... dina symboler här ...

Snorig

Shit! I dag har jag bara snorat och haft rejält ont i näsan. Elvy hade tänk lära mig lite salsa steg. Jag har nada taktkänsla och skall jag följa någons rörelse så blir jag stel som en pinne. Testade arobic men det funkade bara inte, kändes som man var en propp i gruppen så jag la av.  Men optimisten Elvy tror hon kan lära mig ett par steg i taget. Hmm vi får väl se hur det blir med det. Har lovat att dansa på Liseberg i alla fall så jag får väl bita ihop och lära mig.

Vi har lagt onsdagen öppen så det blir väl att vi gör något till helgen i stället, när jag förhoppningsvis har snorat färdigt. Passade på att sätta upp mina krukhållare som jag köpte billigt för ett par år sedan. Tror det var Julia som sålde de för 19 kr styck. Jag har satt ett par glass skålar med värmeljus i stället för krukor för det skall bli lite mysigt när gubben kommer hem från jobbet.

Filmkväll

Det blev filmkväll på kärring onsdagen och jag hade lagat till creps. Det var flera år sedan jag åt det och det var mysigt at få laga till något annorlunda. Vi tittade på Prinsessan och grodan som var riktigt mysig. Gubben hade hjälpt mig att städa inordning dagen innan och köpt massa ljus. Det var skönt att bara få koppla av och ha det välstädat runt sig.

Idé torka

Älva från Rosas lampa
Kärring onsdag och Elvy har idé torka så hon ville ta en egodag. Eftersom det är viktigt att lyssna när man behöver en egodag så tyckte vi det var helt okey. Passade då på att testa min Pilatesboll och tycker verkligen den är rolig. Men nu märker man ganska snabbt hur skev jag egentligen är. Testade en mag övning och kände direkt min svaga sida. Men börjar jag försiktigt så kommer den här bollen att bli kanon. Vill egentligen bara bli fastare i kroppen och ha bättre balans.

Vattendroppe


Åkte ner till Rosa som bjöd på mackor och varm choklad. Rosa fick en Canon 1000D i julklapp och vi passade på att fotografera vattendroppar och hennes kristalkrona. Den lilla älvan hon har i kristalkronan är så himla söt. Känner mig lite seg så jag skall läsa era bloggar och hoppa i säng. Jaaa! Jag har ju den bärbara!! Bara till att mojsa ner sig och läsa.

Hua! Vad mycket det blev!

Jösses! Vad jul godis vi fick gjort. Min kyld är just nu smockad med chokladgodis av olika slag och jag skulle behöva sätta hänglås på dörren. Det var svårt att få sönerna att ge attans i kakorna. Både Rosa jag blev så trötta på chokladgodiset att det blev Micael som fick provsmaka det sista. Men vi hade det mysigt och vi borde göra det lite oftare, fast inte göra så mycket åt gången. Jag skall skicka till Norge nu på måndag så jag måste bli klar med allt i helgen. Men nu är det bara sånt som jag kan pyssla med framför tv:n med en brasa tänd.

Pyssel onsdag

Jag var så fruktansvärd trött igår efter pysslet att jag bara bäddade ner mig i soffan och kollade på bonde söker fru, sen satte gubben på ett par avsnitt av Closer innan jag la mig. Men mina strutar blev helt färdiga. Elvy gjorde is choklad och sedan en jättesöt strut medan Rosa skrev text på jul lådorna. Tänkte jag skulle ha min på bordet med strutarna flaskor och lite smått och gott. Hoppas jag kan göra det sista i helgen och även all jul godis.

Rosa behövde åka hem tidigt så vi fick inte gått igenom recepten, men jag är ganska säker på vilket som skall göras, så det är bara att köra igång. I kväll tänkte jag lägga mig riktigt tidigt, är bara så himla trött. Hörde på jobbet att det skall komma snö nästa vecka och det hoppas jag verkligen så jag slipper det här grådasket. Det tar ju bara musten ur en.