... dina symboler här ...

Edgar gosar med Shakira

När jag och Micael fyllde på dammen så låg Shakira och gottade sig i solen, när Edgar som är extremt kel sugen passade på att ta sig en gose stund. Jösses! De är bara för söta!

Edgar och Shakira

Shakira och Edgar

Edgar och Shakira

Shakira och Edgar

Edgar smakar lite på Shakiras tass

Shakira och Edgar

Annalkande storm

Fyllde på med två nya torvbalar i den boxen som hästarna sover i. Lika bra att få det gjort innan balarna fryser till isklumpar. Men jag tycker inte det var kallt ute när jag red utan snarare som om det skulle bli varmare väder. De varnar ju för världens snöoväder i morgon så jag ville ha klart allt hos hästarna i fall de behöver stå mycket inne.

Jag blir så himla trött på alla rådjur vi har i skogen, nu var de ganska många och fast jag hojtade så blev de inte nämnvärt rädda utan glodde bara på mig och Bellman. Då var det snarare Bellman som reagerade när de for åt alla håll och kanter för att sedan stanna och bara glo. Jag hade bestämt mig för att rida i mellan dem och det gick hur fint som helst oftast är det bättre än att vända en spänd häst. Frånsett rådjuren så var det riktigt mysigt ute och det kändes absolut inte som om det skulle bli kallare. Bostadsområdet såg så charmigt ut
när jag red förbi, men jag glömde att jag hade makro på kameran så det blev bara närbild istället för hela området som var tänkt.

Kall ridtur

Kvarnby

Helt otroligt vilket fint grepp egentligen hästarna har när de är barfota, där det var is tog Beethoven små trippande steg så det inte skulle bli spagat variant. Glömde ta med vantarna så jag frös så in i bänken om händerna men förövrigt var jag varm och go. Älskar verkligen paddarna som ger värme från hästarna plus att jag känner direkt om de spänner sig för något och kan parera det mycket fortare. Riktig mysig ridtur och jag blev impad på att han inte tvekade att ta sig över gärdsgården när jag tappade bort stigen och red lite road off.

Kvarnby

Alvarlig talat, trodde inte det var möjligt att det kunde bli så mycket is. Det ser ju ut som jag varit i Sibirien och fotograferat. Är det soligt imorgon tror jag nog jag åker dit igen och försöker koncentrera mig på detaljer. Jag blir så himla ivrig och fotograferar hej vilt och rusar fram och tillbaka. De andra som fotograferade hade gigantiska objektiv och stativ och var väldigt lugna och sansade. Fick en och annan blick när jag for runt som besatt.

Furbyn

När jag plockade bort jul staden idag så hittade jag den här gamla Furbyn. Eftersom den låg i jul lådan och jag var helt hundra på att den var trasig, så var jag på väg att slänga bort den. Men jag satte i batterier i alla fall och det hände inte ett dugg. Jag fortsatte att plocka bort jul staden när plötsligt Furbyn vaknade till liv! Ögonen öppnade sig och den började sjunga!! Jösses ni skulle sett stackars Shaskira, hon skäller nästan aldrig. Nu rusade hon bort vilt morrande och skällande med raggen på ända. Hon tyckte bara den var hur vidrig som helst. Furbyn skall reagera när man pratar eller klappar den, men denna är stilla i flera timmar och sen vaknar den till en stund innan den blir sten död igen. Den har garanterat gjort sitt.

Beethoven

Dagens bild är på Beethoven. Jag hade varit i Askim och fotograferat, när jag kom hem stod båda hästarna vid uppfarten. Det slår mig nästan varje gång jag ser honom, hur konstig han egentligen ser ut. Som någon skum korsning av något slag. Det har ju hänt massvis av gånger att han skrämt slag på andra hästar man mött ute. En gång när jag var ute och red, så stod det ett rådjur 1 meter ifrån uppe i skogen, han släppte inte Beethoven med blicken för en sekund. Så nära har jag aldrig varit ett rådjur som då. Han såg ut att fundera på vad tusan det var som gick i hans skog. Så typiskt att man inte hade kameran med sig då.