... dina symboler här ...

Våfflor i mängder

Det var kärring onsdag hos Rosa och jag hade snöat in mig på att vi skulle måla!? Rosa tittade på mig som Pucko! Det är våffeldagen idag och här skall ätas våfflor och mysas. Tur att vi var inne för det har blivit svinkallt på kvällarna igen, så vi hade knappast kunnat måla i garaget. Det var härligt väder tidigare på eftermiddagen då jag tog ut Beethoven, men shit! Vad kalla kvällarna är.

Rosa stod och lagade mängder av våfflor och det var bara att förse sig. Sen pekade hon på spännande födelsedags paket som hennes föräldrar hade lämnat till mig. Wow! Scrapping Kitt och Spa paket. Elvy och jag la varsin ansiktsmask, Elvy gjorde ingen förra onsdagen så idag kunde hon inte motstå. Usch! Ser ut som taget ur filmen ”Face off”.

Det var en härlig och väldans lyxig onsdag för mig med paket och mängder av våfflor. Tusen Tack för de fina presenterna.

Färgning

Det var min tur att ha kärring onsdag och jag har pratat länge om att färga håret. Har inte kommit längre än till prat men nu tyckte jag att det var färdigsnackat. Jane05 är ju så jättefin och jag har funderat på att ta det mörkare än vad jag brukar. Är en sådan där mespropp som tar samma hårfärg så folk märker oftast inget. Annat när man var ung och körde allt från svart till blont.

I dag tog jag mörkbrunt och är ganska nöjd, få se vad jag tycker i morgon i dags ljus. Vi strosade runt ganska länge på Maxi och spanade in alla goda tårtor innan vi bestämde vad för mat vi skulle äta och begav oss hemåt. Tusen Tack till Uddevallarna och Vänersborgarna som gav mig pengar att ego-handla för. Det känns så gott att bara kunna spendera på sig själv så där.

Smink demostration

Idag på kärring träffen var vi på smink demonstration. Det var Mary Kay smink som är väldigt drygt. Det var både roligt och lärorikt. Med tanke på att det är så mycket tungmetaller i luften på jobbet, så borde jag vara lite mer noggrann med min hy. I dag var ju inte bästa dagen att gå med tanke på mens och ett antal choklad kakor. Ville hemskt gärna ha rengöringskittet men det billigaste kostade 919kr.

Fasiken då går jag hellre runt finnig och dan, jag kan ju renovera hur mycket som helst för de pengarna. Sen försökte hon jämföra med vad jag förbrukar i kläder! Snacka om vad jag kan köpa för 919kr på Röda Korset i Kungsbacka. Är inte snål av mig, men jag lägger bara inte så mycket på tre stackars tuber smink. Men det var roligt och jag vill gärna gå på makeup demonstrationen, så jag vet vilka färger jag kan ha. Kan ju sedan köpa sminket någon annanstans.

Pyssel hos Rosa

Kom lite sent till Rosa och var väldigt trött. Jag har haft migrän två dagar i rad, något som jag inte haft på flera år. Jag var väl lite grinig på jobbet i dag som jag egentligen inte märkt förrän Rosa frågade hur jag tänkte på vissa grejer som jag berättade i dag. Först då slog det mig att jag kanske inte hade varit så trevlig. Men jag blir så trött när folk ständigt kommer med sina bekymmer och när man själv mår lite skit, ja då är man en menskärring! Fast det är klart, idag har folk inte använt mig som en klagomur. Vid närmare tanke har de hållit sig på ett härligt avstånd.

Det är tur att Rosa och Elvy känner mig så väl att de låter mig hållas tills det går över, så jag hade en kanonmysig kväll. Elvy gjorde band till sin maskot och decoupage på en jättesked. Rosa målade glas till Patric, Micael gjorde smycken till Nina och jag målade en glas- flaska med dödskalle som Rosa skall bränna, glömde ta kort. Passade på att gå igenom mina hobbygrejer som jag hade i kofferten, och Lill-polarn körde piratmotiv på sin koffert, så den skulle bli lite fräckare.

Pyssel hos Rosa

I dag körde vi blandad pyssel hos Rosa. Jag var så himla sugen att testa krackeleringslack och köra decopage. Jag hade fått en liten kökssoffa av Rosa som jag länge har funderat på att måla om. Så idag gjorde jag slag i saken och målade om den. Jag tog för lite krackeleringslack på så det får jag göra om.  Det var lite dåligt ljus i vardagsrummet så jag har missat lite i färgen och skall göra om det i morgon under dagsljus. Men så roligt det var så det bär snart av till RK i Kungsbacka för att leta efter trägrejer.

Rosas pojkar målade muggar med porslinsfärg och Monica putsade upp mina träns. Elvy målade och körde decopage på olika burkar. Jag verkligen älskar de här pysselstunderna då man kan testa sånt som man varit lite sugen på att göra och det är så mycket roligare om man är flera stycken. Rosa sprang runt och hjälpte oss alla till rätta så hon han inte riktigt att pyssla själv idag och jag var så uppe i varv att det var nära de fick ett krackelerat vardagsrumsgolv. Fast det kanske hade varit ett lyft? vem vet.