... dina symboler här ...

Lilla Stella

Vid sjön

Grymt härlig ridtur och det var riktigt varmt, men när vi kom ner till sjön så blev det svin kallt och jag önskade att jag hade tagit med mig jackan. Vi tog en sväng upp till Tulebo för att kolla på Carolins lilla föl. Jösses! Vilket litet charmtroll. Så snäll och framåt. De har börjat jobba direkt med detta fölet och det märktes långa vägar. man får ju så mycket gratis när man börjar hanteringen så tidigt.

Stella

Det märks också rejält att mina hästar har lugnat ner sig. Brandy sprang runt i hagen för att brösta upp sig och mina var bara intresserade av all grönt gräs som fanns längst kanten. Bellman ser mest ut som ( Varför springer han runt?? )  Perfekt ridtur med mysigt sällskap och pigga hästar.

Monica och Bellman

Kvällstur

Bellman

Monica kom upp senare idag och vi tog oss en runda i kalhygget. Vi har ju mestadels bilder på halva hästarna  och jag ville se hur de ser ut med paddarna. Jag älskar de stora fickorna och hästarna verkar gilla tränsen riktigt bra. Sedan är det lite roligt att se bilisterna le när vi kommer så färgen gör att de syns ordentligt och det är ju ett jätte plus.

Men nu till helgen eller när jag är ledig på tisdag är det nog allt dags att raka Bellman, ser att det kliar ordentligt nu och han blir svett ganska fort när vi är ute. Näää har varit stört seg hela vecka så jag skall se ett par avsnitt till av Alcatraz och sedan blir det allt att törna in.

Freddan

Grymt härliga paddar

Hästarna

Hästarna blev jätte fina i sina nya färgglada träns. Det enda var att käkremmarna var på tok för små. Beethovens fick jag precis på efter att ha gjort ett extra hål, men det kändes inte som det låg riktigt bra. Båda har kraftiga  kinder, men när vi skulle knäppa Bellmans så fattades det mist 10 cm. Har inte tänkt så mycket på att de är ganska kraftiga där eftersom vi använt western träns som inte haft någon käkrem.

Bellman och Monica

Det vi gillade bäst var nog ändå paddarna som hade väl tilltagna fickor med fack på vardera sida. Så där hamnade vantarna och hovkratsen. Får plats många mackor, kamera och dricka. Bellmans padd hade även extra teddy vid ryggen, något so jag kommer att välja till båda hästarna nästa gång. Bruka ha en till Beethoven och det gör ganska stor skillnad vilken Monica märkte idag. Hon brukar annars vilja ha de enkla paddarna.

Beethoven

Men som sagt utan käkrem blev det kanon. Kommer att handla lite mera där, måste ha ett par reserv paddar.

Wild Horse Colors

Wild Horse Colors

Monica köpte grimmor i neon färger till hästarna och vi tänkte att det kunde vara kul att ha ett helt sett. Båda hästarnas western träns har skruvarna gått sönder på. Nu är det väl billigare att bara fixa par nya skruvar men jag köper så sällan nytt, utan det mesta slits verkligen sönder här så det kändes bara dags att förnya sig lite. Efter många om och men så fastnade vi för   Wild Horse Colors  hav av olika set. Lite små krånglig sida och en del missuppfattningar vad jag egentligen valde för något.

Jag hade glömt att fylla i att tyglarna skulle vara hela. Nu blev det att jag fick 2 hela och ett par western tyglar. Sedan var det 4 storlekar, så jag hoppas verkligen att dessa passar och att Big Horse var för Shire och liknande.  Annars får jag väl sälja dem på blocket.

Freddan och Monica

I dag kom det efterlängtade paketet, visst det tog tid och lite mejlande, men vilken service! De talade om ganska omgående att frakten blev billigare än beräknat, så jag har 35$ till godo och de hade skicka med vantar och knasiga hov krafsar som bonus. Paddarna var så grymt snygga!

Kvällstur

Monica busar med Shakira

Monica kom upp så vi kunde ta en liten kvällstur och nu känner man sig så där härligt slö. Monica busade med Shakira och hon ser ut som en hare när hon tar sats. Nedervåningen är färdigstädad och tömd på det vi inte skall ha kvar så den värsta biten är kvar! Övervåningen. Gubben kom som vanligt på den smarta iden med att bara flytta ut allt sitt till loftet, men jag sätter lås där om han försöker med det. Vi måste bara få väck det härifrån! Fattar inte varför han är så knasig med just det?

Jag o Bellman

Han vill ju börja göra klart sitt rum nu när han ser mig gå där förnöjt och så mera avslappnad. Han har märkt att även han behöver ett andnings hål där han kan få rumstera om som han vill. Nu har vi renoverat i så många år att det börjar kännas rejält slitsamt. Vi vill ju båda kunna bara sätta oss och bara softa i den mån det nu går. Tycker alltid något pajar så fort man vänder ryggen till.