... dina symboler här ...

Konstigt väder

Äntligen känns det lite som om man är på väg att hitta en bra rytm. Shakira har vi dragit ner maten på, hon ökade snabbt i vikt på det nya fodret och så löpet på detta när hon tycker allt är jobbigt. Har varit så himla trött när jag kommit hem att vi bara tagit den vanliga slingan. Den tar 45 minuter så det är en bra slinga men tar man den varje dag så blir det sådan rutin och Shakira somnar gärna till. Så när jag fortsatte så blev allt med ens skit jobbigt och Shakiras öron pekade rätt ut som de gärna gör när hon tycker något är pest.

När hon väl kom över bekvämlighets spärren så kom de gamla vanliga takterna fram och hon blev med ens vaken, alert och kanon lydig. Men det var konstigt väder idag Shakira var extremt observant och kom direkt vid min sida när en fotgängare dök upp. Vist är hon lydig men inte riktigt så. Svalorna flög väldigt lågt över ängarna och verkade också knepiga. Shakira hittade två rådjur i en buske och de bara stod och glodde  på varandra med en meters mellanrum. Hel skumt!

Jag brukar tycka att det är lite domedagskänsla när det stormar och himlen är mörk och allt verkar vara på helspänn. Hästarna brukar vara väldigt känsliga om något skumt är på gång men båda två kom lugnt släntrande när jag skulle fodra så det är väl bara jag och som har nerverna på utsidan idag. Shakira ligger och gottar sig med ett tandben och tycker allt är kanon just nu.

Aj!

 I går trampade Beethoven mig på foten när jag verkade honom, han hade för bråttom ur städet så det blev lite fippligt rent ur sagt. Shit! Vad det gjorde ont var tvungen att gå ut och få lite luft innan jag fortsatte. Blev lite stressad att jag kanske inte skulle få ut foten ur stöveln. Kändes lite läskigt när smärta försvann. Men jag hade inte behövt bekymra mig, jag lovar den kom tillbaka med full kraft när jag väl fått ur foten ut stöveln.

Så idag sitter jag bara och njuter. Mina 50 bilder kom från photobox och jag är jättenöjd med kvalitén, de från snapfish går ut idag, men jag skall fixa bilderna innan 24.00 hoppas det jag har tid till dess. Det är alldeles för fint väder för att sitta inne. Har börjat lite med dekorations band till scrappingen och sitter nu och fixar till rosetter. Skall strax steka lite potatis och squash innan jag lägger mig en stund i hängmattan. Hoppas ni har lika fint väder som här.

Mysig ridtur

Himla gott väder idag, perfekt att rida i. Elvy hade givetvis fel byxor på sig! Ni vet sådana där som man får skavsår i ändalykten av! Frånsett det så var båda hästarna på riktigt gott humör. Beethoven höll ner huvudet och var väldigt tillmötesgående när man gjorde i ordning honom. Stod helt stilla tills jag kravlat mig upp. Jag använder bara paddarna nu och jorden är lite för stor så den går bara runt om man andväder stigbyglarna. Sedan skall man helst inte gå upp via dem utan från en stol.

Men när vi red iväg så märktes det direkt att jag börjar få ordning på hovarna, Beethoven slog inte i tårna en enda gång och Bellman gick riktigt bredbent med bakbenen. Elvy kände också en rejäl skillnad nu och tyckte hovarna var jättefina. Bellman och Elvy brukar inte dra jämt men nu gick det hur fint som helst och det är ett tecken på att han mår så mycket bättre.

Visst känns det lite tungt när man inte har någon med ryttare, men hellre det än det järnvägars jäktet jag hade när med ryttarna ville rida på ett sätt och jag ville lära dem western. Det slutade med att jag och hästarna mådde skit och jag åkte på Lichen ruber av stressen att få allt att fungera. Jag var ta mig tusan prickig överallt utan i ansiktet och vi skall bara inte gå in på hur det kliade. Så jag passar mig noga för att inte hamna i den stress karusellen igen.

Sommar!

Göta Petter vilken härlig morgon. Hästarna har gått runt på gräsmattan och uppfarten till stallet så jag har hört hur de har frustat nöjt under natten. Passade på att ta mig en morgon promenad och kolla hagen så allt var som det skulle. Shakira hittade en ståltråd som stack ut från en gammal stolpe. Växterna skjuter sådan fart nu att det ser ut som allt fullkomligt exploderar fram. Tänker definitivt hålla mig på utsidan idag. Korten blev ganska suddiga och har oskärpa vid sidorna så jag skall kolla igenom kameran och objektiven.

Tror också att det är högtid att jag kollar synen. Skall se om jag får med gubben på en utflykt eller om Shakira och jag får promenera själva idag

Hittade dem!

Ända sen jag läste i en blogg för 2 år sedan att det skall finnas en skunkkalla dal, så har jag irrat runt och letat. De luktar ganska kraftigt och jag har gått i stort sett överallt på Ängårdsberget i Mölndal. Man kan gå från Mölndal till Botaniska i Göteborg. Eller som jag hamnade när en älg jagade mig! Vid Eklanda. Tog en rask promenad igår och var lite sugen på att ta en idag igen. Eftersom jag är specialist på att vela bort mig och det börjar bli kväll så drog jag på i ett rejält tempo och började gå mot Botaniska.

Till sist såg jag olika skyltar placerade vid olika träd och misstänkte att jag var strax utanför Botaniska. Sen precis när man närmade sig en vägkorsning så började man känna en rutten stank. Ärligt talat! Har aldrig blivit så glad som nu över en sådan stank. Kände igen korsningen! Har velat runt här förut men vid fel tidpunkt för att blommorna skall ha slagit ut. Nu var det ju gult överallt och skunkkallan vill gärna stå i sumpvatten. Shakira såg lite äcklad ut när hon kryssade runt blommorna.

Mitt bland allt det gula stod en ensam vit kalla. Jag hade tänkt ha en vid dammen, men de är klart vackrast när de får bre ut sig i naturen så här. Tog med ett pyttelitet skott. De stora satt som attan och jag ville inte riskera att dratta på ändan i sumpvattnet. Men vilken härlig promenad! Kommer snart att göra om det och svänga av åt andra hållet.