... dina symboler här ...

Kaffepaus!

Härligt! Jag har fått städat en bra bit av hagen och hinner det inte bli för mycket igen, kan jag nog vänta tills jag kan köra med åk gräsklipparen så jag får fylla släpet. Behöver verkligen gödslet nu när vi skall fortsätta med trädgården. Snön har smält bra i och runt dammen, så Shakira får se upp så hon inte får sig ett ofrivilligt bad när hon dricker vatten från det lilla fallet.

Hästarna

Skall ta och gotta mig en stund innan jag tar Shakira på en långtur. Måste bara ta en dusch först, just nu känns det som hela jag stinker gödsel. Shakira var och rotade runt under ladan och hittade resten av underkäken på skelettet. Usch! Vi har nog en hel del liggandes där under.

Är detta rävskelett?

Riktigt gott väder och jag håller på att städa rent den stora hagen. Snön smälter så våldsamt att det bara är blött och eländigt i hagen nu. I lilla hagen har ett par stolpar gått sönder, så jag har satt hästarna på Tobias tomt så länge. Shakira har kommit springandes med ben bitar med jämna mellan rum och jag har väl inte tänkt så mycket på det. Men nu hittade jag detta i hagen! Det är väl en räv va??? Vi hade tänkt åka till Naturhistoriska denna helgen och där finns det förhoppnings vis bilder på olika skelett. Äckligt är det i alla fall.

Vilken vacker dag!

Hagen

Wow! Vilket vackert väder det kommer att bli idag. Jag älskar när det är morgon dimma och kan sitta och titta i timmar när det lättar upp. Båda hästarna har klarat sig jättebra från förkylningar men i morse var Bellman lite snorig, han är ju den som brukar frysa som en tok så fort det blir vår. Vi har fortfarande mängder av snövallar på innergården och det är halt när jag skall ut med hästarna den vägen. Shakira har piggnat till helt och är verkligen röjig på morgonen, hon älskar att rusa runt med pinnar och väntar hoppfullt att jag skall hitta en mitt i snön!

Shakira

Tänkte jag skulle bli klar med hallen som jag började att tömma i går. Den är så himla liten och det känns som man springer rätt in bland kläderna. Såg igår att det var mängder av gamla jackor och en hel del som skall till Tobias. Stora renoveringen av hallen får vänta, men det finns ingen anledning att ha de gamla elementen och även jackor hängandes där man skall ut. Det är under trappan sedan som kattluckan kommer att sitta.

Fredagsmys!

Låg och gottade mig i soffan och tittade på Let´s dance när jag kollade åt sidan och får se raddan av våra djur. Det är verkligen extremt sällan de ligger samlade så här. Men det har blivit riktigt kyligt här igen och då är det lite gott att ligga samlade. Det var ner till minus 18 här i går, så våren känns väldigt avlägsen. 

Larm marodören!

Pepper

Vårt larm har gått i omgångar och sos alarm, bad oss ta hit sector alarm igen så de kunde gå igenom vad problemet var. Vi misstänkte att det kanske var Shakira som hoppade över grinden och snodde kattmaten och sedan la sig och gosade i soffan. Även om hon är stor så är hon väldigt vig. Vi satte för stege och extra pallar och larmet har varit tyst. Men nu när larm killen kom så såg han direkt att de installerat fel. Vi betalar ju för husdjurslarm så det skall klara katterna, nu gick det igång så fort Pepper gick till sin favoritplats. Nu när det varit så kallt har han ju hellre varit i övervåningen därav att det varit tyst. Varken Busen eller Edgar brukar vara där larm dosan är. Även Tobias hade fel dosor uppe.