... dina symboler här ...

Strutar

Nu på kärring onsdagen skall vi planera vilket godis vi skall göra inför julen och fixa ett gäng strutar. Jag hittade en bra mall på nätet och olika pappersmönster som jag sedan skrev ut på 100g papper. Tycker det är bra att tjuvstarta lite så jag vet hur de enklas skall göras. Såg att jag behöver betydligt mera band och kanske att jag har klippt rent alla strutar, så att det bara är att limma och dekorera. De tar en liten stund att göra och vi skall göra åt ganska många.

Har hunnit med en hel del.

Jag har fått gjort mängder idag. Rosa hjälpte mig att göra klart alla boxarna, så nu behöver jag bara dekorera dem som är kvar. Fått strukit alla jul dukar och tagit bort de som var för fällda eller trasiga. Satt spetsband runt duk buntarna så det ser lite trevligare ut i hörnskåpet och tömt det som inte skall vara där. Jag har betydligt fler dukar än jag tror och har blivit ganska förtjust i de lite mer grovvirkade dukarna. Jag har förlagt mitt strykjärn så gubben kom med ett nytt. Så mycket bättre de har blivit, på den nya kunde jag även välja att det kom ut ånga underifrån, så strykningen gick riktigt fort.

Jag skall försöka ta sommar dukarna i morgon så allt de blir klart. Sen målade jag öppna spisen med rätt färg så den verkligen skiner vit, fast nu ser man ännu tydligare hur skitna tapeterna är och hur väggarna går som vågor. Vi får sätta upp nya gipsskivor ovanpå. tar vi i tapeterna ramlar väll ännu mer bruk ner, nu ligger det som bågar bakom tapeten. Skall bli så gott när vi börjar renovera vardagsrummet. Men nu skall jag äta lite och studsa i säng.

Pysselkväll

I dag har vi haft scrapping mys hos mig. Glad att Rosa dundrade upp, blev väl lite matt när jag skulle fodra och Beethoven hade forcerat dörren och gått in vid sidan där jag har höt. Tänker mest på att han väger så himla mycket och att golvet inte är gjort för hästar. Han såg lite lätt förvirrad ut när jag kom, dörren hade stängt sig så han inte kom tillbaka. Hästarna vet definitiv vad de inte får vara, så den stora klumpen försökte smyga sig förbi mig med blicken fixerat på något i fjärran, som om han vore osynlig. Pust!

Så jag hann väl inte pyssla så mycket, men vi skall fortsätta en helg. Explosions boxarna tar lite tid att göra och jag behöver göra fyra till. I kväll blev det mest att lära mig skärmaskinen jag köpte. Den är 100% säker, så att man inte kan skära sig. Trycker man inte så hårt, skär den bara genom halva pappret och blir då väldigt snyggt när man viker. Men där gällde det inte att vara mesig, så det tog ett bra tag innan jag fick till det hyfsat.

Viktigt med vänner

Kärring onsdag hos Rosa och hon hade inget hon behövde hjälp med, utan Elvy kom med sin dator som hade kraschat igen. Medan den formaterades och gjordes i ordning bjöd Rosa på världens godaste köttsoppa och bär paj till efterrätt. Var lite trött efter ridningen och hade tänkt hoppa över träffen, men är glad att jag gick ner i alla fall. I bland är det nog viktigt att bara sitta bland vänner, kände mig betydligt harmoniskare när jag åkte hem och skall gå direkt i säng nu.

God mat

Elvys onsdag och egentligen ville hon in och titta på kultur kalaset. Jag brukar vara som ras efter första veckan efter ledigheter. De har en tendens att bara ta tillsynsstäd en dag i veckan, fast det jobbas för fullt i fabriken. Så det är en del som skall rättas till, snålheten bedrar visheten för det blir bara mer ingrott och svårt att få rent.  Så Elvy lagade en jättegod spagettirätt och vi satt bara och kopplade av. Men det verkade som vi alla var i behov av att bara slappa. Det var riktigt mysigt och jag fick verkligen göra en kraftansträngning för att ta mig ur fåtöljen och köra hemåt.