... dina symboler här ...

Gardinlöst

Plantera om

Äntligen fick jag planterat om mina växter i vardagsrummet. Har hamnat i någon mega svacka och varit sjuk på toppen så det har varit lite ruffigt en period. Stora glädjeämnet har väl egentligen varit djuren och när man varit ute på ridtur med Alex. Vi hamnade helt tokigt förra ridturen och fick oss en rejäl klätterrunda i skogen. Beethoven som inte har samma grepp på bakhovarna som Bellman gled ner för ett berg innan han sansade sig och kämpade sig upp. Vi tyckte vi hade ridit vrål långt men det visade sig att vi barra irrat runt i en cirkel. Så den vägen tar vi inte någon mer gång.

Burspråk

Hemmet har väl hamnat lite åt sidan och jag har bara tagit det värsta joxet. Så nu var det gott att ta ett ordentligt tag. Jag började med burspråket som har varit gardinlöst ett tag. Vi kommer att isolera och renovera upp där men det blir nog inte förrän nästa sommar. Vi satsar just nu stenhårt med att bli klara med Micaels hus och det lär bli klart i år.

Jag blev ganska nöjd med burspråket och skall väl bara göra lite små ändringar. Nu är inte rutorna det bästa och vi får väl se hur mycket kyla de egentligen släpper in till vintern. Än så länge är det lugnt, men när det blir minus? Hmm!

Burspråk

Jag hittade ett par lampetter som jag vill sätta upp och sedan är det massa kablar som behöver dras om. Ljusslingan skall bytas ut mot en med lite mjukare ljus och sedan skulle jag vilja dölja slingan i sand eller något annan dekoration. Få se hur jag gör där. Eventuellt sätter vi gardinstången i taket och lika lång ut som fönsterbrädan är, då är det bara att kränga upp gardin om man känner för det.

Burspråk

I hörnet tog jag bort hörnskåpet som ändå inte fick riktigt plats och satte dit ett bord i stället. Jag hade påskpynt i trädet och nu blir det snart julpynt. Testade att hänga upp älgen som vi köpte i Rothenburg. Gillar inte riktigt sånt pynt men en konstig grej bland jul kulor kan vara lite roligt att ha. Egentligen var en del av pyntet riktigt roligt, det vara bara för mycket på en gång att se.

Pynt

Djungel

Skal från Trollslända

Ujuj! Vilken djungel det är här. Har börjat att rensa runt dammen och kollat vilka växter som har klarat sig. En del blommor har tagit över helt så de behöver delas och flyttas till Rosa, sedan har en del halvträd blivit såpass stora att de måste flyttas på grund av platsbrist. Jag vill så gärna ha en ugn vid kryddspiralen som skall byggas ihop med planterings skyddet. Hästarna är såpass försiktiga att jag kan ta bort snöret och plantera som avspärrning istället. Beethoven behärskar sig såpass när han blir rädd att han bara studsar på samma fläck. Bellman går ytterst sällan mellan dammen och rabatterna och det är tur för hans motto är att allt flyttar sig när han kommer farandes.

Skal från Trollslända

Vi måste haft mängder av trollsländor i år för växterna var proppade med skal som de ömsat. Sedan har vi haft gott om rådjur men de verkar mest varit i lilla hagen. Shakira måste varit bra morgon trött idag för hon satte sig och pissade 1 meter i från en vettskrämd stackare som stod bland buskarna. Hon kände doften av den men gjorde ingen större ansträngning för att kolla var den var. Synd att jag inte hade kameran med för det såg så roligt ut. I morgon skall jag ta en liten sväng med klumparna och fortsätta att röja.

Grymt härligt väder!

Amor

Äntligen har det blivit vår och när Alex och jag var ute med hästarna så såg jag mängder av tussilagos. I helgen har jag rensat rent uteplatsen och gubben satte upp hängstolarna. Nu är det bara gardinerna runt som skall upp. Funderar på att först ha myggnät och utanför lite kraftigare tyg, kan vara smidigt om det blir sur väder denna sommar med. Det är fortfarande frost på natten och Beethoven frös i morse så han får ha regntäcket ett tag till i alla fall på natten. Gott att han så snabbt kom i rätt temperatur när han fick termotäcket på sig.

Bellman

Amor har blivit lika förtjust i hängmattan som jag är och kommer som ett skott när han ser att jag skall lägga mig i den. Han har gjort tappra försök att komma upp när ingen ligger i den, men då blir det ju så smal och rangligt att han inte hinner gona ner sig innan han ramlar av. Så idag har vi legat par timmar och bara lyssnat på musik. Så lite färg har jag allt fått.

uteplatsen

Äntligen!

Solar

I dag har man kunnat sitta ute på uteplatsen utan jacka. Skumt! Förut var det alltid jag som frös men nu är det Elvy! Göta Petter vilken fryslort! Nu skall det tydligen bli kallare igen men jag kommer nog att sätta upp mina hängstolar till helgen i alla fall. Det gäller att ta tillvara på alla tillfällen det är soligt. Längtar så tills jag skall ha semester och komma iväg till värmen, den här vintern har nog varit det segaste på manna minne. Skall bli roligt att träffa mamma och nu har vi börjat sms till varandra.

Det går som sagt betydligt fortare än snigelmejlen och bra övning innan vi ses.

Amor

Små segt att gå hemma

Ladan

Så deprimerande när man vaknar och det regnar ute! Jag är på tok för rastlös för att sitta inne och inte göra ett skit. Jag har fortfarande mängder av bilder att går igenom men vill inte riskera att ögat börja blöda igen. Så järnspikars mysigt var det inte och det minsta det svir så får datorn vara. Har i alla fall sänkt ljuset på skärmarna lite. Men idag blev det himla gott väder på eftermiddagen så Shakira och jag kunde ta en långpromenad.

Städar upp

Nu har jag börjat med att städa upp mellan husen, vi måste få ner ställningarna så att vi kan köra upp hästlastbilen med hö. Nu blev det onödigt tungt och jag ser ingen vits med att slita ut mig mer än nödvändigt. Sedan var det taskigt om posten som hade himla besvär med att kånka upp ett gigantiskt tungt paket till Tobias! Till och med Tobias blev chockad över hur stort paketet var 🙂 Blir spännande när han har satt upp vad det nu är!

Ladan

Annars vill jag hinna städa mesta möjliga medan jag är arbetslös. För det kommer en dag då vi flyttar och då vill jag absolut inte stå med allt som de förra ägarna lämnade efter sig. Håller på att ta en paus från fb och känns det okey kommer jag att avaktivera det helt. Är så himla trött på en del folk som vill ha kontroll på vad jag gör nu men inte vill lämna någon egen information utan lägger sig osynliga och ger fn i att svara en. Jag har numera en fullt fungerande mobil, vill de något är det bara att ringa.