopet och det kanske inte var det smartaste. Hästarna känner av om man är lite jäktade och i går spände jag inte gjorden ordentligt så jag flög av när jag skulle lägga mig längs Beethovens sida. För en kort sekund kände jag ( Wow! kärringen kan än, är ju riktigt vig….) Jag galopperade och skulle under en gren, så jag kom väl lite längre under än vad jag tänk mig. Nu har vi ju västar och jag landade i lera och massa löv så jag slog mig inte för 5 öre.

Ringblomma

Båda hästarna stannar alltid tvärt så det är ingen risk att man blir trampad på. Men Beethoven såg så himla söt ut där han stod och kollade ner på mig med sina stora ögon. En häst tuggar alltid när de tänker och Beethoven tuggade febrilt ( Men? Men satt inte du på min rygg?) Bellman som kikade fram och fick syn på mig på backen såg mest ut som ( Va!! ligger du där och skräpar! Res dig upp du är ju skämmig!) Det var en mysig ridtur i dimman, men det hade varit bättre om man inte skulle passa något.

Eget tema 25. Dop

Eget tema 25. Dop

Då var det dop idag för lilla Leiah. Här är den glada familjen samlade. Det var väl här alla skulle börja ta kort och bitvis var det svårt att ta kort. Inte blev det bättre av att autofokusen la av. Så järnspikars typiskt 🙁  Jag skall väl egentligen inte klaga för kameran har verkligen gått varm, men vi sådana här lägen blir man lite frustrerad.

Eget tema 25. Dop

Nu har nästan alla kameror med sig men Rosa hade garderat sig eftersom hon hört att jag hade knorrat lite över kameran. Jasmine som var med gick riktigt lös på kameran och är man 13 så kan man med att gå fram till folk och fota lite hur som helst 🙂 Så där blir nog mängder av bra kort. Helt otroligt när man ser hur ungarna har vuxit och nu får egna småtroll. På bilden nedan är det 3 generationer tjejer.

Eget tema 25. Dop

Rebecka här nedan är jag gudmor till 🙂 Så coolt. Det ett jättefint dop, precis lagom långt och prästen var så himla fin med alla barnen så att de fick delta ordenlit. Leiah storasyster fick torka lilla huvudet tort och innan var det en annan flicka som fick fylla dop skålen. Sedan var det smörgåstårta och kaffe med kakor.

Eget tema 25. Dop

En mycket stolt mormor med Leiah.

Mormor Elvy

Min dop present. En explode box. Blev lite sugen på att göra en sådan när jag höll på med de små skorna.

Dop present

Eget tema 24. Insamling

Eget tema 24. Insamling

Wow! Vilket underbart väder  🙂 Gick ut på direkten och satte mig med en kopp kaffe när Bellman kom och gnäggade. Fodrade dem med grovfodret och släppte ut dem  på Tobias tomt. De kan vara gott för dem att gå där en stund och mysa innan de får kvälls höet. Tog med mig kameran ut och satte mig i planterings skyddet. perfekt ställa att sitta på när man skall plåta djuren i trädgården.

Eget tema 24. Insamling

De här mesarna samlade flitigt in solros fröerna och det är helt otroligt hur de kan vrida sig åt alla håll och kanter. Snabba så in i nordens så jag fick plåta på bra för att hinna med. Vi brukar köpa spänner med fågelfrön till vintern och det är väl dags att lägga upp ett lager. När det är så gott väder som idag är det bara så gott att sitta ute, Shakira fäller så hon fick sig en riktig genom körare. Skall strax ta en sista promenad och sedan kolla igenom garderoben.

Eget tema 24. Insamling

Var på väg att packa in dop presenten innan jag fotograferat den. Jag hade velat packa in den i cellofan men fann ingen när jag var på Netto och Rusta. Det får bli vanligt presentpapper eller om jag har en bit brunpapper kvar. Är lite fräckt att komma med det och lite band runt. Enkel och bra. Monica kommer upp i ottan så vi skall hinna ta en ridtur först eftersom hon skall iväg på söndagen och jag vill också kunna sitta i lugn och ro på dopet och inte ha en tid att passa.

Eget tema 24. Insamling

Men nu får jag sätta fart innan det mörknar.