... dina symboler här ...

Våfflor hos Elvy.

Vi skulle egentligen har varit hos Rosa på kärringonsdagen, men det blev hos Elvy som bjöd på våfflor istället. Innan hade vi tagit en lång go promenad med Shakira och Elvys två hundar. Nisse Elvys storpudel var lite väl energisk på Shakira som inte fräste ifrån ordentligt utan försökte springa  honom supertrött istället. Vet inte riktigt varför han upplever att hon luktar så gott, hon löper ju inte!? Snacka om att de sov gott sedan. Ja inte nisse förståss, han hade tankarna på annat han. Det skall bli så gott när det blir varmare ute så vi kan köra igång ordentligt på våra onsdagar, längtar så efter att få fixa med blommor och gå på trädgårdsdagar.

Kärring onsdag hos Rosa

Idag för sådde vi blommor som behöver kyla för att börja gro.  Det var väldigt mysigt att stå och diskutera blommor i Rosas växthus, även om det kändes lite väl tidigt. Vi testade med fröer som vi hade riktigt gott om i fall det inte kommer upp något. Det var lite kallt ute och det var skönt att gå in och käka middag och sedan bara koppla av.

Elvys algätare

Algätare

Det var kärring onsdag hos Elvy och hon ville ha hjälp med att bära ut jul grejerna till förrådet. När vi kom körandes så stod Elvy redan på parkeringen med en del av julsakerna, så det blev bara varsin kartong jag och Rosa behövde hämta. Elvy hade lagat den goda pasta och skinkgratängen som vi blev så förtjusta i somras.  Så idag blev det en riktig latmans onsdag med go mat och skvaller. Men nästa gång blir det nog till att möblera om hos Elvy, vi satt och kom på den ena iden efter den andra hur vi kunde möblera, så när det är Elvys tur nästa gång så gör vi väl slag i saken om hon inte har hunnit att ändra sig igen.

Jag passade på att fotografera hennes algätare, men jösses vilka problem jag hade med att få bilderna skarpa. Fiskarna var ju så snabba, var algätarn inte helt stilla blev det bara gråa streck och massa ögon överallt, såg skit äckligt ut. Elvy hade fått så fina vild gyppies, som jag gärna hade velat ha bilder på, men de var nästan helt omöjliga att fotografera. Rosa har kanske lyckats bättre.

Algätare

Scrapping

Det var min tur att ha kärring onsdag och jag har varit så sugen på att scrappa. Jag fick ett så fint sett av Ing-britt i julklapp och har gått och fingrat på det sen dess. Rosa hade en  hel påse med sig men rosetter, band, papper och framför allt lim. Jag hade glömt att fixa lim och saxen hittade jag inte heller, så det är något jag måste köpa in.  Det var så typiskt för jag gick förbi ett sett på 4 saxar som var jätte billigt. Köpte jag det då!! nej! min klant.

Vi käkade köttbullar och spagetti medan vi valde fotografier. Elvy gjorde en ego scrapping som hon skall ge Jimmy, Rosa började med Patric och skall ta resten av barnen sedan. Jag tog en bild på oss var, som jag tänkte att Tobias skulle ha i sitt hem. Lill-porlan ville också ego scrappa så jag får väl fortsätta hjälpa honom i morgon, just nu är jag så super trött att jag tror jag somnar vid datorn om jag inte går och lägger mig.

Pepparkakshus!

Elvy hade förberett så fint med kaffe och fika.  Hon hade hittat husdelar så vi skulle slippa att rita på frihand som vi gjorde sist. Jag hade tittat på mängder av pepparkakshus på nätet, så jag hade väl blivit lite avmattad.  Jag såg hur Elvys inspiration dalade över min brist på engagemang av att göra pepparkakshus.

Elvy kom på att vi kunde göra Gunnebo slott, medan jag hade siktat in mig på att göra den kända Tower Bridge i London. Diskussionerna var i full gång när vi kom överens att bara köra fantasi och sätta ihop alt eftersom. Så den härliga tystnaden infann sig och vi jobbade för fullt. Vi var klara med bakandet lagom till bonde söker fru. Sedan behövde vovsingarna komma ut och glasyren tillagas.

Men här är våra mäster verk i alla fall. När jag tittar på vad vi har åstadkommit så funderar jag på hur vi kunde få för oss att Göra Gunnebo slott eller en stor bro! Roligt hade vi och jag kom inte hem förrän närmare elva på kvällen.