... dina symboler här ...

Vill också vila däruppe!

Det är inte ofta man kan ta kort samtidigt på Edgar och Pepper. Edgar är mellan katten som är väldigt kelsjuk, men så stridig av sig. När vi skaffade Fimpen för två år sedan fick jag en chock över hur ilsk Edgar var mot honom. Så när nu Pepper kom så var vi mer beredda. Edgar är ju 10 år nu så han har väl börjat lugna ner sig.

Vi lämnar de inte inne ensamma om vi åker iväg, men man behöver inte hålla koll på dem längre. Visserligen får Pepper stryk av Edgar dagligen, men Shakira går i mellan om det ballar ur och Pepper vill gärna gå efter Edgar, så det ser väl antagligen värre ut.  Busen har han märkt är för gammal att leka med och surna Busen till så gäller det verkligen att springa.

Vilken härlig kväll

Vilket härligt väder det är på kvällarna. Gubben fick isolerat färdigt ovanför badrummet och skall klä väggen i morgon. När vi har satt in den nya dörren så är den sidan helt klar och jag kan hjälpa Micael med att fixa till tomten. Det är väldigt gropigt sen dräneringen och nästan inget gräs på nedre delen. Men det känns kanon att en sida snart är klar.

Jag klippte rent från ogräs på framsidan och skall ta längs muren i morgon. Efter att ha sett på squashen vid Thorskogs Slott, så kollade vi våran och såg att den behövde flyttas ur drivbänken. Hoppas nu de klarade flytten, de hade så himla små rötter till de stora bladen. Fyra stycken blev det och 1 har flyttat ned till Rosa.

Pepper har härjat runt som vanligt, men nu på kvällen blev han bra trött, för något så ograciöst som honom får man nog leta efter. Men har är så rolig att titta på och nu funkar det riktigt fint även med vår mellersta katt Edgar. Han har lugnat ner sig betydligt och dänger till Pepper mest i uppfostran. Pepper smyger gärna efter honom men har fattat att han vill vara i fred.

Jag lämnar inte dem ensamma inne när jag jobbar, men jag behöver inte passa dem längre och Edgar jagar inte i väg Pepper. Visserligen har Shakira varit snabb med att hålla koll på Pepper. Det ser så roligt ut när Edgar försöker smyga på Pepper och Shakira avbryter direkt. Kanske därför Edgar har gett upp sitt bråkande.

Gubben har köpt glas bollar till dammen, Rusta hade rea på dem och handverktygen.

Upptäcksfärd!

Pepper

Lille Peppers första promenad i den stora världen. Jag har väl alltid varit benhård med att katterna skall vara minst en månad innan de få gå ut. Gamle Busen fick vi visserligen som vuxen, men han var borta i 2 veckor innan han kom tillbaka, efter att vi släppt ut honom och det var enormt jobbigt att inte veta vad han var.

Pepper

Men det har varit så gott väder och Pepper är väldigt sällskapssjuk och kommer oftast när man ropar, så jag har testat med kopplet och såg att han rusade in när han blev rädd. I dag fick han gå ut en lite sväng utan koppel så att han kunde busa runt i lugn och ro. Edgar får vi fortfarande hålla koll på så han inte flyger på Pepper, men han är inte ens hälften så jobbig mot Pepper som han var mot Fimpen. Blir bara Pepper lite större så kan han ta vara på sig själv, så ger väl Edgar upp med sitt bråkande.

Pepper

Pepper

Lille Pepper

Micael med Pepper

I dag var vi och hämtade lille Pepper 12 veckor. En riktigt cool liten kille, han var lugn och fin i bilen men spydde 1 gång när vi kom in i Göteborg. När vi kom hem så tog Elvy och höll i Pepper, när Shakira kom, hon var lite mera beredd än Micael på fräs harangen som kom från Pepper.

shakira kollar

Som tur var är Shakira väldigt lugn av sig och ger Pepper ordentligt med utrymme att bekanta sig, hon låter han vara i fred tills han kommer fram själv. Även med gamle Busen var det inga som helst problem, utan Edgar är den som kan bli värst. Han var lite jobbig med Fimpen första tiden.

Pepper med gamle Busen

Men det ser riktigt lovande ut för att det skall gå hyfsat smidigt.

Uddevalla

Myskanka

Där vi hämtar hö har de 3 myskankor för att hålla bort sniglarna på tomten. Det blev att jag pratade med honom en stund, jag har funderat att skaffa just myskankor men hört att de flyger sin väg. Men han menade på att de inte flög så långt och äggen var helt suveräna att baka med för att gulorna var så stora.

Höner

Han har en så otroligt vacker gård och var riktigt pratglad, men det kändes lite dumt att springa runt och fotografera på hans tomt, han tänkte garanterat ”knasiga stadsbor”. Gubben brukar få låta transporten stå där medan han besöker sin mamma och moster i Uddevalla.

Uddevalla bron

Kickan som nyligen fyllt år bjöd på smörgåstårta och kaffedopp. Det var riktigt mysigt och vi åker snart upp igen.

Fågel