... dina symboler här ...

Glugg fri :)

Ahh! Äntligen är jag färdig med tänderna. Tandfickorna har krympt och jag fick breddat tänderna där tandköttet har dragit sig tillbaka. Jag har vad jag tyckt jätte gluggar vid vardera sida vid framtänderna. ( glugg, framtand, framtand, glugg ) Jag tycker det har varit synligt som 2 gigantiska portar och har helst inte velat skratta. Hade de varit för ett par år sedan hade jag inte gått utan för dörren. Och jag menar det verkligen!

Periodvis har jag varit omringad av energislukare och har själv väldigt lätt för att bli deprimerad. Men för ca 3 år sedan läste jag en så bra artikel om att se ett litet glädjeämne varje dag. Spelar ingen roll var det är, bara det får dig att le om så för bara en sekund. Jag har kört detta stenhårt och vet ni vad? Jag hade ingen aning om att det fans så mycket vackert och så många roliga människor om man bara våga slappna av och ta det lite som det kommer.

Jag blir fortfarande fort deppig men det går oftast extremt fort över. Så när jag såg att jag fick gluggar blev jag superdeppig, men ( positiva tanken ) talade om på 2 röda att det är för att jag börjar bli frisk i tandköttet. Slappnade då av och tänkte bara det inte blir värre! Det var då bara ett par springor knappt synbart, absolut inget mot vad jag haft nu i ett par månader.

Gubbarna på jobbet är vana vid att jag har lätt för att skratta, varav det har blivit att de tycker det är roligt att skoja med mig men även beklagat sig om det varit något som bekymrat dem. Så när jag berättade att jag skulle fixa mina gluggar, så var det en som såg ut som ett ? och sa ” Har du gluggar!!” Hmm! Ibland är skräpnissarna bara för söta! Skönt att de ser hela mig och inte bara vissa delar.

Morsdag

Kaffet var slut i morse och jag gick lite smågrinigt ut och fodrade. När jag kom ner igen hade gubben rusat iväg och köpt en bukett rosor och muffins från honom och sönerna. Micael fixade till kaffet och såg förväntansfullt på muffinsen. Känner mig lite små trött idag och skall bara ta det lugnt. Innan gubben och Tobias åkte till jobbet var vi vid graven och satte blommor till mamma. Tycker det blir mer och mer folk som åker ut till gravarna, eller så upplever jag det bara så nu när jag inte är så anti längre. Skall jag vara ärlig så har jag börjat tycka att der är ganska fridfullt och upplever det inte så jobbigt längre.

När vi kom hem så for Micael runt och sparkade boll med Shakira. Shakira älskar när man försöker fånga henne och jag har sagt till Micael som är lite orolig att han skall göra illa Shakira när han sparkar på bollen att hon älskar när man dundrar på. Så när Micael blev tuffare så blev även Shakira det och de sprang runt som stollar.

Rundvandring med Mulle Meck!

Då var det familjedag på Jehander i Kållered. Micael går här som svetsarlärling och ville visa oss sin arbetsplats! Jösses! Vilken jättearbetsplats! Vi skulle till Volvos anläggning på Jehander, det vita tältet som ni ser på bilden. Det var spännande att se hur det såg ut här inne. Jag rider förbi vid ena sidan, men då ser man bara en stor vall. Den här marken har en gång tillhört våran gård. Synd att det finns så lite information om gården, eller egentligen gårdarna. Tobias hus och stallet var för sig, sen slogs gårdarna ihop och Micaels kokhus som ligger mitt i mellan försåg båda gårdarna med värme.

Det märktes väldigt tydligt att Micael trivdes riktigt bra här. Han visade stolt upp var någonstans han svetsat och vad han hade fått göra. Lite kul att gå runt och tänka på att det är sprängningarna här som har gjort att vår gård är lite skev. Jag glömmer aldrig när jag var uppe på stall taket då de sprängde och läkten gav med sig! Närapå jag hade kommit extremt fort ned. Tack och lov så spränger de inte så ofta nu, men när vi flyttade till gården så var det varje onsdag klockan 13.00.

Det var fint ordnat och man kunde åka runt med lastbilen eller prova de stora grävskoporna. De hade uppvisning hur räddningshundar jobbar i sån här terräng och skulle senare hålla en all singstar tävling. Men roligast var det att gå runt med Micael och höra hans bravader om vad han och den andra lärlingen hade hittat på. Vi hälsade också på Micaels chef som kallade Micael för Mulle Meck.

När vi var på väg till andra sidan av denna gigantiska grop. Micael ville visa verkstaden där han mest höll till så gick vi förbi olika sand schakt. Här hade svalorna byggt bo och flög irriterat runt när vi närmade oss. Gubben undrade om det var här man fick ” fågel på köpet” när man köpte sand. Vi har funderat på att ta åkgräsklipparen med flak och hämta ett par lass grus. Micael passade på att visa gubben hur han skulle köra för att hämta de olika sandsorterna. Nu fick vi se att de även hade bark för trädgården.

Kickan fyller 80

Direkt efter jobbet bar det av till Uddevalla och Kickans 80 års kalas. Smörgåstårta och sedan kaffe med kakor, kan det bli så mycket bättre! Mums! Kickan har fått klart sitt uterum och det blev kanon fint. Vi funderar på att bygga något liknande utanför vardagsrummet. De dubbeldörrarna vi har där är inte isolerade, så det hade varit smidigt med ett uterum just där.

Lite synd att jag är så seg på måndagarna och att det är en bit att köra. Det är alltid mysigt när vi träffas men jag tycker det blir lite för sällan. De hade varit roligt om Farmor och Kickan ( gubbens moster ) hade sovit över här! Kanske skall ta ett krafta tag med Micaels hus igen så vi blir klara denna sommaren. Vi hade jättemysigt men nu väntar allt sängen på mig.

Före/efter

Sonen kom hem i går och hade piercat sig i ögonbrynet. Jag tycker väl lite sisådär om piercat men blir det bara inte för mycket så är det okey. Han är ju 19 nu och kan välja själv om han vill komma som ett skrotupplag eller inte 🙂  Skall jag vara ärlig så tycker jag att han blev jättefin. Nyklipp och allt. Han ville att jag skulle ta kort så han kunde skicka ett till Nina. Här är ett före och efter kort.