... dina symboler här ...

Hobby ( 91 av 365 )

Hobby ( 91 av 365 )

Jag hittade mönster till en cirkus eller Zigernar vagn och jag tänkte först att jag skulle anpassa den till leksaks Tinkern. Tur att jag gjorde original storlek först, det var bra pilligt. Skall ta mig till en hobbyaffär och kolla efter lite nya papper jag hade bara små dystra papper kvar. Sedan har jag lyckats knäcka 2 limpistoler så det behöver jag fixa. Hade bara den lilla och och det blir så kladdigt och trådigt. Skall testa dubbelsidig tejp som vi använde på kursen.

Det börjar komma bra program som man kan pyssla till som kör slaget och talang.

Hobby ( 91 av 365 )

Made in Kina ( 90 av 365 )

Made in Kina ( 90 av 365 )

Den här fick jag av Elvy när jag skulle köpa mina Tinkrar! Den står på tavelramen med kollage på mamma. Tinkerhästen är en Irlänskhäst och användes oftast av Romerna. Tinkern är även känd som Irish Cob och Gipsy Horse.Det var bönderna i England som köpte dessa hästar som då var enfärgade av de resande. Om det föddes skäckar ( fläckiga) så behöll bönderna väldigt sällan dessa hästar utan de såldes eller gavs tillbaka till de resande. Därför är det stor avel av dessa hästar i England och Irland.

Jag skall srappa en sak som passar till Tinkern men jag tror inte jag hinner bli klar förrän i morgon. Självklart när jag vände den upp och ner så nog stod det Made in China. Fast det är klart vänder man på grejerna så nog tusan är det mesta gjort i Taiwan eller Kina.

Kraftmätning ( 89 av 365 )

Kraftmätning ( 89 av 365)

Himla gott väder när jag kom hem och båda hästarna stod i logporten. Bellman gnäggade så glatt att jag gick upp och gosade en stund. Nu är det bara putte lite is kvar i skogen och jag tänkte att det var lika bra att ta tjuren vid hornet. Jag skall rida ut med Shakira!

Nu tog jag ridgrimma och satte fast tyglarna i haken på padden. Ledde Bellman och Shakira vid vägen, släppte Shakira och hoppade upp i skogen på Bellman. Bellman måste vara bland det envetnaste som finns! Tur att jag ridit med repgrimma så jag visste hur jag skulle vinkla hans huvud för att han inte skulle vända och gå hem. Varje gång han försökte vända backade jag honom till han gav sig och började gå fram igen. Attans vad han är stark.

Nu är jag lika envis så vi kom en bra bit och genom en tunnel i skogen, där började han igen. Tog fram honom en bit till och snirklade runt så att han inte skulle få för sig att han vunnit och började rida hem. Hoppade av och tog fram honom vid olika stenar och hoppade upp igen. Det vande han sig snabbt vid och stod riktigt fint det sista.

När Shakira rusade förbi blev han piggelin och jag fick koncentrera mig så att han inte fick upp farten, då hade det bokstavligen varit lönlöst att få stopp på honom. Ridgrimman är bra när han är så här bökig så slipper jag göra illa honom i munnen men så fort han vant sig blir det bett igen.

Himla go häst men han är så bökig att rida ut själv på, ger man sig inte så ebbar det ut på ett par gånger. Men denna kraftmätning! Pust! Tur han är så snäll och egentligen inte vill något ont. Hade han velat så hade jag suttit i trädtopparna. Det gäller att avväga så vi jobbar framåt och inte mot katastrof.

Tegel ( 88 av 365 )

Tegel ( 88 av 365 )

Gjorde ordning min tegeldrivbänk när jag kom hem. Läste i trädgårds boken att jag skulle lagt jord mellan för att slippa att isen gör så att det rasar. Skulle gjort likadan på kryddspiralen. Nu blev det att stenarna har rasat och jag får göra om den i år.

Tegel ( 88 av 365 )

Sen rekommenderade de att man satte themyntan i kruka då den sprider sig något hiskeligt. Hade ju sådan enorm tur första året att allt växte så det knakade, det växte lite väl bra och rötterna flyttade stenarna. I år skall jag läsa på mycket mera och ha de som växer värst i krukor vid sidan om.

Tegel ( 88 av 365 )

Detta teglet har legat där vi har dammen. Det är från ladan som brann så teglet spricker i kylan. Brukar ta in tegelstenen där det står Höganäs på. Tycker det är vackert, framför allt de stenar som är äldst och väldigt ner slitna av korna som fanns här på gården en gång i tiden.

Handgjord ( 87 av 365 )

Handgjord ( 87 av 365 )

Oj oj! Rosa skulle hämta mig för kort viknings kursen och jag hade världens huvudverk! Slängde i mig ett par tabletter och vilade 1 timme innan en pigg Rosa dök upp. Ville verkligen gå på detta, så när Rosa bedyrade att jag inte såg ut som ett totalvrak och jag tänkte på att de ändå inte vet hur jag ser ut i normal fall så var det ju bara borsta till kalufsen och åka iväg.

Kanon mysig kurs och jag hade verkligen inte velat missa en sekund. Vi vek 3 olika kort vikningar. Nu dekorerade jag inte mina kort eftersom det inte var någon direkt jag skulle skicka till. Men jag passade på att se mig omkring och tittade hur vissa av grejerna skulle användas. Skall köpa in lite gult och sätta mig någon dag att göra påskkort och dekorera ett par ägg.

Skansens Lejon

Skall läsa lite bloggar medan jag äter men sedan är det allt sängen. Tycker Skansens Lejon såg så kontrastrik ut bland det nya plåtbyggnaderna.