... dina symboler här ...

Klar

Vedboden

Kanon! Fick äntligen kapat upp all brädor och sopat rent ute i vedboden. Antingen om jag tar en lat mans dag i morgon eller bär upp de brädor som ligger utslängda precis utanför. Det ser för bedrövligt ut och jag vill inte att det skall gömmas under snön när det är så mycket spikar i brädorna.

Jag

Har nu kört havregryn i fejan två dagar och blivit lenare. Tänkte inte så mycket på det förrän jag såg bilden på fb där jag står bredvid bilen. Jag ser ju riktigt ren ut eller slät hur man nu vill uttrycka sig. Upplever inte att det är någon peeling effekt men huden är så mycket mjukare och jämnare i färgen.

Eros

Eros godkände de nya filtarna och kuddarna i soffan och har mulat runt bra där idag. Han älskar att ligga bland kuddar.

Sovmorgon :)

Loftet

Gott att få sova 2 timmar längre idag 🙂  På eftermiddagen passade jag på att börja med vedboden och såga ner alla gamla brädor till ved. Det mesta kommer från husen och vi har alla vedspis eller kaminer så det går åt ganska mycket ved. Nja Tobbe lär väl inte elda i år heller? Men Micael brukar smita in och ta min ved när det inte finns något sågat. Tänker försöka dela allt och stapla undan inför vintern så man slipper att tänka på det sedan.

Vedboden

Hann ganska långt idag men fick ge upp lite tidigare än beräknat. Det blev så himla dammigt när jag sopade upp allt spån. Men kommer förmodligen hinna göra färdigt allt innan jag börjar jobba. Nu skall jag på en intervju till och hoppas att jag får den tjänsten istället, den är på 80% och det kommer vi att klara oss på. Passade på fotografera Amor men han börjar bli svår att fota då han flänger runt hela tiden. Här låg han still en sekund i alla fall.

Amor

En riktig mysdag :)

Rotkällaren

Har haft en riktig kanon dag. Sov vrål länge i morse och tog det det riktigt lugnt på morgonen. Verkade i ordning Beethovens hovar i morse och lyckades skära rätt igenom handskarna, som tur var det bara lite i fingret. Snickaren gjorde klart farstukvisten i stället för att börja med gaveln och vi pratade en stund om vårt skämmiga badrum. Är vädret bara hyfsat så kanske vi hinner färdigt det i år, hade varit så himla gott. Så idag har jag tagit superlugn och plockat undan för vintern.

Rotkällaren

Dörren kanske man skulle fixa med? Det är två dörrar och det är den yttersta som har halverats. Men blåser det in så blir ju datarums golvet kallt. Det första jag skall ta i tur med när jag blir arbetslös är nog veden, där ligger vi back rejält. Sedan är det ganska mycket som behöver fixas så jag behöver inte gå sysslolös. Skall kolla upp om jag inte kan läsa in gymnasiet, det är ju jätteviktigt nu för tiden att städerskorna har gymnasium kompetens. Skall inte gå in på det eller vissas attityd till städerskor, risken blir väl att webbhotellet stänger ner sidan på grund av språket. Tobbe fixade överrasknings pizza och den var bland det godaste jag ätit.

Amor

Så nu blir det att intaga Amors stil och kolla på körslaget. Hmm! Man kanske skulle ta och fixa en kopp te men absolut inte Lapsang Souchong ett svart te som smakar rökt korv 🙁  Ujj! Så vidrigt! Ett svart te från Kina med fyllig rökig karaktär! Säger bara blääää!

Slappt värre

Göta Petter vilken slappe dag jag har haft. Gubben har börjat sin semester och röjt runt på uppfarten och kollat vilket som behöver göras så vi får bort ställningen vid Micaels hus. Micael målar det sista nu när getingboen är borta. Han hade två stycken och de som var vid taket var väldigt aggresiva när han försökte måla. Nu är han snart klar med det pilliga och kan börja på gaveln där vi har fågelholkarna.

Amor har mestadels legat som en platt sill och jagat trollsländor. Jag är nog den enda idag som inte gjort ett skit. Drog om tråden lite för hästarna så de kan gå från stallet till den lilla hagen men annars har jag bara softat och kollat efter hus i Italien och Tyskland. Vi har pratat förut om att flytta utomlands och det kanske är dags att börja se sig runt. Somrarna här kan ju kvitta. Det kommer en mäklare upp så får vi se vad gården är värd och vad som behöver åtgärdas om vi flyttar.

Tobbes getingbo!

Getingbo

Jag hade en kanon dag med Tobias i går. Tobias körde super stor städ och jag hade tänkt att ta lite bilder från hans hem ” totalt uteslutet! ” Ve och fasa så där såg ut! Ta ut allt på direkten i ställe så slipper det bli berg! Så det där med att ” jag ta det sedan ” har han ju fått efter sin far.  Tobbe gjorde i alla fall ett kanon jobb med att tömma sitt hem på kartonger och soppor så får det nog bli att jag går in tätare och trycker på så att han städar ordentligt. Tycker han är såpass vuxen att han inte skall behöva ha någon dadda.

Getingbo

Sedan gick jag upp för att kolla hans getingbo och jösses vilka ilskna getingar. Men vi hade Anticimex på försäkringen så det blir deras jobb att ta ner dessa bon. Små bon brukar vi ta med dessa är bara för stora.

Shakiras provsvar var inte klara ännu men hon är så mycket piggare efter antibiotikan att jag stenhårt håller tummarna för en infektion och att ep-anfallet var en en gångs företeelse. Vi pratade med veterinären och han var glad över att hon redan piggnat till betydligt. Jag tycker att Shakira ser lite små mullig ut men hon hade bara gått upp två kilo sedan hon fick sin sista sprutan så så farligt var det ju inte. De lär hon nog snabbt springa ner igen när infektionen är borta.

Blad

Känns lite segt att behöva vänta ytterligare på provsvaren. Men det är bara att hålla tummarna

Dammen