... dina symboler här ...

Hypermodern?!

Häromdagen när jag skulle sy hall gardinen så gick tråden bara av i ett och jag blev så himla frustrerad att jag gick upp på loftet och hämtade mammas maskin enligt henne så hade hon en hypermodern symaskin som var kanon bra.

Snacka om att jag blev paff, trodde inte den var riktigt så gammal! Visserligen fungerade den perfekt men hur tusan trä man den? Låter den vara kvar på insidan så den inte ärgar sönder, eventuellt ville Micael ha den så småningom och det är ju kul om den då fungerar. Jag fick till sist ordning på min maskin så jag kunde göra färdigt gardinerna.

Pratade precis med Elvy i telefonen och hon kunde förmodligen trä en sån maskin. Så vi skall testa den på lördag.

Grattis Elvy!

Nedanför hagen  bygger de som små troll på stommen till huset. De började förra hösten och sedan har det stått still hela sommaren. De verkar bygga våning två nu, eller om de bara lägger ett slags tak till nästa höst?! Knepig tids punkt men de lyser upp i kvällsmörkret och det är lite positivt. Så himla trist att komma hem när det är mörk och bara slänga mig ut med Shakira och sedan fodra. Men idag åkte jag vidare till Elvy på födelsedags kalas.  Stort Grattis till Elvy  🙂  Glömde ta med kameran min klant  🙁

Tack Rosa eller vad du nu heter under denna tid?

Jag bad Rosa om lite murgröna idag, hennes granne har massvis växande runt trädstammen. Hon ringde upp mig efter par minuter och gnällde om att de satt för högt upp? Jag gav mig inte utan ringde henne efter stund igen. Då svarade hon vresigt som tusan med läskig konstig röst!! Ja ja vänta lite! Jag hör världens brak och hon skickar en bild på grannens träd på msn.

Hmm kanske inte skall irritera Rosa så mycket under Halloween tider. När jag tänker efter har hon alltid varit lite mysko!!! Tror inte Rosas granne blir så glad när de ser trädet, men nu har jag murgröna i alla fall.

Var rädda om er!

Bukett

Göta Petter! Det är kaos i trafiken! Folk kör som tokstollar, ringde precis Elvy och bad henne köra jätte försiktigt. Rosa skall inte åka i väg till Fjällbacka förrän i kväll när det är lite lugnare. Himla smart! Folk brukar ha bråttom på storhelgerna men idag tycker jag det verkligen var hysteriskt ute. Snälla ni som skall iväg! Kör försiktigt! Bättre sent än aldrig!

Ledsamt!

Elvy ringde mig och var så ställd i eftermiddags. Vår före detta hyresgäst som bott här i 3 år hade dött. Hon ville försäkra sig om det verkligen var rätt? Han skulle precis fylla 46 år. Det verkade vara  hjärtat som sa stopp. Hon hade läst detta på Facebook!

Känns bedrövligt att hans före detta tjej som jag bodde hos när jag var 15 och känt i så många år inte ens brydde sig om att ringa. FN att behöva få reda på sånt här via Facebook! Dåligt!

Vi hade tänkt rensa våra land och ta en sväng med hästarna, men vi skjuter upp det till i morgon. Just nu känner ingen av oss för att göra något.